Ευτυχώς, ο χώρος του Μάρκετινγκ και της Επικοινωνίας εξακολουθεί να είναι από τους πιο δημιουργικούς, εξελίσσεται με ταχύτητες φωτός και μας κρατά πάντα σε εγρήγορση. Απίκω ένα πράγμα.

Όλος όμως αυτός ο κόσμος της σύγχρονης επικοινωνίας, ξεκινά και τελειώνει στον άνθρωπο, ο οποίος αποτελεί το βασικό συστατικό του. Ο άνθρωπος είναι που μαθαίνει, αλλάζει, προσπαθεί, δοκιμάζει, εμπνέεται, απογοητεύεται, πέφτει, σηκώνεται και συνεχίζει. Είναι λοιπόν με αυτό, το ανθρωπολογικό ενδιαφέρον, που η στήλη προσεγγίζει έναν χώρο όπως της πολιτικής, προσπαθώντας να βρει τι μάθαμε -αν μάθαμε κάτι- από όλα όσα μας συνέβησαν τελευταία.

Προεκλογικά λοιπόν, λέει, έχουν ήδη αρχίσει τα σούρτα-φέρτα στα γραφεία των μεγάλων κομμάτων, τα οποία… στρατολογούν οπαδούς. Όσοι, λέει, ενδιαφέρονται να στηρίξουν τον σκοπό της μιας ή της άλλης παράταξης, μπορούν να διαβούν την πόρτα του κόμματος που θέλουν και να δηλώσουν το παρόν. Με το αζημίωτο φυσικά. Και μην πάει ο νους σας στο κακό, ότι μοιράζουν λεφτά οι άνθρωποι. Όχι βέβαια. Υποσχέσεις μοιράζουν. Σαν αυτές που μοίραζαν χρόνια τώρα και φτάσαμε εδώ που φτάσαμε. Υποσχέσεις για το αύριο. Ελάτε μαζί μας και κάπου θα σας βολέψουμε μετά, γνωστά πράγματα.

Και οι μεν πολιτικοί, είναι αυτό που έχουν αποδείξει ότι είναι και ίσως το να τους ζητήσει κανείς να αλλάξουν τροπάριο είναι εκτός πραγματικότητας. Το συγκλονιστικό είναι ότι, μετά απ΄ όλα όσα έχουν γίνει, υπάρχουν άνθρωποι, απλοί πολίτες, που εξακολουθούν να «πωλούνται». Διότι περί πώλησης πρόκειται. Άνθρωποι νέοι ή γέροι, δεν έχει σημασία, πηγαίνουν σήμερα να καταθέσουν την ψυχή και τη συνείδησή τους στον βωμό ενός μικρότερου ή μεγαλύτερου ατομικού συμφέροντος, όταν είναι πια πασιφανές που οδηγεί αυτό το αλισβερίσι. Όταν έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι, αν πουληθείς στον διάβολο, κάποια στιγμή θα ‘ρθει να σε πάρει. Και σε μας ήρθε.

Εμπρός λοιπόν, ας πάμε τώρα να ξεπουλήσουμε ότι έχει απομείνει και να δείξουμε σε όλο τον κόσμο ότι, απ’ όλα όσα συνέβησαν, δεν μάθαμε τίποτα. Ανεπίδεκτοι μαθήσεως ένα πράγμα. Και άξιοι της μοίρας μας φυσικά.