Αυτά τα 14 χρόνια εμπειρίας με εκατοντάδες διεθνή και ελληνικά έργα να επιδείξει, η Generation Y έχει εξειδικευτεί τα τελευταία χρόνια στο χώρο του e-commerce με τη δημιουργία καινοτόμων ηλεκτρονικών καταστημάτων και εφαρμογών, καθώς και την προώθησή τους μέσω στοχευμένων ενεργειών online marketing, εξατομικευμένων για τον κάθε συνεργάτη μας», υποστηρίζει ο Αναστάσιος Σπανίδης. «Οι τρεις εκφράσεις που μας χαρακτηρίζουν είναι Web Experts, Marketing Oriented, Results Driven, με αιχμή του δόρατος την πλέον καινοτόμα πλατφόρμα διαχείρισης ηλεκτρονικών καταστημάτων, GY Next, η οποία προσφέρει την απόλυτη εμπειρία διαχείρισης και καθετοποίησης ενός ηλεκτρονικού καταστήματος».

Marketing Week: Ποιο θεωρείτε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Generation Y;
Αναστάσιος Σπανίδης:
Το βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Generation Y είναι η επιχειρηματική και εμπορική οπτική γωνία που βλέπουμε, αντιλαμβανόμαστε και αισθανόμαστε την επένδυση του εκάστοτε πελάτη μας. Δεν είμαστε απλώς κατασκευαστές ηλεκτρονικών καταστημάτων, είμαστε επαγγελματίες που μέσα από την τεχνογνωσία μας, το πάθος μας και την στρατηγική που χαράζουμε, φτάνουμε στο αποτέλεσμα που μας έχει ζητηθεί από τον πελάτη.

Το αποτέλεσμα δε, το επανορίζουμε συνεχώς, κάνοντας, έτσι, διαχρονική την επένδυση του πελάτη μας, ο οποίος όσο περισσότερο αναπτύσσεται, τόσο αναπτυσσόμαστε και εμείς. Εξαιτίας της εμπειρίας μας σε custom κατασκευές, είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τις ανάγκες και το όραμα του καθενός ξεχωριστά, να το συμμεριστούμε και πολλές φορές σας διαβεβαιώ να το διευρύνουμε. Το μετρήσιμο αποτέλεσμα και η επιτυχία των πελατών μας είναι εν τέλει το ανταγωνιστικότερο όλων των πλεονεκτημάτων μας.

Τι υπηρεσίες παρέχει η Generation Y στους πελάτες της;
Η Generation Y προσφέρει ολιστικές λύσεις και προτάσεις ανάπτυξης εφαρμογών, ηλεκτρονικού εμπορίου και online marketing στο εύρος που εκτείνεται η καθεμία από αυτές τις υπηρεσίες. Πιο συγκεκριμένα, μερικές από τις βασικές μας υπηρεσίες περιλαμβάνουν:
– δημιουργία concept, 
– custom web design ,
– user experience strategy, 
– custom web applications, 
– advanced SEO,
– mobile applications,
– digital strategy (social media campaigns, CPC/CPA ενέργειες), 
– viral campaigns,
– e – consultancy.

Το εύρος και το μέγεθος των πελατών μας τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο αποτέλεσε για εμάς πρόκληση και αφορμή, ώστε να αναπτύξουμε ακόμα περισσότερο τις υπηρεσίες μας σε τεχνικό, αλλά και σε εμπορικό επίπεδο. Η ισορροπία που έχουμε επιτύχει ανάμεσα σε αυτά τα δύο στοιχεία, μας έχει δώσει ήδη τη δυνατότητα να αναπτύξουμε αυτό το ευρύ φάσμα και ένα ολοκληρωμένο σύνολο υπηρεσιών που ανταποκρίνεται στις ανάγκες και στην ταχύτητα των απαιτήσεων του σύγχρονου ηλεκτρονικού εμπορίου. Πάντα, τονίζω, με μετρήσιμα αποτελέσματα.

Σε αυτό το εύρος παρεχόμενων υπηρεσιών τι διαφορετικό κάνει η Generation Y;
Η αιχμή του δόρατος για την Generation Y είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι custom εφαρμογές. Ανέφερα ξανά ότι, για εμάς η ποιότητα της δουλειάς μας είναι αδιαπραγμάτευτη αξία. Είμαστε λοιπόν μία quality oriented εταιρεία και όχι quantity driven. Για αυτόν ακριβώς το λόγο δημιουργούμε custom, personalized εφαρμογές και οδηγούμε τον πελάτη μας προς τη λύση που πολλές φορές ούτε ο ίδιος δεν είχε συνειδητοποιήσει. Θέλοντας να αντικατοπτρίσουμε και να εκφράσουμε κάθε φορά την προσωπικότητα του εκάστοτε πελάτη μας στο έργο που μας έχει ζητηθεί, ξεκινάμε με ηλεκτρονική έρευνα αγοράς, μέσα από την οποία αντιλαμβανόμαστε καταρχάς το positioning της εταιρείας του πελάτη στην υπόλοιπη αγορά, σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό του, φέρνουμε προτάσεις και τον συμβουλεύουμε πώς πρέπει να επενδύσει, προκειμένου πραγματικά να προοδεύσει στον ηλεκτρονικό χώρο.

Έπειτα, προχωρούμε με Custom Design, το οποίο προσδίδει στον πελάτη μας τη μοναδικότητα, την ταυτότητα, τη διαχρονικότητα, αλλά και την ευελιξία που χρειάζεται για να εξελίσσεται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες, χωρίς η ηλεκτρονική του παρουσία να επηρεάζεται αισθητικά, λειτουργικά και εμπορικά. Και όταν λέω custom design, εννοώ web design περασμένο από πολλαπλούς επαγγελματίες, όπως οι graphic designers που θα επιμεληθούν όλα τα επιμέρους στοιχεία του σχεδιασμού, αλλά και οι user interface designers (UX designers), οι οποίοι έχουν κάνει όλη την επιστημονική μελέτη της δομής, της πλοήγησης και της εμπειρίας που θα πρέπει να αποκομίζει ο επισκέπτης, για να οδηγηθεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα, που είναι η πώληση, το data capture, το brand awareness και άλλα. Ως προς το Custom Development, η Generation Y Next πλατφόρμα μας, παρέχει τεράστια ευχρηστία και εξοικονόμηση χρόνου του διαχειριστή του εκάστοτε ηλεκτρονικού καταστήματος ή ηλεκτρονικής εφαρμογής. Αυτό συμβαίνει λόγω της ευχρηστίας και καθετοποίησης που προσφέρει η πλατφόρμα.

Αυτόματες διασυνδέσεις με όλα τα ERP της αγοράς, αυτόματες επικοινωνίες με όλες τις εταιρείες ταχυμεταφορών, εξειδικευμένα συστήματα marketing για βέλτιστη στόχευση του κοινού που μας ενδιαφέρει, είναι μερικά παραδείγματα μόνο της καθετοποίησης που ανέφερα. Επίσης, το custom development δίνει τη δυνατότητα να δομήσουμε ή και να αναπροσαρμόσουμε ένα project ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν την εκάστοτε χρονική στιγμή ή με τις στοχεύσεις που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε κάθε φορά (brand awareness, conversions, αύξηση κέρδους, εξάντληση παλαιότερων αποθεμάτων κοκ είναι κάποιοι ενδεικτικοί στόχοι).



Ποιοι είναι οι σημαντικότεροι πυλώνες για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα στο χώρο του e-commerce;
Οι πυλώνες αυτοί είναι τέσσερις:
– Η σωστή επιλογή συνεργάτη,
– η διαφοροποίηση,
– η σωστή αξιοποίηση κεφαλαίων του marketing,
– το σωστό follow-up.

Πρωτίστως είναι η σωστή επιλογή συνεργάτη. Γιατί η επιτυχία του ηλεκτρονικού καταστήματος βασίζεται και στις δύο πλευρές, καθώς πρόκειται για συνεργασία, και στη σωστή οργάνωση της επιχείρησης για να μπει στο χώρο της ηλεκτρονικής αγοράς και το όραμα των επιχειρηματιών, αλλά και στην τεχνογνωσία της παρόχου εταιρείας, τη hands-on εμπειρίας της σε έργα και του πάθους των ανθρώπων της. Η διεθνής εμπειρία και οι ιδέες που θα παρέχει προσδίδουν υπεραξία στην ανάγκη του εκάστοτε πελάτη, οδηγώντας τον στους στόχους που θέτει κάθε φορά.

Σχετικά με τη διαφοροποίηση, ο πελάτης έχει να αντιμετωπίσει τον ολοένα και πιο απαιτητικό καταναλωτή σε επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών. Σημαντικό είναι, η τιμή των προϊόντων/υπηρεσιών να είναι καλή (όχι απαραίτητα η πιο χαμηλή), αλλά αυτό που θα τον διαφοροποιήσει είναι η εξυπηρέτηση που θα προσφέρει. Εμείς εκπαιδεύουμε τον κάθε πελάτη μας δίνοντάς του συμβουλές και ιδέες υλοποιήσιμες στην αγορά που επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί, παρέχοντάς του τη γνώση διαχείρισης του ψηφιακού πελάτη. Η σωστή αξιοποίηση κεφαλαίων του marketing είναι επίσης βασικό ζητούμενο. Δηλαδή το πώς θα βελτιστοποιήσουμε την αξία του κεφαλαίου που θα τοποθετήσει ο πελάτης μας στις online προωθητικές ενέργειες, χωρίς αυτό να αλλάζει μέγεθος.

Η βελτιστοποίηση επιτυγχάνεται από πολλαπλές συνθήκες, όπως:
– τη σωστή τοποθέτηση του κεφαλαίου, 
– την επιλογή των κατάλληλων καναλιών επικοινωνίας, 
– τη δημιουργία συνδυαστικών ενεργειών, 
– τη σωστή τους διαχείριση, 
– τη σωστή αντίληψη του αποτελέσματος που έχουμε από αυτές τις ενέργειες σε καθημερινή βάση, 
– το κατάλληλο timing που ενεργοποιούνται ή απενεργοποιούνται αυτές οι ενέργειες και καμπάνιες, 
– και το μήνυμα που επικοινωνούν.

Τέλος, το follow – up είναι βασικός πυλώνας της υγιούς και αποτελεσματικής συνεργασίας. Να επενδύει δηλαδή ο πελάτης με τη σωστή ταχύτητα που απαιτείται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο οποίος είναι ο μόνος χώρος που εξελίσσεται και αλλάζει πιο γρήγορα και από αυτόν της μόδας. Εκεί είναι σημαντικό ο συνεργάτης του να έχει up-to-date ενημέρωση, να έχει αντανακλαστικά ανάπτυξης και προσαρμογής και να είναι και ικανός να αντεπεξέλθει σε νέες προκλήσεις.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο θεωρείται παγκοσμίως το μέλλον του λιανεμπορίου και στην ελληνική αγορά σημειώνει έναν από τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρώπη. Εσείς, βάσει και του πελατολογίου σας, πώς βλέπετε να αναπτύσσεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας; Πόσο «εκπαιδευμένοι» είναι οι πελάτες σας (brands, retailers) απέναντί του;
Κάθε αγορά, είτε φυσική, είτε ψηφιακή έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά όσον αφορά στον καταναλωτή και στον ηλεκτρονικό πωλητή. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι ότι, στην αγγλική αγορά ο καταναλωτής δίνει μεγαλύτερη ή παρόμοια έμφαση στον τρόπο που θα προβληθεί το προϊόν της επιχείρησης, όσο και στην εξυπηρέτηση που θα λάβει. Στη Γερμανία, ο καταναλωτής δίνει βαρύτητα στην αξιοπιστία της εξυπηρέτησης και όχι τόσο στον τρόπο προβολής του προϊόντος. Στη δε ιταλική αγορά, ο καταναλωτής προτιμάει να κάνει την έρευνά του online, αλλά να κάνει την αγορά του στο φυσικό κατάστημα.

Όσον αφορά στην Ελλάδα, η παιδεία της αγοράς ολοένα και αυξάνεται. Αυτό κάνει απαιτητικότερους τους καταναλωτές σε επίπεδο εξυπηρέτησης, πράγμα που είναι θετικό για τον κλάδο, μιας και θα παραμείνουν μόνο αμιγώς επαγγελματίες στο ελληνικό e-commerce, που θα θέσουν ως στόχο την παροχή αξιόπιστων online υπηρεσιών. Tα μεγάλα εμπορικά brands εκπαιδεύονται και αυτά ταυτόχρονα μιας και ο χώρος του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι κάτι καινούριο για αυτούς, με αποτέλεσμα να γίνονται λάθη. Ωστόσο εκεί έγκειται η συμβολή του συνεργάτη, ο οποίος θα πρέπει να προστατεύει την επιχείρηση από αυτά, καθοδηγώντας την στη σωστή και αποτελεσματική χρήση των εργαλείων, στη σωστή προβολή της κ.ο.κ. Θα ήθελα να πω ότι τα ελληνικά μεγάλα brands τολμούν να καινοτομούν στο ίδιο βαθμό που το κάνουν και τα brands του εξωτερικού.

Ποιοι είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση των conversions rates για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα; Πόσο σημαντικό είναι το UX και η βελτιστοποίηση της εμπειρίας καταναλωτή; 
Όσο προσεγμένες και πρωτότυπες και να είναι οι ενέργειες προώθησης που κάνουμε, όσο budget και να έχει μια επιχείρηση για διαφήμιση, όσο και να είναι το πλήθος των επισκεπτών που θα φέρουν αυτές οι ενέργειες στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα, αν αυτό δεν έχει τις απαιτούμενες προδιαγραφές σε επίπεδο UX (User Experience), δε θα έχει τη βέλτιστη απόδοση που μπορεί να έχει. Άρα το UX θα μπορούσαμε να πούμε πως αποτελεί την πιο σημαντική παράμετρο για μετατροπή των επισκέψεων σε πωλήσεις (conversions).

Γι’ αυτό το λόγο, όπως ανέφερα και πριν, όλες οι δημιουργίες πρέπει να έχουν ιδιαίτερη μελέτη από πίσω σε επίπεδο user interface, προκειμένου ο επισκέπτης του ηλεκτρονικού μας καταστήματος να γνωρίζει άμεσα και ξεκάθαρα σε ποια σελίδα έχει βρεθεί, να καταλαβαίνει τι εμπορεύεται το συγκεκριμένο eshop, να ανακαλύπτει αμέσως πώς μπορεί ο ίδιος να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει, να του εμπνέει εμπιστοσύνη το ηλεκτρονικό κατάστημα, να μπορεί να προχωρήσει στην αγορά του άμεσα, να μπορεί να διαδώσει αυτό που θα ήθελε να μοιραστεί με τους φίλους του. Με άλλα λόγια, το UX μελετά την ψυχολογία του χρήστη, προκειμένου να τον οδηγήσει στις ενέργειες που επιθυμεί το ηλεκτρονικό κατάστημα.