Ένας νέος οδικός χάρτης χαράσσεται σταδιακά στην αγορά της μετακίνησης, με τα digital κανάλια να κερδίζουν έδαφος σε επίπεδο ενημέρωσης και επικοινωνίας και τα industries αυτοκινήτου και leasing να απαντούν στις προκλήσεις με ανανεωμένα portfolios και «πράσινες» πρωτοβουλίες.
Ένας νέος οδικός χάρτης χαράσσεται σταδιακά στην αγορά της μετακίνησης, με τα digital κανάλια να κερδίζουν έδαφος σε επίπεδο ενημέρωσης και επικοινωνίας και τα industries αυτοκινήτου και leasing να απαντούν στις προκλήσεις με ανανεωμένα portfolios και «πράσινες» πρωτοβουλίες.
Ως καταλύτης καινοτομίας και εμβάθυνσης της πελατοκεντρικότητας φαίνεται πως λειτούργησε η κρίση της πανδημίας για τις αγορές αυτοκινήτου και leasing. Παρά τα σημαντικά πλήγματα που επέφερε σε διεθνές επίπεδο, τα brands δείχνουν να ευθυγραμμίζονται με τις νέες τάσεις και να ακολουθούν τους καταναλωτές σε ένα όλο και πιο ψηφιακό αγοραστικό ταξίδι, θέτοντας την περιβαλλοντική υπευθυνότητα και την ευελιξία ψηλά στην agenda.
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΝΕΤΑΙ DIGITAL
Με φόντο τις τελευταίες εξελίξεις, το customer journey αλλάζει «πορεία» και στρέφεται σε ψηφιακά μονοπάτια, με πυξίδα την ολοκληρωμένη ενημέρωση, την αμεσότητα και την ασφάλεια. Ο Θάνος Μπάφας, Marketing Manager της Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ, μεταφέρει την εικόνα: «Οι καταναλωτές πλέον ζητούν περισσότερα, γρήγορα και ξεκάθαρα. Ζητούν ενημέρωση σε βάθος, κυρίως μέσω digital καναλιών, πριν καν επισκεφθούν μια έκθεση αυτοκινήτου, ζητούν ολοκληρωμένες προσφορές για νέα μοντέλα που τους ενδιαφέρουν, ζητούν τέλος άψογη, γρήγορη εξυπηρέτηση η οποία να τηρεί τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε κάθε φυσική επαφή τους με τα συνεργεία ή τις εκθέσεις.
Για εμάς, όλες αυτές οι ανάγκες αποτέλεσαν πρώτη προτεραιότητα από την αρχή της κρίσης και πλέον καλύπτουμε στο 100% αυτά τα ζητούμενα». Τη δυναμική του digital στο επίκεντρο μιας αλυσίδας μετασχηματισμών αναδεικνύει και η Κατερίνα Ζήσου, Communication Specialist της Mercedes-Benz: «Αυτό που άλλαξε είναι ο τρόπος με τον οποίο οι καταναλωτές συναναστρέφονται με ένα brand αυτοκινήτου. Παρατηρούμε ότι το κοινό καταναλώνει πολύ περισσότερο περιεχόμενο ψηφιακά και φτάνοντας στην έκθεση είναι πιο ενημερωμένο σχετικά με το προϊόν.
Σκεφτείτε ότι κατά την πανδημία ο χρήστης είχε πρόσβαση κατά μέσο όρο σε 2,8 συσκευές προκειμένου να συνδεθεί με το ψηφιακό περιβάλλον και συνολικά στην Ελλάδα η διείσδυση του internet αυξήθηκε κατά 92% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο. Αυτό δείχνει ξεκάθαρα μια τάση, η οποία σίγουρα θα επιμείνει και μετά το τέλος της πανδημίας, καθώς πλέον σημαίνει μία αλλαγή στον τρόπο ζωής των καταναλωτών. Εμείς, από την πλευρά μας προσπαθούμε να είμαστε δίπλα σε κάθε πιθανό αγοραστή δίνοντάς του τις πληροφορίες που αναζητά».
«ΓΚΑΖΙ» ΣΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ
Σε αυτό το κάδρο, η άμεση επαφή με το κοινό σε κάθε ευκαιρία αποκτά ξεχωριστή σημασία. Αυτό υποστηρίζει η Δήμητρα Μπίκου, Head of Mini Marketing, αναφέροντας τα εξής: «Η Mini είναι ένα πραγματικό love brand, με μεγάλη διάδραση με το φανατικό κοινό της. Συνεπώς, σε μια περίοδο όπου οι εκδηλώσεις και τα experiential activations είναι απαγορευτικά λόγω του κινδύνου εξάπλωσης του Covid-19, τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης έχουν εξέχοντα ρόλο στην επικοινωνία μας, με στόχο να μοιραστούμε τα νέα μας με το community της μάρκας, να ανταλλάξουμε εμπειρίες πίσω από το τιμόνι ενός Mini, αλλά και να ενημερώσουμε για την έλευση νέων προϊόντων, μέσω εναλλακτικών τρόπων, όπως live presentations, Instagram Lives κ.λπ.».
Υπέρ ενός ισορροπημένου media mix τίθεται η Κατερίνα Ζήσου και δηλώνει σχετικά: «Αξιοποιούμε τα Μέσα που μας δίνουν όσο το δυνατόν πιο άμεση επαφή με τον καταναλωτή. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι εγκαταλείπουμε τα παραδοσιακά Μέσα, καθώς ακόμη στη χώρα μας αποτελούν σημαντικούς διαύλους επικοινωνίας με το κοινό μας. Επομένως, αυτό που επιχειρούμε είναι να ενορχηστρώνουμε τις καμπάνιες μας με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουμε στο τέλος της ημέρας “τέλειο” συνδυασμό Μέσων, προκειμένου να συναναστραφούμε με το κοινό της μάρκας». Ανάλογη είναι η εικόνα της επικοινωνίας και στο πεδίο του leasing, με τα ψηφιακά Μέσα να πρωταγωνιστούν σε ολοκληρωμένα blends. Αυτό επισημαίνει η Νάγια Λουκρέζη, Marketing Manager της LeasePlan Hellas: «Τα διαδικτυακά Μέσα αποτελούν το κυρίαρχο όχημα επικοινωνίας, ενώ offline Μέσα όπως η τηλεόραση και το ραδιόφωνο αποτελούν υποστηρικτικά Μέσα προβολής μας και ενίσχυσης του LeasePlan brand.
Με την ενεργοποίηση 360ο καμπανιών, προσεγγίζουμε τα κοινά που μας ενδιαφέρουν με ολιστικό τρόπο». Έμφαση στο context δίνει από την πλευρά της η Σταυρούλα Σπηλιοπούλου, Γενική Διευθύντρια της Avance: «Στην Avance εκτιμούμε ότι η ανάγκη για επικοινωνία τις μέρες που διανύουμε είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Μένουμε κοντά στο κοινό μας προσαρμόζοντας τα μηνύματά μας σύμφωνα με την κατάσταση η οποία επικρατεί σήμερα, αξιοποιώντας τα διάφορα κανάλια του digital marketing».
ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΟ LEASING
Όπως και στην αυτοκινητοβιομηχανία, έτσι και στην αγορά βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας μίσθωσης, το digitalization υπαγορεύει τις εξελίξεις, αναβαθμίζοντας τα χαρτοφυλάκια υπηρεσιών των εταιρειών, στους άξονες της άνεσης και της ευκολίας. Ταυτόχρονα, ολιστικές προσεγγίσεις αναμορφώνουν το πεδίο.
Η Σταυρούλα Σπηλιοπούλου, αναδεικνύει τις νέες δυνατότητες για τον πελάτη: «Η πιο πρόσφατη αλλαγή στην Avance αφορά σε διαδικασία κατά την οποία παρέχεται η δυνατότητα στον πελάτη για ηλεκτρονική υπογραφή στα μισθωτήρια συμβόλαια ενοικίασης», εξηγεί η ίδια, προσθέτοντας ωστόσο δύο ακόμη παραμέτρους: την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και την ενίσχυση της εταιρικής εικόνας. «Η προβολή των εταιρικών αξιών και της επαγγελματικής ηθικής μας, σε συνδυασμό με τις υψηλού επιπέδου παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα, θέτουν σε σταθερές βάσεις την αναπτυξιακή μας πορεία», σημειώνει η ίδια.
Την ανάγκη για μια πολυδιάστατη στρατηγική οργάνωση με πελατοκεντρικό πυρήνα αποτυπώνει η Νάγια Λουκρέζη: «Αποστολή μας είναι να παρέχουμε το what’s next στη βιώσιμη μετακίνηση, ώστε να μπορούν οι πελάτες μας να εστιάσουν στο what’s next για αυτούς, ακόμη και κάτω από τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται. Στο πλαίσιο αυτό, ανανεώσαμε το προϊόν που παρέχουμε για τη μίσθωση επαγγελματικών οχημάτων, προσθέτοντας νέες, ευέλικτές υπηρεσίες, όπως επαγγελματικό όχημα αντικατάστασης, εκτεταμένο ωράριο συντήρησης και πρόγραμμα διαχείρισης πώλησης ιδιόκτητου στόλου.
Επίσης, ενισχύσαμε το e-shop μας, προσφέροντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να μισθώσουν το Special Deal της επιλογής τους εξ ολοκλήρου online. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να διευκολύνουμε τους πελάτες μας στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση προσφέροντας ολοκληρωμένες, βιώσιμες λύσεις με τη βοήθεια του Mr. E., του ειδικού της LeasePlan για τα ηλεκτρικά οχήματα».
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ
Εξελίσσοντας με ταχύτητα τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, brands αυτοκινήτου και leasing οργανώνουν τη στρατηγική τους στη βάση της αειφορίας και προχωρούν σε τεχνολογικές καινοτομίες που επαναπροσδιορίζουν την εμπειρία του αυτοκινήτου.
- Η Avis εξασφάλισε διεθνή χρηματοδότηση για την ενίσχυση του στόλου της με ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες, η εταιρεία συνεχίζει την υλοποίηση του στρατηγικού της πλάνου, που περιλαμβάνει την πράσινη κινητικότητα και τη δραστική μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
- Η Honda παρουσίασε το όραμά της για τον πλήρη εξηλεκτρισμό των mainstream μοντέλων της στην Ευρώπη έως το 2022 στο Honda Electric Vision Drive Event στη Γερμανία, με τη συμμετοχή του ομίλου επιχειρήσεων Σαρακάκη. Oι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν οδηγικά τα τρία νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της Honda, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο Honda e, το Jazz e:HEV και το Jazz Crosstar.
- Η Kia Hellas και η Armet Mobility, αποκλειστικός αντιπρόσωπος των φορτιστών Wallbox στην Ελλάδα, θα συνεργαστούν για την παροχή ολοκληρωμένων λύσεων φόρτισης των EV & PHEV αυτοκινήτων της Kia, για τους πελάτες και τους επίσημους εμπόρους της. Η Wallbox έχει εγκαταστήσει πάνω από 40.000 μονάδες φόρτισης σε 30 ευρωπαϊκές αγορές και στον υπόλοιπο κόσμο. Η Kia διαθέτει ήδη 2 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ελληνική αγορά: το e-Niro, το πρώτο ηλεκτρικό crossover και το e-Soul, με νεανική σχεδίαση και πρωτοποριακή τεχνολογία.
- Η LG Electronics (LG) και η Hyundai Motor ανακοίνωσαν το IONIQ Concept Cabin. Το IONIQ Concept Cabin είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από ανέσεις που καθιστούν τον χώρο του αυτοκινήτου ως «σπίτι εν κινήσει». Για παράδειγμα, η καφετιέρα φτιάχνει και προσφέρει στον οδηγό τον πρώτο καφέ της ημέρας, ενώ μια ευέλικτη οθόνη OLED καλύπτει μεγάλο μέρος της οροφής του εσωτερικού του οχήματος. Μόλις οι επιβάτες αποβιβαστούν, μια συρόμενη μπάρα σκουπίζει το πάτωμα και τα υπεριώδη φώτα LED φροντίζουν για την απολύμανση του εσωτερικού του οχήματος.
ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ
Αύξηση παρουσιάζουν οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων (ΣΕΑΑ) για τον φετινό Σεπτέμβριο, τόσο ως προς τον Αύγουστο του 2020, όσο και ως προς τον Σεπτέμβριο του 2019. Συγκεκριμένα, φέτος τον Αύγουστο καταγράφηκαν 6.853 ταξινομήσεις νέων επιβατικών έναντι 9.954 τον Αύγουστο του 2019, ενώ τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έφτασαν τις 7.107, έναντι 5.899 τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Αρνητική είναι ωστόσο η εικόνα για το σύνολο του πρώτου ενιαμήνου του έτους, με τις νέες ταξινομήσεις να εμφανίζονται μειωμένες κατά 35,3% στις 60.046 από τις 92.772 την περσινή χρονιά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εξέλιξη των μεριδίων αγοράς ανά καύσιμο στην Ελλάδα ΥοΥ, αλλά και σε σύγκριση με το διεθνές περιβάλλον.
ΝΕΑ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑΤΑ
Η Nissan λάνσαρε φέτος το Juke, τη δεύτερη γενιά του coupe crossover, πιο «ώριμο» από πλευράς design, ενώ ενσωματώνει τις τελευταίες τεχνολογίες της αυτοκίνησης, τόσο ως προς το μηχανικό του σύνολο, όσο και ως προς τις λύσεις συνδεσιμότητάς του. Επίσης, το καλοκαίρι παρουσίασε το νέο Nissan Ariya, ένα νέο 100% ηλεκτρικό μοντέλο που θα διατεθεί μέσα στην επόμενη χρονιά. Ανανεωμένο και το Mini portfolio.
Το 2020, τα μοντέλα που έκαναν πρεμιέρα ήταν το νέο Mini Electric, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Mini που συνδυάζει ένα νέο urban ηλεκτρικό τρόπο ζωής, με την χαρακτηριστική αίσθηση go-kart της Mini, αλλά και τα ανανεωμένα Mini Countryman και Mini Countryman Plug-In Hybrid.
OI ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΣΤΟ LEASING
Με αυτά τα δεδομένα, η αγορά του leasing καλείται να αφουγκραστεί τις αναδυόμενες ανάγκες και να προσαρμοστεί στην ιδιάζουσα τρέχουσα συγκυρία. Τα χαρακτηριστικά που λαμβάνει η κατηγορία καταγράφει η Σταυρούλα Σπηλιοπούλου, Γενική Διευθύντρια της Avance: «Σε ό,τι αφορά τη βραχυχρόνια μίσθωση, πιο σημαντική τάση λόγω της περιόδου που διανύουμε είναι οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, καθώς και η χωρίς οικονομική ρήτρα ακύρωσης της κράτησης. Παράλληλα δεν υπάρχει σταθερή ροή πελατών-τουριστών ανά προορισμό, λόγω ταξιδιωτικών περιορισμών.
Σε ό,τι αφορά τη μακροχρόνια μίσθωση, η κατηγορία οχημάτων η οποία ευνοείται σημαντικά είναι τα ελαφρά επαγγελματικά (cargo). Σίγουρα, οποιαδήποτε καινοτομία και πράσινη πρωτοβουλία που προστατεύει το περιβάλλον και κατά συνέπεια τον άνθρωπο είναι εξαιρετικά σημαντική. Στην περίπτωσή μας (εταιρείες μίσθωσης), η βελτίωση των οχημάτων του στόλου μας σε ό,τι αφορά τη σωστή συντήρηση, τη χρήση κατάλληλων ελαστικών και λιπαντικών προϊόντων, περιορίζει σε μεγάλο βαθμό την κατανάλωση καυσίμου».
ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ «ΔΕΙΧΝΟΥΝ» LEASING
Παράμετροι που καθορίζουν τη λήψη αποφάσεων εταιρειών και ιδιωτών, η ανάγκη για ευελιξία και οικονομία με οικολογικό πρόσημο τροφοδοτούν την αγορά του leasing και, χάρη στο αυξανόμενο digitalization, αναπροσαρμόζουν τα δεδομένα της μετακίνησης.
Τα συγκεκριμένα trends εντοπίζει η Νάγια Λουκρέζη, Marketing Manager της LeasePlan Hellas: «Τα τελευταία χρόνια κυριαρχεί η τάση μετάβασης από την ιδιοκτησία στη χρήση. Το leasing κερδίζει έδαφος καθώς επιτρέπει σε όσους το επιλέγουν να απελευθερώνουν κεφάλαια και να απαλλάσσονται από τα άγχη και τις υποχρεώσεις της ιδιοκτησίας, ενώ ταυτόχρονα τους προσφέρει τη δυνατότητα να απολαμβάνουν ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών.
Παράλληλα, η κυρίαρχη τάση προς την ψηφιοποίηση ενσωματώνεται στη στρατηγική μας και εξελίσσει τον τρόπο που εργαζόμαστε και προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας. Την ίδια στιγμή, ολοένα μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού αναζητά λύσεις μετακίνησης φιλικές προς το περιβάλλον και επιλέγει να μισθώσει plug-in hybrid ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αξίζει να αναφερθεί πως η LeasePlan έχει δεσμευτεί να επιτύχει καθαρές εκπομπές ρύπων από τον συνολικό στόλο της έως το 2030».
ΙN THE NEWS
Την περαιτέρω ενίσχυση της συνεργασίας τους σηματοδοτεί η πιστοποίηση της Autohellas-Hertz ως ενεργού μέλους του δικτύου της Alphabet OneNet για το 2020. Η Autohellas-Hertz αποτελεί από τον Δεκέμβριο του 2018 τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο–συνεργάτη της Alphabet σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Κροατία. Η Alphabet είναι μία από τις κορυφαίες εταιρείες Επιχειρηματικής Κινητικότητας (Business Mobility), με στόχο να επιτρέπει στις εταιρείες να διαχειρίζονται την εταιρική τους κινητικότητα με οικονομικό και βιώσιμο τρόπο.
ΣΤΟΝ «ΔΡΟΜΟ» ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ενσαρκώνοντας τα περιβαλλοντικά υπεύθυνα πρότυπα που ορίζουν πλέον τα standards σε κάθε αγορά, η αυτοκινητοβιομηχανία «μπαίνει στην πρίζα» για ένα βιώσιμο μέλλον, υιοθετώντας ένα νέο mindset που υποστασιοποιείται στα λανσαρίσματα και τη στρατηγική των brands.
«Τεχνολογίες που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες»
Δεν θα σταθώ στα μεμονωμένα λανσαρίσματα της μάρκας, αλλά στη σταδιακή μεταστροφή της στην ηλεκτροκίνηση και στο car software. Η τελευταία μας καμπάνια δεν στηρίχτηκε σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο αλλά στην τεχνολογία EQ Power. Η αρχιτεκτονική της καμπάνιας στόχο έχει να ενημερώσει τον καταναλωτή για τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας, διαθέσιμη σε οποιοδήποτε μοντέλο Mercedes-Benz καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του. Το σίγουρο είναι ότι το κοντινό μέλλον προμηνύει μια νέα εποχή για τη μάρκα, με προσανατολισμό στις νέες τεχνολογίες καθώς αυτές διαμορφώνουν ένα portfolio προϊόντων το οποίο ανταποκρίνεται στις ανάγκες του σύγχρονου περιβάλλοντος.
Κατερίνα Ζήσου, Communication Specialist, Mercedes-Benz
«Ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από όλους»
Το ενδιαφέρον για ηλεκτρικά αυτοκίνητα από ιδιώτες, επαγγελματίες και εταιρείες είναι πια έντονο, έμπρακτο και το βλέπουμε καθημερινά στις εκθέσεις μας. Για εμάς το γεγονός αυτό αποτελεί δικαίωση. Είναι τιμή μας να είμαστε οι πρωτοπόροι, η εταιρεία που πρώτη από όλες χάραξε τον δρόμο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Nissan Leaf πωλείται μαζικά παγκοσμίως εδώ και 10 χρόνια και εξελίσσεται συνεχώς. Μάλιστα, πριν λίγες μέρες φτάσαμε το ορόσημο των 500.000 πωληθέντων Leaf, καθώς ολοένα και περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές ανακαλύπτουν τα πλεονεκτήματα αυτού του πρωτοποριακού οχήματος μηδενικών εκπομπών.
Θάνος Μπάφας, Marketing Manager, Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ
«Λύσεις που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη»
Η ηλεκτροκίνηση εξαπλώνεται όλο και πιο γρήγορα και η στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα είναι πλέον εμφανής. Στην Ελλάδα, σε αυτό συνέβαλε βέβαια το κρατικό πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που δίνει κίνητρα στους καταναλωτές να επιλέξουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για τις μετακινήσεις τους. Παράλληλα, παρατηρείται μία σημαντική αύξηση του αριθμού των σταθμών φόρτισης, οι οποίοι έως πρόσφατα ήταν ελάχιστοι, διευκολύνοντας έτσι την αγοραστική απόφαση. Για την Mini, η ηλεκτροκίνηση είναι μέρος του DNA της, καθώς πρόκειται για μια μάρκα που πρεσβεύει έναν μοντέρνο, αστικό τρόπο ζωής και αναζητά συνεχώς τρόπους που θα κάνουν την ζωή των πελατών της ευκολότερη.
Δήμητρα Μπίκου, Head of Mini Marketing
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ Η ΕΛΛΑΔΑ
Όλο και πιο οικονομική γίνεται η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan. Η έρευνα αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου, παρότι σύμφωνα με τα ευρήματα το κόστος χρήσης του δεν είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με το κόστος χρήσης αυτοκινήτου με μηχανή εσωτερικής καύσης (ICE).
Γενικότερα, η Ελλάδα είναι μια από τις πιο οικονομικές χώρες για οδήγηση αυτοκινήτου, καθώς έχει από τα πιο χαμηλά συνολικά μηναία κόστη χρήσης, 501 ευρώ κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Στην πλειονότητα των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα, η μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια είναι πιο προσιτή από τη βενζίνη και το diesel στη μεσαία κατηγορία.
Ο ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΟΥ COVID-19 ΔΙΕΘΝΩΣ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
- Τον Μάρτιο του 2020 οι πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως ήταν μειωμένες κατά 39% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019.
- Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου κατέγραψε τον ίδιο μήνα τις χαμηλότερες πωλήσεις των τελευταίων 38 ετών, με πτώση 52% ΥοΥ.
- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν νέο ρεκόρ με μερίδιο αγοράς 17,4%.
Πηγή: Jato Dynamics