Short-form video 9:16, micro influencers, UGC ads, niche social media πλατφόρμες. Με ποιον τρόπο μπορούν οι marketers να διαχειριστούν και να προσαρμοστούν στις αναδυόμενες αυτές τάσεις; Πώς επιτυγχάνεται μια unified digital στρατηγική και πώς τα brands μπορούν να μετατρέψουν τους followers τους σε πελάτες; Τελικά, υπάρχει το λεγόμενο social medium του μέλλοντος;

Τον γρίφο των social media και της αποτελεσματικής στρατηγικής σε αυτά χαρτογραφεί ο Alex Khan, serial entrepreneur, keynote speaker, Λέκτορας πανεπιστημίου και Διευθύνων Σύμβουλος του social media agency Attractive Media GmbH, ο οποίος θα είναι ο εισηγητής σε workshop το οποίο διοργανώνει η Sherpa Society τον προσεχή Απρίλιο. Σε συνέντευξή του στο Marketing Week, ο Alex Khan συζητά, μεταξύ άλλων, για τις μεγάλες προκλήσεις του κλάδου, την επιτυχημένη digital στρατηγική, αλλά και το μεγάλο «ερωτηματικό» του metaverse και της ενσωμάτωσής του στη social media επικοινωνία.

MW: Ποιες θεωρείτε τις πλέον αξιοπρόσεκτες τάσεις στον τομέα των social media και πώς μπορούν οι marketers να προσαρμοστούν σε αυτές;

Alex Khan: Αρχικά, θα πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι, για πρώτη φορά στην ιστορία των social media, μπορούμε να δημοσιοποιήσουμε το ίδιο format περιεχομένου σχεδόν σε κάθε πλατφόρμα. Μιλάμε για ένα short-form video περιεχομένου διάρκειας 9:16 το οποίο μπορεί να δημοσιευτεί παράλληλα σε διάφορες πλατφόρμες.

Άλλη μία τάση είναι οι συνεργασίες με influencers, υπό τη μορφή co-author posts στο Instagram, αλλά και με micro influencers για τη δημιουργία αυθεντικών user-generated διαφημίσεων. Επιπλέον, παρατηρώ τη μεγάλη επιτυχία των niche social media πλατφορμών, οι οποίες απευθύνονται σε συγκεκριμένα ενδιαφέροντα ή συγκεκριμένες κοινότητες, όπως το Fishbrain για φίλους του ψαρέματος ή τo Strava για δρομείς. Προκειμένου δε να προσαρμοστούν εύκολα οι marketers, θα πρέπει να παραμένουν ενήμεροι γύρω από τις νέες πλατφόρμες και τα χαρακτηριστικά που αναδύονται σε αυτές, καθώς και να παραμένουν ευέλικτοι και πρόθυμοι να πειραματιστούν με νέες μορφές περιεχομένου, με influencers και στρατηγικές engagement.

Ποιο, κατά τη γνώμη σας, είναι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης του μέλλοντος;

Δεν πιστεύω ότι υφίσταται τόσο ένα social medium του μέλλοντος, αλλά περισσότερο ένας αλγόριθμος του μέλλοντος. Χάρη στο TikTok βρισκόμαστε στη διαδικασία μετάβασης από έναν αλγόριθμο βασισμένο στους followers σε έναν άλλο, ο οποίος βασίζεται στα ενδιαφέροντα. Μπορεί το TikTok να έχει το πλεονέκτημα, καθώς έκανε πρώτο την κίνηση αυτή, ωστόσο το YouTube το πλησιάζει με ταχύ ρυθμό. Έτσι, μελλοντικά η πλατφόρμα με τον πιο ελκυστικό αλγόριθμο θα αναδειχθεί και νικήτρια.

Βάσει της εμπειρίας σας, πώς μπορούν τα brands και οι οργανισμοί να δημιουργήσουν και να εφαρμόσουν μια ενιαία digital στρατηγική για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους;

Για την υλοποίηση μιας digital στρατηγικής με σκοπό την αύξηση των πωλήσεων, θα πρότεινα στους οργανισμούς και τα brands να ακολουθήσουν τα εξής τέσσερα βήματα:

  1. Ανάπτυξη μιας ξεκάθαρης εικόνας του κοινού-στόχος και των αναγκών, των προτιμήσεων και των συμπεριφορών του. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα από έρευνες αγοράς, ανάλυση του ανταγωνισμού και εργαλεία ακρόασης των social media, όπως τα socialinsider.io και hypeauditor.com.
  2. Καθορισμός συγκεκριμένων σκοπών και στόχων, οι οποίοι ευθυγραμμίζονται με τη συνολική επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας, όπως η αύξηση του brand awareness, η προώθηση των online πωλήσεων ή η βελτίωση του customer engagement.
  3. Ανάπτυξη μιας στρατηγικής με video περιεχόμενο, εστιασμένη στη δημιουργία αξίας για το προκαθορισμένο κοινό-στόχος και στην οικοδόμηση ισχυρών σχέσεων μαζί του.
  4. Παρακολούθηση των data της εταιρείας σε πραγματικό χρόνο και ανάλυση παραμέτρων όπως user engagement, traffic και conversion rates, αλλά και προσαρμογή της στρατηγικής ανάλογα με τις ανάγκες με σκοπό να βελτιστοποιήσουν το performance και να επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ποια θα ήταν η Νο1 συμβουλή σας προς τους marketers για μια επιτυχημένη στρατηγική digital branding;

Μην σκέπτεστε με γνώμονα τις πλατφόρμες, αλλά τη μορφή του περιεχομένου. Μεγεθύνουμε το brand exposure για τους πελάτες μας, αξιοποιώντας το περιεχόμενο αυτό, με μορφή 9:16 short-form video, και δημοσιεύοντάς το ταυτόχρονα και ως Reels στο Instagram και στο Facebook, και ως YouTube Shorts στο YouTube και στο TikTok. Αυτός είναι και ο τρόπος με τον οποίο πέτυχα περισσότερα από οκτώ εκατ. οργανικά video views (χωρίς πληρωμένες διαφημίσεις) τους τελευταίους τρεις μήνες στα προσωπικά μου social media κανάλια.

Στο επικείμενο workshop που διοργανώνει η Sherpa Society, θα μιλήσετε για την ανατομία της εξαιρετικής στρατηγικής στα social media. Μακροπρόθεσμα, με ποιον τρόπο πιστεύετε ότι οι followers μπορούν να μετατραπούν σε πελάτες;

Πρώτ’ από όλα, οι εταιρείες χρειάζεται να αναπτύξουν το κατάλληλο mindset και να κατανοήσουν ότι κάθε follower δεν είναι αριθμός, αλλά ένα ανθρώπινο ον με συγκεκριμένες ανάγκες και ενδιαφέροντα. Με αυτό ως αφετηρία, μπορούν να συμπεριλάβουν τη σημασία της πραγματικής σύνδεσης με τους followers, πράγμα το οποίο σημαίνει, επίσης, να κάνουν like και να σχολιάζουν τα posts τους, να τους θέτουν ερωτήσεις μέσω προσωπικών μηνυμάτων, να χρησιμοποιούν τα εργαλεία story engagement του Instagram, όπως sliders, ερωτήσεις, quizzes κ.ά. Επιπλέον, να χρησιμοποιούν lead magnets, προκειμένου να συγκεντρώνουν τα emails και τους τηλεφωνικούς αριθμούς των followers τους στο WhatsApp, ώστε να διαθέτουν πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας μαζί τους με ποιοτικό περιεχόμενο.

Φαίνεται ότι το metaverse αρχίζει σταδιακά να αποτελεί έναν νέο χώρο για πρωτοβουλίες marketing. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για τους marketers να το ενσωματώσουν στη στρατηγική τους; Μπορεί να συνδυαστεί με άλλες social media πλατφόρμες;

Αυτό εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως το industry όπου δραστηριοποιείται κάθε εταιρεία, οι πόροι, τα προϊόντα, οι στόχοι της κλπ. Οι marketers μπορούν να ξεκινήσουν με τη δημιουργία συνεργειών με υφιστάμενες virtual επωνυμίες, οι οποίες ήδη χρησιμοποιούν το metaverse για να πειραματιστούν με εικονικούς influencers, ώστε να δημιουργήσουν το δικό τους brand experience μέσα στο metaverse.

Ό,τι και αν επιλέξουν, θα πρέπει οπωσδήποτε να αξιοποιήσουν τα πλεονεκτήματα του cross promotion από τα υφιστάμενα social media κανάλια τους, καθώς και να δημιουργήσουν περιεχόμενο από το metaverse και να το δημοσιεύσουν στις social media πλατφόρμες τους. Καθώς το metaverse συνεχίζει να εξελίσσεται και να κερδίζει σε δημοφιλία, θα παρουσιάζονται περισσότερες ευκαιρίες να ενσωματωθεί σε μια στρατηγική marketing.


Focus Points

  • Οι marketers θα πρέπει να παραμένουν ενήμεροι για τις νέες πλατφόρμες και features και να παραμένουν ευέλικτοι και πρόθυμοι να πειραματιστούν με νέες μορφές περιεχομένου, με influencers και στρατηγικές engagement.
  • Tο TikTok έδωσε το έναυσμα για μετάβαση από έναν follower-based αλγόριθμο σε έναν interest-based αλγόριθμο.
  • Έρευνες αγοράς, ανάλυση του ανταγωνισμού και εργαλεία ακρόασης των social media, όπως socialinsider.io και hypeauditor.com συμβάλλουν στην ανάπτυξη ξεκάθαρης εικόνας του κοινού-στόχος, των αναγκών, των προτιμήσεων και των συμπεριφορών του.
  • Μην σκέπτεστε με γνώμονα τις πλατφόρμες, αλλά τη μορφή του περιεχομένου.
  • Likes και comments στα posts τους, ερωτήσεις μέσω προσωπικών μηνυμάτων και εργαλεία story engagement στο Instagram, «χτίζουν» την πραγματική σύνδεση με τους followers.
  • Αξιοποιήστε τα πλεονεκτήματα του cross promotion από τα υφιστάμενα social media κανάλια σας.

Short Bio
Ο Alex Khan είναι ένας serial entrepreneur, keynote speaker, Λέκτορας πανεπιστημίου και Διευθύνων Σύμβουλος του social media agency Attractive Media, το οποίο αποτελεί συνεργάτη marketing των Meta, TikTok και Pinterest. Επίσης, έχει συνεργαστεί με επιτυχημένα brands, όπως Red Bull, L’Oréal, Dallmayr, Wella, Sky και GHD. Με περισσότερα από 15 χρόνια εμπειρίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και περισσότερα από οκτώ εκατ. οργανικά video views το δ΄ τρίμηνο του 2022, είναι ένας από τους πρώτους και πλέον περιζήτητους ειδικούς των social media στη Γερμανία.