Η αγορά αλλαντικών αφουγκράζεται τις τάσεις και επενδύει σε premium, καινοτόμα λανσαρίσματα και στην προώθηση προϊοντικών χαρακτηριστικών που προτάσσουν έναν πιο υγιεινό χαρακτήρα. Και φαίνεται πως οι καταναλωτές ανταποκρίνονται, καθώς η κατηγορία σημειώνει άνοδο και οι προβλέψεις για το μέλλον είναι επίσης ενθαρρυντικές.

Μια προσεχτική ματιά στο τμήμα αλλαντικών ενός σούπερ-μάρκετ μπορεί να αναγνωρίσει τις σημαντικές αλλαγές στην ποικιλομορφία των προϊόντων και στα καταναλωτικά ζητούμενα. Αλλαντικά χωρίς γλουτένη, με μειωμένο αλάτι, με φρέσκο κρέας, με παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής και υψηλής ποιότητας πρώτες ύλες κ.α. έχουν «μπολιάσει» τα προσφερόμενα είδη, προκειμένου να ικανοποιήσουν τη στροφή των καταναλωτών σε μια πιο υγιεινή διατροφή και στην αναζήτηση της ποιότητας στα είδη διατροφής τους.

Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και οι Γωγώ Σβώλου, Senior Brand Manager και Τζέσυ Χαρακτινού, Brand Manager, από την Creta Farms: «H στροφή προς έναν πιο ισορροπημένο τρόπο ζωής και διατροφής είναι μία από τις σημαντικότερες αυξανόμενες τάσεις παγκοσμίως και θα ενδυναμώνεται διαρκώς μέσα στα επόμενα χρόνια. Οι καταναλωτές αναζητούν μέσα από τη διατροφή τους και το γενικότερο τρόπο ζωής τους μία ισορροπία που θα τους επιτρέπει να ζουν και να τρέφονται καλύτερα. Έτσι, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση ζήτησης πιο υγιεινών και ποιοτικών αλλαντικών όπως η γαλοπούλα, το κοτόπουλο αλλά και τα premium αλλαντικά».

PREMIUM ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Μια ακόμη παγκόσμια τάση, η οποία στη χώρα μας ταυτίζεται με την έννοια της ποιότητας και του premium προϊόντος είναι αυτή της επιστροφής στην παράδοση και στο τοπικό στοιχείο. Αυτές οι έννοιες ενσωματώνονται σε νέα προϊόντα, μέσω της χρήσης συγκεκριμένων συστατικών και έτσι δημιουργούνται premium σειρές με ελληνικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, η Creta Farms με τη χρήση ελαιόλαδου, αντί ζωικού λίπους στη σειρά Εν Ελλάδι δημιουργεί μια πρόταση, η οποία απαντά στις νέες αυτές τάσεις. Η Μαρία Παπαγιάννη, Marketing Director της εταιρείας ΒΙΚΗ, αναφέρεται στη σημαντικότητα της καταγωγής των συστατικών: «Συνήθως, οι τροφές από μόνες τους δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία.

Η επιλογή, όμως, συστατικών και παρασκευής είναι καθοριστικοί παράγοντες όσον αφορά στον αντίκτυπο για τον οργανισμό μας. Στα αλλαντικά, μεταξύ άλλων, η ποιότητα του κρέατος που επιλέγεται είναι καίριας σημασίας. Μια ετικέτα όπως η ΒΙΚΗ, η οποία χρησιμοποιεί καλής ποιότητας φρέσκο κρέας από την Ήπειρο ωφελείται από τη νέα τάση καθώς ο καταναλωτής δίνει μεγαλύτερη σημασία στην “καταγωγή” και σύσταση του αλλαντικού. Η νέα στροφή, λοιπόν, επιβεβαιώνει τις επιλογές και τη φιλοσοφία μας ώστε να συνεχίσουμε σταθερά στην ανάπτυξη προϊοντικών προτάσεων με ποιοτικές πρώτες ύλες και παραδοσιακές συνταγές».

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΚΑΙ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ
H εταιρεία Έδεσμα δημιούργησε τη σειρά Natarele, την οποία επικοινωνεί με νέο τηλεοπτικό. Η σειρά προϊόντων Natarele ακολουθεί τη λογική του «clean labelling», όπου τα προϊόντα δεν περιέχουν καθόλου συντηρητικά και χημικά πρόσθετα, ενώ επιπλέον δεν περιέχουν γλουτένη. Η εταιρεία Νίκας λάνσαρε τα αλλαντικά από φρέσκο κοτόπουλο Ιωαννίνων Νιτσιάκος, ενώ το τηλεοπτικό είναι από την εταιρεία Black Cherry. Επίσης, τα αλλαντικά Παντέρη λάνσαραν τη νέα σειρά λουκάνικα Yupi! από κοτόπουλο και γαλοπούλα, με λιωμένο τυρί και λιωμένο τυρί και μανιτάρια, και τα δύο χωρίς γλουτένη.

«ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ» ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Δραστήρια φαίνεται η κατηγορία στο νέα ψηφιακά Μέσα και στις κοινωνικές πλατφόρμες, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες, ενεργοποιώντας τους καταναλωτές και ανοίγοντας έναν δημιουργικό διάλογο μαζί τους με στόχο τη βελτίωση. Οι Γωγώ Σβώλου, Senior Brand Manager και Τζέσυ Χαρακτινού, αναφέρθηκαν στο σκεπτικό της Creta Farms: «H Creta Farms, εναρμονισμένη με τις τάσεις που επικρατούν, έχει επενδύσει στο συγκεκριμένο κομμάτι εδώ και χρόνια, χρησιμοποιώντας ένα εύρος social media platforms αλλά και συνεργαζόμενη με bloggers και influencers που “μιλούν” στη μερίδα των καταναλωτών που η Creta Farms απευθύνεται.

Τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν, αφού η συμμετοχή του κοινού στα ηλεκτρονικά μας Μέσα είναι πολύ μεγάλη, ενώ η αλληλεπίδραση με τους χρήστες μας έχει δώσει την ευκαιρία να λάβουμε πληροφορίες και συμβουλές για τα προϊόντα μας απευθείας από τον άμεσα ενδιαφερόμενο, τον τελικό καταναλωτή». Σημαντικός παράγοντας, όπως σε κάθε μορφή επικοινωνίας, είναι η σωστή επιλογή των συνεργατών και η σωστή στόχευση του κοινού. Η Μαρία Παπαγιάννη δήλωσε σχετικά: «Οι ψηφιακές πλατφόρμες μπορούν να αποδώσουν τεράστια οφέλη. Ιδιαίτερα στο χτίσιμο ενός brand, είτε αυτό είναι αλλαντικά ή άλλο προϊόν.

Θα πρέπει, όμως, η ψηφιακή παρουσία να προσαρμόζεται στα ειδικά χαρακτηριστικά του brand και όχι να ακολουθείται επειδή το επιτάσσει η εποχή. Μια digital επικοινωνία π.χ. έχει βραχυπρόθεσμο αποτέλεσμα εάν αυτό που υπόσχεται ο influencer δεν συνοδεύεται από ένα σωστό προϊόν ή δεν απευθύνεται στο σωστό κοινό. Παρομοίως, ένα blog που δεν δημοσιεύει υλικό με αξία για τον αναγνώστη δεν δημιουργεί αξία και για το brand. Βλέπουμε συχνά εταιρείες να παρασύρονται και να επενδύουν μεγάλα ποσά στην ψηφιακή τους παρουσία, χωρίς τελικά να επιτυγχάνουν το αποτέλεσμα που επιθυμούν».

In Brief
– Στο πλαίσιο της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου 2017, σε παλαιότερο δημοσίευμα του Marketing Week, ο όμιλος Νίκας ανακοίνωσε τη στρατηγική της εταιρείας. Βασικοί πυλώνες παραμένουν η διαρκής βελτίωση των προϊόντων με έμφαση σε καινοτομία και ποιότητα, η επένδυση σε νέες κατηγορίες προϊόντων, η ενίσχυση της διανομής στη μικρή λιανική και στο κανάλι επαγγελματικών πωλήσεων, η ενίσχυση της εξωστρέφειας, η απλοποίηση των λειτουργικών δομών, η αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και η αναβάθμιση των συστημάτων ελέγχου και πληροφόρησης.
– Η Pizza Fan, στην αρχή του έτους, ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τα αλλαντικά Θράκης Γεύσεις. Προβάλλοντας αυτή την αποκλειστική συνεργασία, η Pizza Fan είχε δημιουργήσει και κοινό τηλεοπτικό σποτ με τα αλλαντικά Θράκης Γεύσεις.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΕΩΣ ΤΟ 2021
Σύμφωνα με έρευνα της Technavio, η παγκόσμια αγορά αλλαντικών αναμένεται να σημειώσει ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) της τάξης του 11% έως το 2021. Την ανάπτυξη φαίνεται να οδηγεί η αύξηση της ζήτησης για προϊόντα gluten-free. Σε αυτό συνηγορεί η αύξηση του μεριδίου των καταναλωτών που δείχνουν μεγαλύτερη ευαισθησία σε διατροφικά ζητήματα καθώς και η ενημέρωση γύρω από θέματα υγείας.

ΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 2,1% ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Σύμφωνα με το σχόλιο της Βάσω Μωραϊτέλη, CGD Account Executive της ΙRI, τα τελευταία στοιχεία για το διάστημα από 01/01/17 μέχρι και 01/10/17 δείχνουν πως η κατηγορία των αλλαντικών είναι ανοδική και σε αξία αλλά και σε όγκο. Όπως δήλωσε: «Ειδικότερα, προκύπτει άνοδος της τάξης του 2,1% για την αξία των πωλήσεων και σε όρους όγκου κατά 6,9%. Πτώση σημειώνουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατά 3,3% σε αξία πωλήσεων και σε όρους όγκου κατά 2,2%».