Πρόσφατη παγκόσμια έρευνα του δικτύου PR Weber Shandwick, αποκάλυψε ότι το 87% των επιχειρηματικών ηγετών θεωρεί το εταιρικό brand εξίσου σημαντικό με τα επί μέρους περιουσιακά στοιχεία μιας επιχείρησης. Παράλληλα, το 65% θεωρεί ότι το ισχυρό εταιρικό brand προωθεί τη φήμη της εταιρείας, ενώ το 55% πιστεύει ότι το εταιρικό brand έχει μεγάλη σημασία για τον καταναλωτή. Για το 49%, η ισχυρή εταιρική μάρκα δημιουργεί «αίγλη» στα προϊόντα και το 45%, πιστεύει ότι συγκεκριμένα πλεονεκτήματα συνδέονται με καταναλωτικά αγαθά τα οποία διαθέτουν «ενιαία φωνή».

Και οι καταναλωτές; Το 70% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, είπαν ότι αποφεύγουν να αγοράζουν προϊόντα εάν δεν τους «αρέσει» η εταιρεία που τα παράγει και το 67% τσεκάρει όλο και περισσότερο τη συσκευασία ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο. Ένα ποσοστό 61% δήλωσε ότι «ενοχλείται» όταν η αντίστοιχη πληροφορία δεν είναι εύκολα και άμεσα διαθέσιμη. Από το ποσοστό αυτό, το 56% δήλωσε ότι συνεχίζει την έρευνα για να διαπιστώσει σε ποια εταιρεία ανήκει ένα συγκεκριμένο brand και το ίδιο ποσοστό, εμφανίζεται απρόθυμο να αγοράσει κάτι για το οποίο δεν είναι βέβαιο ποια είναι η μητρική του ταυτότητα. Για το 54% των καταναλωτών, ήταν μια δυσάρεστη έκπληξη να ανακαλύψουν ότι η μητρική εταιρεία ενός αγαπημένου προϊόντος είναι μια εταιρεία που δεν εμπιστεύονται. Από αυτούς, το 40% εγκατέλειψε το συγκεκριμένο brand και το 34% προσπάθησε μέσω Διαδικτύου να ανακαλύψει και ποια άλλα brands ανήκουν στην εν λόγω εταιρεία…

«Στον σημερινό κόσμο της αβεβαιότητας και της αλλαγής, οι εταιρικές μάρκες έχουν μεγαλύτερη σημασία από ποτέ, καθώς προσφέρουν μία «άγκυρα» εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας, σε μια θάλασσα δυναμικής και διαρκούς αλλαγής», επισημαίνει ο Micho Spring, Global Corporate Chair της Weber Shandwick.

Ενδιαφέροντα πράγματα. Μέσα στη δίνη του πολέμου τιμών και της κρίσης, οι επιχειρήσεις συχνά ξεχνούν ότι όλα ξεκινάνε από την εταιρική τους υπόσταση, η οποία βρίσκεται πάντα υπό εξέταση στο καταναλωτικό ραντάρ… Και ένα κερασάκι, για τους διαφημιστές: Ενώ στελέχη και καταναλωτές φαίνεται να συμφωνούν ως προς το ποιες είναι οι πηγές πληροφόρησης με τη μεγαλύτερη επιρροή αναφορικά με τις επιχειρήσεις (word-of-mouth, online reviews κ.ά.), οι απόψεις διίστανται όταν η συζήτηση φθάνει στη Διαφήμιση. Το 86% των ανθρώπων της αγοράς θεωρεί ότι η Διαφήμιση μπορεί να επηρεάσει τις επιδόσεις φήμης μιας επιχείρησης, ενώ μόνο το 56% των καταναλωτών πιστεύει ότι η Διαφήμιση μπορεί να επηρεάσει τις δημοφιλείς αντιλήψεις…