Το Marketing Week συνομίλησε με την Άννια Σπηλιοπούλου – Ηλιάδη, Managing Partner του Algean Group, σχετικά με τις υπηρεσίες της Omni Apico, αλλά και γενικότερα για στρατηγικές marketing, customer loyalty, διοργάνωση εκδηλώσεων και πολλά ακόμα.

Marketing Week: Κατά την γνώμη σας, τι εννοούμε- ή τι θα πρέπει να εννοούμε- όταν μιλάμε για «στρατηγικό marketing» στη σημερινή εποχή;
Άννια Σπηλιοπούλου-Ηλιάδη:
Στην σημερινή εποχή που οι καταναλωτές είναι πιο απαιτητικοί και γνώστες της αγοράς από ποτέ, στρατηγικό marketing ορίζουμε τον τρόπο με τον οποίο μια εταιρεία διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της εκμεταλλευόμενη τα δυνατά της σημεία, και παρέχοντας συνεχώς μεγαλύτερη προσφερόμενη αξία στους πελάτες της από ότι οι ανταγωνιστές της. Χωρίς σωστό στρατηγικό marketing η εταιρεία ρισκάρει να χάσει ευκαιρίες ή να σπαταλήσει σημαντικούς πόρους. Η Omni Apico ενσωματώνει σε κάθε project που αναλαμβάνει την στρατηγική προσέγγιση. Τοποθετεί την μάρκα σε μακροχρόνια βάση και σχεδιάζει την στρατηγική της, όχι μόνο στο πώς θα προσελκύσει νέους πελάτες, αλλά δίνοντας βαρύτητα και στο πώς θα διατηρήσει την πιστότητα των υπαρχόντων πελατών της. Αναλύει, θέτει ξεκάθαρους στόχους και με γνώμονα τα μετρήσιμα αποτελέσματα, προσφέρει δημιουργικές λύσεις.

Ένα από τα βασικότερα ζητούμενα σήμερα για τα brands, είναι η «πιστότητα» του καταναλωτή, το customer loyalty. Πώς επιτυγχάνεται αυτό κατά τη γνώμη σας και σε ποιες παραμέτρους πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση;
Το customer loyalty είναι το Α και το Ω για κάθε brand. Το κόστος για τις εταιρείες να κερδίσουν ένα νέο πελάτη είναι δέκα φορές μεγαλύτερο από ότι να διατηρήσουν έναν υπάρχοντα πελάτη. Επομένως, δεν υπάρχει αμφιβολία για την αναγκαιότητα των προγραμμάτων πιστότητας πελατών. Πλέον, ο αριθμός των ενεργών προγραμμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο είναι εντυπωσιακά μεγάλος. Παράλληλα, οι καταναλωτές σήμερα περιμένουν από τις εταιρείες ενέργειες πιστότητας. Το θέμα όμως δεν είναι απλά μια εταιρεία να έχει ένα πρόγραμμα πιστότητας. Το καίριο ζήτημα σχετίζεται με «την συνταγή» της επιτυχίας, καθώς πολλά από τα προγράμματα δεν καταφέρνουν ούτε να αυτοσυντηρηθούν ούτε να συμβάλλουν στο profitability της εταιρείας.

Η Omni Apico έχει αναγνωρίσει συγκεκριμένες κατευθύνσεις που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη δημιουργία ενός πετυχημένου προγράμματος: Ξεκάθαροι στόχοι. «Έξυπνη» χρήση των data για να γνωρίσεις πραγματικά τον πελάτη και να αναγνωρίσεις το κοινό που έχει τη μεγαλύτερη αξία και δυναμικότητα ώστε τελικά να προσφέρεις προσαρμοσμένες εμπειρίες. Omni channel προσέγγιση που να ανταποκρίνεται στο τωρινό προφίλ του καταναλωτή. Στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρείες. Παρεμπιπτόντως, το επόμενο τεύχος της τριμηνιαίας έκδοσης Insights by Omni Apico είναι αφιερωμένο στα Customer Loyalty προγράμματα, όπου αναπτύσσονται αυτές οι προκλήσεις και προσεγγίσεις.

Η Omni Apico έχει στην καρδιά της τον τομέα των events. Θεωρείτε ότι πρόκειται για ένα ζωτικό κομμάτι του σύγχρονου marketing και αν ναι, για ποιους λόγους;
Η Omni Apico έχει στην καρδιά της την στρατηγική σκέψη και την μακροχρόνια οπτική. Τα events είναι σημαντικά αλλά δεν είναι αρκετά για να πετύχουν από μόνα τους αποτελέσματα για μια μάρκα. Τα events έρχονται να ενισχύσουν μια ολόκληρη στρατηγική και να υποστηρίξουν μια καμπάνια, αλλά δεν αποτελούν από μόνα τους την στρατηγική marketing. Αυτό που έχει σημασία είναι να δούμε κατά πόσο ένα event θα καλύψει τις ανάγκες της μάρκας και θα γεννήσει ευκαιρίες.

Ο καταναλωτής του σήμερα διψάει για άμεση επικοινωνία με την μάρκα που ακολουθεί και αγαπάει. Τα events είναι σίγουρα ένας αποτελεσματικός τρόπος να αφηγηθεί μια μάρκα τις «ιστορίες» που θέλει να μοιραστεί με το κοινό της και να δημιουργήσει positive interactions, τα οποία θα βοηθήσουν στη δημιουργία θετικών αναμνήσεων, με σκοπό όχι μόνο να δημιουργήσεις followers αλλά και πρεσβευτές της μάρκας. Ο κόσμος, επίσης, αναλογιζόμενος brand events, έχει στο μυαλό του τα μεγάλης κλίμακας events όπως γίνονταν πριν από 10 χρόνια. Δεν είναι απαραίτητο ότι χρειάζονται εξωφρενικά budgets για να επιτύχεις το σκοπό σου. Αυτό που η Omni Apico προσφέρει είναι έξυπνες ιδέες που θα καταφέρουν να καλλιεργήσουν το αίσθημα της εμπιστοσύνης απέναντι στην μάρκα.

Σήμερα έχουμε μάθει όλοι να μιλάμε πολύ για data. Ποια είναι όμως η άποψή σας για την έννοια της δημιουργικότητας, για την αξία της ιδέας; Οφείλουν τα brands να επανασυνδεθούν με τις έννοιες αυτές;
Στην Omni Apico λατρεύουμε τα data και την ανάλυση! Πιστεύουμε όσο τίποτα άλλο στην αξία και σημασία της συλλογής και ανάλυσης των στοιχείων. Είναι η βάση μας και το δεδομένο. Παράλληλα όμως, χωρίς δημιουργικότητα και καινοτόμες ιδέες, δεν μπορείς να προχωρήσεις ως μάρκα και να διαφοροποιηθείς από τους ανταγωνιστές σου, όσο καλή ανάλυση και αν έχεις κάνει. Με άλλα λόγια, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η προστιθέμενη αξία του προϊόντος/υπηρεσίας που προσφέρει η εταιρεία είναι υψηλή, η ανάλυση και η δημιουργικότητα είναι αλληλένδετα και απαραίτητα στοιχεία που χρειάζεται μια μάρκα για να φέρει αποτελέσματα.

Η πρόκληση στις ομάδες marketing βρίσκεται στην εύρεση των κατάλληλων ιδεών που θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες ή τις ευκαιρίες που μαρτυρούν τα νούμερα. Μπορεί μια ομάδα να έχει μια λαμπρή ιδέα, η οποία ωστόσο να μην ανταποκρίνεται στην ανάγκη που παρουσιάζεται τη δεδομένη στιγμή και άρα να μην φέρει και τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ενδεχομένως λοιπόν, αυτή η ιδέα να θεωρηθεί «αποτυχημένη», ενώ απλά το λάθος είναι η ελλιπής ανάλυση της κατάστασης κάτι που τα hard και soft data θα μπορούσαν να παρέχουν.

Ποια είναι κατά τη γνώμη σας ο ρόλος του παράγοντα «άνθρωπος» στο σύγχρονο marketing;
Το marketing είναι μια καθαρά «προσωπική υπόθεση». Η Omni Apico αναγνωρίζει δύο πτυχές που επιβεβαιώνουν την αξία του παράγοντα «άνθρωπος». Οι άνθρωποι που εργάζονται σε μια μάρκα και οι άνθρωποι που αγοράζουν την μάρκα αυτή. Οι εταιρείες καλούνται να βάλουν στον πυρήνα τους τον άνθρωπο «consumer», να τον μάθουν και να ανακαλύψουν τις ανάγκες και επιθυμίες του, τωρινές ή μελλοντικές ώστε να δημιουργήσουν ένα προϊόν-υπηρεσία (το brand) που να ανταποκρίνεται σε αυτόν. Αυτοί που καλούνται να υποστηρίξουν με σεβασμό την υπόσχεση της μάρκας είναι οι άνθρωποι που την στελεχώνουν. Με τον ίδιο σεβασμό και ειλικρίνεια οφείλουν να αντιμετωπίζουν εξίσου και το κοινό στο οποίο απευθύνονται.

Τι θα θέλατε να σκέφτονται οι πελάτες σας για την Omni Apico;
Η Omni Apico είναι game changer. Το παραδοσιακό μοντέλο του marketing έχει εξελιχθεί. Δεν υπάρχουν πλέον συγκεκριμένα συστατικά επιτυχίας. Τα εργαλεία που έχουν οι marketers στη διάθεσή τους για να κάνουν «lock the customer» είναι πλέον πολυάριθμα: εκτός από την διαφήμιση, τις δημόσιες σχέσεις και τα events, υπάρχει πια πληθώρα επιλογών. Ο σκοπός, όμως, δεν είναι απλά να αυξήσουν τα κανάλια επικοινωνίας. Η πρόκληση και αυτό που κάνει πετυχημένη μια στρατηγική και καμπάνια marketing είναι στρατηγική προσέγγιση, τοποθέτηση και στη συνέχεια η δημιουργία του optimal marketing mix. Σε αυτήν ακριβώς την πρόκληση ανταποκρίνεται η Omni Apico, προσφέροντας σφαιρικές, στρατηγικές και εξατομικευμένες λύσεις στις μάρκες, δουλεύοντας ως συνεργάτης που γνωρίζει το πώς πραγματικά «τρέχει» μια εταιρεία, δίπλα σε ομάδες marketing και όχι απέναντί τους.

About Omni Apico
Η Omni Apico, εταιρεία Στρατηγικού Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας, προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες καθώς και υπηρεσίες υλοποίησης ενεργειών below the line και διοργάνωσης εκδηλώσεων, σε εταιρείες στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και παγκοσμίως με γραφεία στην Αθήνα και το Λονδίνο. Η εταιρεία Omni Apico υποστηρίζει ομάδες marketing σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, όπως στρατηγική marketing, branding, customer loyalty, sales activation και customer acquisition.