Σε συζητήσεις μου με marketers διαπιστώνω ότι λίγοι συνεχίζουν να διαβάζουν μετά την ολοκλήρωση των σπουδών. Και χωρίς να παραγνωρίζω τη μεγάλη αξία των σεμιναρίων και των συνεδρίων, θεωρώ κρίμα να μην εκμεταλλεύεσαι την αυξανόμενη θεωρητική γνώση που υπάρχει διαθέσιμη στα βιβλία. Το έγραψα άλλωστε και στο περασμένο τεύχος: Ο marketer εμβαθύνει και ανανεώνει τις γνώσεις του κατά την άσκηση του επαγγέλματος αλλά δεν μπορεί να αγνοεί μεθοδολογίες και εργαλεία που υπάρχουν έτοιμα. Τα οποία μπορούν να τον βοηθήσουν πολύ, όχι μόνο να διαχειριστεί τα καθημερινά θέματα αλλά και να αναπτύξει έναν πιο ευρύ και πιο οργανωμένο τρόπο προσέγγισης του επαγγέλματός του.

Ξεκινώ με δυο βιβλία του David Aaker, τον οποίο θεωρώ τον κορυφαίο brand strategist από τους θεωρητικούς και η σκέψη του με έχει βοηθήσει σε αμέτρητα projects. To «Building Strong Brands» και το «Brand Leadership» θα σε βοηθήσουν να χτίσεις αποτελεσματικότερα ισχυρές μάρκες. Και θα σε μυήσουν στο πραγματικό brand identity και στο σωστό τρόπο να διαχειριστείς το brand architecture. Ειδικά στο τελευταίο, ο Aaker θεωρείται η απόλυτη αυθεντία έχοντας δημιουργήσει το κυρίαρχο μοντέλο. Δυο παλιότερα βιβλία που είναι τόσο καλά ώστε να θεωρούνται κλασσικά.

Και συνεχίζω με τρία βιβλία που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία πριν λίγα χρόνια, από δυο παλιούς συναδέλφους μου στην Added Value, τον David Taylor και τον David Nichols. Όταν συζητώ με άλλους παλιούς συναδέλφους αλλά και πελάτες, όλοι συμφωνούμε ότι η γνώση που αποκτήσαμε από αυτό το κορυφαίο brand consultancy ήταν ανεκτίμητη και άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε το marketing. Κρίμα που δεν κατάφερε να συνεχίσει την λειτουργία του στην ελληνική αγορά. Έλα όμως που το μέγεθος της ελληνικής αγοράς δεν μπορούσε να στηρίξει τα υψηλά κόστη που απαιτούσε η εξειδίκευση, το εύρος και το βάθος αντιμετώπισης των θεμάτων… Τα βιβλία εξελίσσουν τις μεθοδολογίες που είχε αναπτύξει η εταιρεία και τις ανοίγουν στο ευρύ κοινό.

Το «The Brandgym» είναι το καλύτερο βιβλίο για brand building που έχω διαβάσει. Το «Brand Stretch» συμπληρώνει τη γνώση που προσφέρει ο Aaker σε θέματα brand architecture και brand portfolio. Ενώ το «Return on Ideas» σε βοηθά να χτίσεις διαδικασίες καινοτομίας που θα οδηγήσουν σε ουσιαστικά αποτελέσματα. Όλα τα αναφερθέντα είναι αρκετά ευχάριστα στο διάβασμα, γεμάτα παραδείγματα. Ίσως τελικά ακόμα και για τις διακοπές!