Άλλοι το είδαν σαν μόδα, άλλη σαν ένα ενδιαφέρον Mέσο, αλλά σίγουρα κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι πολύ γρήγορα το Facebook θα εξελίσσονταν σε κάτι πολύ περισσότερο: σε ένα χρήσιμο εργαλείο του Μάρκετινγκ, μέσα από το οποίο τα brands θα μπορούσαν να χτίσουν σχέσεις και να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές τους. Ιδιαίτερα τους νέους.

Σήμερα πλέον, το Facebook είναι και αυτό. Οι ενεργοί χρήστες του στην Ελλάδα ξεπερνούν το 1,5 εκατομμύριο και θεωρείται ως το μεγαλύτερο κοινωνικό online δίκτυο στη χώρα. To διάστημα 2010-2011 το Marketing Week και το Daily Fax κατέγραψαν περισσότερες από 100 νέες δραστηριότητες μαρκών στο Facebook, μαρκών που αφορούν από κινητή τηλεφωνία και σνακ, μέχρι ρούχα, αξεσουάρ, αλλά και υπηρεσίες.

Μάλιστα, υπάρχουν brands των οποίων οι σελίδες στο Facebook ξεπερνούν και τις 200.000 ή και 300.000 fans. Δεν χρειάζονται νομίζω περισσότερα στοιχεία για να συμφωνήσει κανείς ότι το σύγχρονο Μάρκετινγκ απέκτησε πλέον ένα ισχυρό, διεισδυτικό και αποτελεσματικό εργαλείο επικοινωνίας με τους καταναλωτές.

Στο παρόν τεύχος ετοιμάσαμε ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα στα νεανικά brands που αξιοποιούν το Facebook με ποικίλους τρόπους. Καταγράφουμε ενδιαφέροντα cases, ελληνικά και διεθνή, ενώ μιλάμε και με τους καθ’ ύλην αρμόδιους, τους νέους. Τα όσα μας είπαν και όσα καταγράψαμε παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Ωστόσο δεν μείναμε εδώ. Στις 14 Δεκεμβρίου ετοιμάζουμε ένα συνέδριο αποκλειστικά αφιερωμένο στο Facebook, με τίτλο «AllThingsFacebook», στο συνεδριακό κέντρο Δαΐς, στο Μαρούσι. Το μήνυμα που επικοινωνεί το συνέδριο τα λέει όλα: «Come, see, interact & learn everything you wanted to know about Facebook Marketing». Δεν χρειάζεται να πω ότι η παρουσία όλης της αγοράς σε αυτό το συνέδριο είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Τουλάχιστον για τα brands που θέλουν να είναι πάντα μπροστά από τον ανταγωνισμό.

Πέραν αυτού, στο παρόν τεύχος συνεχίζουμε το ρεπορτάζ με τίτλο «Εφημερίδας & Προσφορές». Αυτήν τη φορά καταγράφουμε αναλυτικά τα όσα μας είπαν για το ζήτημα κορυφαία στελέχη της ευρύτερης αγοράς της επικοινωνίας, όπως οι Αλίκη Αναγνωσταρά, Paul Elliott, Ανδρέας Θεοδωρακόπουλος, Ξένια Κούρτογλου, Μιχάλης Παπαρρηγόπουλος, Πάνος Ρήγας. Παράλληλα, ετοιμάσαμε στο πλαίσιο του ίδιου θέματος, ένα μεστό ρεπορτάζ για την ξεχωριστή περίπτωση της «Καθημερινής».

Την τιμητική της ωστόσο στο παρόν τεύχος έχει η συνδρομητική τηλεόραση, μέσα από ένα ενδιαφέρον αφιέρωμα που ετοιμάσαμε, μιλώντας με κορυφαίους εκπροσώπους της. Τέλος, διαβάστε άλλο ένα σημαντικό αφιέρωμα της σειράς «Τα μεγάλα λανσαρίσματα της δεκαετίας 2000-2010», αυτήν τη φορά για την αγορά των απορρυπαντικών ρούχων.