Είναι το 2022 η χρονιά των AR Ads και των Reels; Γιατί η δημιουργικότητα γίνεται το βασικό μέσο προσέλκυσης του κοινού σε ένα cookieless περιβάλλον; Πώς μπορεί να παραμείνει ένα brand relevant όταν ο κόσμος έρχεται αντιμέτωπος με μια τεράστια «ρωγμή» στην καθιερωμένη τάξη πραγμάτων;

Το All Things Facebook & Instagram ‘22 επέστρεψε ψηφιακά στην 11η διοργάνωσή του στις 10 Φεβρουαρίου. Με τη συμμετοχή περισσότερων από 600 marketers, επαγγελματιών, εκπροσώπων της Meta, βραβευμένων agencies και brand leaders, προσέφερε insights και εφαρμόσιμα tips, παρουσιάζοντας όλες τις τάσεις και αναλύοντας αποτελεσματικές στρατηγικές.

Ένα από τα βασικά σημεία στα οποίο εστίασαν οι ομιλητές του Συνεδρίου είναι η ανάδυση ενός cookieless περιβάλλοντος, το οποίο απαιτεί από τους διαφημιζόμενους προσαρμοστικότητα σύμφωνα με τον Andreas-William Grivas, Client Solutions Manager, CEE, Meta. Ο ίδιος πρότεινε στα brands να εστιάσουν σε αξιόπιστα και εξελιγμένα δεδομένα αλλά και να βελτιώσουν τις δυνατότητες μέτρησης ώστε να είναι πιο προσαρμοστικοί στις αλλαγές πολιτικής του οικοσυστήματος των διαφημίσεων. Σε αυτό το επίπεδο η λύση που προσφέρει το Facebook είναι το Conversion API, ένα επαγγελματικό εργαλείο το οποίο δημιουργεί μία άμεση σύνδεση μεταξύ των marketing data και των συστημάτων της πλατφόρμας. Το συγκεκριμένο εργαλείο μπορεί να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους να χρησιμοποιήσουν τα marketing data για να βελτιστοποιήσουν τη στόχευση των διαφημίσεων, να μειώσουν το cost per action, να μετρήσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια τα αποτελέσματα των campaigns, σεβόμενοι παράλληλα τις επιλογές των χρηστών σχετικά με τη χρήση των δεδομένων τους. Μάλιστα, αυτή τη στιγμή, η βέλτιστη πρακτική είναι η παράλληλη χρήση του CAPI μαζί με το pixel, σύμφωνα με τον ίδιο.

Εστίαση στο creativity
Στο πλαίσιο του αναδυόμενου cookieless περιβάλλοντος ο Patrick Wind, Managing Director, AdsAccelerator, ανέδειξε την αξία του creativity. Παρουσιάσε μάλιστα ένα top 10 Ad Creative Formulas, οι οποίες μπορούν να βελτιώσουν το performance των διαφημίσεων το 2022.

Ανάμεσα στα σημεία στα οποία εστίασε είναι η εφαρμογή μιας full-funnel στρατηγικής. Ουσιαστικά, αυτό σημαίνει ότι οι διαφημιζόμενοι θα επικοινωνούν με διαφορετικά μηνύματα, σε διαφορετικά κοινά ανάλογα με το στάδιο του customer journey στο οποίο αυτά βρίσκονται. Επίσης, ανέδειξε την αξία των Native Instagram Style Ads, οι οποίες έχουν πολύ καλό performance γιατί ακριβώς δεν μοιάζουν με διαφήμιση, αλλά μάλλον με ένα organic story.

Patrick Wind, Managing Director, AdsAccelerator

Τα reels ως εξαιρετικό placement
Ως εξαιρετικό placement κυρίως όσον αφορά το ανώτερο αλλά και το κατώτερο επίπεδο του funnel, o Patrick Wind πρότεινε τα Instagram Reels Ads. Εστιάζοντας στο πρακτικό κομμάτι, υποστήριξε ότι τα campaigns με automatic placement, θα αποδώσουν μόνο ένα μικρό μέρος του budget σε αυτό το format. Για τον λόγο αυτό, πρότεινε την επιλογή campaigns με ένα ad set, τα Reels εν προκειμένω. Επίσης, τόνισε ότι τα Instagram Stories δεν «δουλεύουν» καλά ως Reels. Το κοινό αναμένει ένα περιεχόμενο παρόμοιο με εκείνο του TikTok. Έτσι, πολύ απλά, ο Wind προτείνει τη μετατροπή των Image Ads σε GIFs.

«Αν δεν έχετε ήδη στρατηγική στα Reels, ξεκινήστε να δοκιμάζετε πράγματα», αυτή ήταν η προτροπή της Olivia Blairman, Head of Activation, και του Adam Clyne, CEO της Coolr. Με τα Reels εισάγεται ένας διαφορετικός τρόπος κατανάλωσης περιεχομένου, όπως επισημαίνουν, τονίζοντας ότι στους λογαριασμούς κάποιων πελατών τους παρατήρησαν ότι το organic reach αυτού του feature είναι πραγματικά ισχυρό, ενώ μπορεί να αποδώσει καλύτερα performance metrics συγκριτικά με άλλα μέσα.

Agnieszka Jaworska, Product Marketing Manager, CEE, Meta 

Στα Instagram Reels ως μια «Full Screen Vertical Experience» αναφέρθηκε και η Agnieszka Jaworska, Product Marketing Manager, CEE, Meta. Τα Reels είναι μια νέα εμπειρία, η οποία δίνει στον καθένα – απλούς χρήστες, δημιουργούς και επιχειρήσεις – τη δύναμη να δημιουργήσουν διασκεδαστικά μικρής διάρκειας videos αλλά και τη «σκηνή» να τα μοιραστούν με τη ενεργή κοινότητα της πλατφόρμας. Μάλιστα, η Jaworska αποκάλυψε, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ότι το Facebook θα λανσάρει επίσης το συγκεκριμένο format σε παγκόσμιο επίπεδο.

Το 2022 είναι η χρονιά των AR ads
Ανάμεσα στις Ad Creative Formulas του Patrick Wind, που προαναφέραμε, συμπεριλαμβανόταν η αξιοποίηση των δυνατοτήτων των AR και VR Αds. Και ενώ έχουμε δρόμο όσον αφορά τις VR Αds, ο Wind υποστηρίζει ότι οι AR Αds θα αναπτυχθούν μαζικά μέσα στο 2022, μέσα και από το λανσάρισμα του εργαλείου Spark AR της Meta.

Elizabeth Valleau, Global Creative Lead, Augmented Reality, Meta

Αναλυτικότερα, στην αξιοποίηση του Spark AR Studio της Meta αναφέρθηκε η Elizabeth Valleau, Global Creative Lead, Augmented Reality, Meta, τονίζοντας ότι πρόκειται για ένα εργαλείο το οποίο προσφέρεται δωρεάν, δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξειδίκευση από την πλευρά του χρήστη και το επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμο και μέσω mobile.

Όπως ανέφερε η ίδια, στο συγκεκριμένο εργαλείο οι διαφημιζόμενοι μπορούν να βρουν πηγές έμπνευσης και παραδείγματα από τη δουλειά άλλων brands, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν τη δική τους διαφήμιση μέσω του Ads Manager αλλά και βρουν και να συνεργαστούν με AR Experts, εφόσον αυτό απαιτούν οι ανάγκες τους, μέσω του Spark AR Partner.

Ως μια νέα διάσταση σύνδεσης αντιμετωπίζει τις AR εμπειρίες η Korina Kushnir, Client Solutions Manager | Retail, Meta. Το smartphone, μία συσκευή φτιαγμένη για να συνδέει τους χρήστες, κάποιες φορές καταλήγει να τους απομονώνει, αφού χρειάζεται να διαλέξουν αν θα είναι συνδεδεμένοι με την κινητή συσκευή τους ή με τους ανθρώπους γύρω τους. Σύμφωνα με την ίδια, το AR υπόσχεται να ενώσει τον ψηφιακό και τον φυσικό κόσμο. Στο ίδιο μήκος κύματος, η Ξένια Χατζηϊωαννίδου, Digital Marketing Director, Partners VMLY&R, τόνισε ότι οι σύγχρονοι καταναλωτές έχουν αρχίσει να προσδοκούν έναν κόσμο απαλλαγμένο από τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ offline και online.

Korina Kushnir, Client Solutions Manager | Retail, Meta 

Με βάση στοιχεία του Facebook IQ, που επικαλέστηκε η Kushnir, το ενδιαφέρον για AR/ VR αυξάνεται σε όλους τους τομείς. Πιο αναλυτικά, ο αριθμός των ανθρώπων στο Facebook που αναζητούν AR/ VR περιεχόμενο αυξάνεται κατά 44% από τη μία χρονιά στην άλλη. Η συμμετοχή σε ομάδες του Facebook σχετιζόμενες με AR/ VR αυξάνεται κατά 74% από τη μία χρονιά στην άλλη, ενώ τέλος ο αριθμός των χρηστών που στέλνουν μηνύματα σε πωλητές του Facebook Marketplace για AR και VR listing αυξάνεται κατά 75%, αντίστοιχα.

Όλα αυτά τα νέα formats, αλλά και η γενικότερη εξέλιξη στις πλατφόρμες της Meta δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως προκλήσεις αλλά ως ευκαιρίες προσέγγισης νέων κοινών με τρόπους που εξυπηρετούν τις ανάγκες τους, όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του για τις νέες προοπτικές για τους Publishers, ο Marcin Hajek, Strategic Partner Manager CEE, Meta.

Mark W. Schaefer, Globally recognized Author & Business Consultant

Remain relentlessly relevant
Ας εστιάσουμε τώρα σε μία ακόμη έννοια, η οποία καθορίζει την επιτυχία στην digital επικοινωνία, και όχι μόνο, και αυτή είναι το relevance. Σε έναν κόσμο που αλλάζει άρδην λόγω της πανδημίας αλλά και των αδιάκοπων τεχνολογικών εξελίξεων το να παραμένει κανείς relevant αποτελεί πρόκληση, σύμφωνα με τον Συγγραφέα και Business Consultant, Mark W. Schaefer, καθώς νέες δυνάμεις δημιουργούν εντελώς νέες καταναλωτικές ανάγκες και προσδοκίες. Πώς μπορεί λοιπόν κανείς να μη χάσει αυτή την ιδιότητα; Πώς μπορεί να χτίσει το momentum;

Κάθε brand μπορεί να χρησιμοποιήσει το «αρχικό πλεονέκτημά» του για να εκμεταλλευτεί κάθε αναξιοποίητη ευκαιρία. Κάθε ρωγμή στο status quo. Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του Covid-19 ο κόσμος βρέθηκε αντιμέτωπος με μια τεράστια ρωγμή στο status quo, σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς όλα αλλάζουν – στην εργασία, την εκπαίδευση, την κοινωνική ζωή, κ.λπ. – και τελικά εισήλθαμε σε μια «εποχή απρόβλεπτων συνεπειών». Για βρει κανείς αυτή τη ρωγμή χρειάζεται εγρήγορση, να βρίσκεται εκεί όπου συμβαίνουν τα πράγματα ή ίσως και να αποδειχθεί τυχερός και να βρεθεί ενώπιον μιας απροσδόκητης ανακάλυψης. Ωστόσο, σε μια εποχή κατά την οποία οι άνθρωποι βιώνουν τραυματικές εμπειρίες, το πιο σημαντικό είναι να σταθεί κάποιος δίπλα τους, να δείξει ότι συμπάσχει, δημιουργώντας έναν συναισθηματικό δεσμό. Στην εποχή μας αυτός είναι σύμφωνα με τον Schaefer ο καλύτερος τρόπος να παραμένει ένα brand relevant. Γιατί τελικά, «οι πιο ανθρώπινες εταιρείες κερδίζουν».

Τα brands ως… influencers
Στις τάσεις που θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των διαφημιζόμενων στο περιβάλλον των social media αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο Simon Beyer, Partner & Chief Strategy Officer, Ingager. Η επιτυχία ανήκει σε εκείνους που θα μπορέσουν να συνενώσουν το branding με το performance, όπως ανέφερε, και σε αυτό το πλαίσιο σημαντικό ρόλο παίζει το CSR.

Θέματα, όπως η κλιματική αλλαγή, απασχολούν σε σημαντικό βαθμό το κοινό της Ευρώπης. Αν λοιπόν μια εταιρεία λαμβάνει δράση για τέτοιου είδους θέματα αυτό θα πρέπει να επικοινωνείται μέσω και των social media, καθώς αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο να δημιουργηθεί relevance μεταξύ ενός brand και του κοινού. Μιλώντας στους ανθρώπους για πράγματα, που τους απασχολούν, τα brands μπορούν να λειτουργήσουν ως «influencers», εφόσον βέβαια οι προθέσεις τους είναι ειλικρινείς.

Τα data του social commerce
Επανερχόμαστε στο cookiless περιβάλλον, καθώς τo κυριότερο πρόβλημα, αυτή τη στιγμή, για τις ΜμΕ είναι ότι δεν μπορούν να αξιολογήσουν το πραγματικό performance των campaigns στο Facebook και το Instagram, σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο-Μάριο Ανδρούτσο, Academic Advisor Certificate in Digital Marketing, Hellenic American Union & CMO, Roix.eu. Μία από τις λύσεις που πρότεινε είναι οι πωλήσεις μέσα από τις πλατφόρμες, αφού όσο περισσότερο μένει ένας χρήστης μέσα σε αυτό το περιβάλλον τους, τόσο πιο εύκολο είναι για τις πλατφόρμες να τον αναγνωρίσουν και να δημιουργήσουν customed audiences. Ο ίδιος πρότεινε το Stripe ως μια πολύ καλή λύση για να προσθέσει κανείς μεθόδους πληρωμής στο Facebook. Από την άλλη, επισημαίνει ότι οι χρήστες ακόμα αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια στο περιβάλλον ενός καλά οργανωμένου site. Οπότε δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν χρειαζόμαστε πια τα site, τα οποία μάλιστα οδηγούν σε περισσότερα conversions, αν και τα νούμερα του social commerce κινούνται αυξητικά.

Η συγκέντρωση των data
Όσο πιο πολύτιμα γίνονται τα data, τόσο πιο σημαντική γίνεται η σωστή διαχείρισή τους. Μια από τις βασικές δυσκολίες προκύπτει από το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές πλατφόρμες και εργαλεία. Η Δήμητρα Κοντού, Marketing Director, Performance Technologies μίλησε στο πλαίσιο το συνεδρίου για το πώς μπορούν οι διαφημιζόμενοι να συγκεντρώσουν σε ένα σημείο τις πηγές των data ώστε να λαμβάνουν μία ολοκληρωμένη εικόνα του spend αλλά και του performance και έτσι να σχεδιάσουν τα επόμενα βήματα της στρατηγικής τους. Η ίδια εστίασε στη λύση Funnel, η οποία μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις μέσα από τρία απλά βήματα. Πρώτον, μπορεί να συγκεντρώσει τα marketing data από 500+ πηγές, αυτοματοποιώντας τη διαδικασία. Δεύτερον, επεξεργάζεται τα δεδομένα και τα μετατρέπει σε business ready data και τρίτον κάνει αυτή την πληροφορία διαθέσιμη σε όλους. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι μπορεί να αξιοποιηθεί από χρήστες χωρίς γνώσεις προγραμματισμού.

Έρχεται το metaverse;
Φυσικά, η ανάδυση του metaverse ήταν ένα από τα θέματα που απασχόλησε τις εργασίες του συνεδρίου. Μετά από σχετική ερώτηση του Απόστολου Μπουλέ της ΟΠΑΠ, σχετικά με το real estate του metaverse, o Patrick Wind τόνισε ότι αποτελεί μία πρόκληση καθώς αυτή τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει ποιο metaverse θα επικρατήσει. Ο ίδιος πιστεύει ότι το metaverse δυστυχώς, όπως τόνισε, θα είναι το next big thing, το οποίο όπως εκτιμά ότι θα αυξήσει την αποξένωση των ανθρώπων.

Από την πλευρά του ο Δημήτρης Δημητριάδης, Professional Instructor Digital Marketing, Knowcrunch.com, επεσήμανε ότι οι εταιρείες που εξετάζουν την είσοδό τους στο metaverse, θα πρέπει να αναλογιστούν αν αυτό αφορά το κοινό-στόχο τους. Όπως επεσήμανε τα νεανικά κοινά μπορεί να μην έχουν τη δυνατότητα να μείνουν εκτός metaverse για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Τέλος για τον Mark W. Schaefer το metaverse, σε αντίθεση με το Web 3.0, είναι ακόμα μακριά. Αυτό σύμφωνα με τον ίδιο, θα δώσει την ευκαιρία τους ανθρώπους να το μελετήσουν, να το μάθουν και να σκεφτούν τι έρχεται να αντικαταστήσει και αν θα κάνει τον κόσμο μας καλύτερο. Κάτι που δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά αυτή τη στιγμή, όπως τόνισε.


Your attention tips
Η προσοχή των χρηστών είναι το «νόμισμα» με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμο των Social Media, σύμφωνα με τον Ιδρυτή του Humble Digital Agency, Νίκο Ξυδά, ο οποίος κατά τη διάρκεια της ομιλίας του έδωσε στο κοινό tips για να μετατρέψουν την προσοχή σε αποτελέσματα και τους χρήστες σε πελάτες:

  • Σταματήστε να σκέφτεστε τις παραδοσιακές διαφημίσεις
  • Δημιουργήστε «Social Media First» περιεχόμενο
  • Σκεφτείτε τα touchpoints
  • Για να ξεχωρίσετε στα Social Media θα πρέπει να δίνετε χαρά με τους πιο απροσδόκητους τρόπους
  • Το περιεχόμενο που μοιράζεστε με το κοινό θα πρέπει πάντα να του δημιουργεί κάποιο συναίσθημα
  • Αξιοποιήστε την Pop Κουλτούρα. Ακολουθήστε τις τάσεις και δημιουργείστε σχετικό και διασκεδαστικό περιεχόμενο
  • To Real Time Marketing είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο αν το χρησιμοποιήσετε σωστά
  • Μη δημιουργείτε περιεχόμενο που μοιάζει με διαφήμιση.

Προσπαθήστε να μοιάσετε στους φίλους των χρηστών, να γίνετε κοινωνοί της ίδιας κουλτούρας