Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους τα rosters πρέπει να ανανεώνονται. Μερικές φορές, οι υπάρχουσες δομές δεν λειτουργούν εξαιτίας εσωτερικών ζητημάτων του διαφημιζόμενου. Ο εντεινόμενος ρυθμός αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς και της χρήσης του digital είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε μια περίοδο διαρκούς εξέλιξης των περισσότερων rosters, καθώς τα brands αναζητούν νέους τρόπους για πιο αποτελεσματικές marketing επικοινωνίες». Η παραπάνω δήλωση της Julia Kraft, Senior Manager, Global Marketing Services της WFA, συνοδεύει νέα έκθεση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων (WFA) και της Observatory International, με θέμα τα agency rosters.

Σύμφωνα με την έκθεση, βρισκόμαστε σε μια εποχή συνεχούς αλλαγής, με την πλειοψηφία των πολυεθνικών διαφημιζόμενων να προβαίνει ήδη, ή να σχεδιάζει να προβεί σύντομα, σε αναθεώρηση και αναδιαμόρφωση των δομών συνεργασίας με εξωτερικούς συνεργάτες. Εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το εύρημα ότι το 75% των μεγάλων διαφημιζόμενων δηλώνουν «μερικώς ικανοποιημένοι» ή λιγότερο από το τρέχον agency roster μοντέλο τους.

Τη στιγμή που αντίστοιχη έρευνα της WFA το 2018 κατέγραφε ότι το 60% των πελατών επιθυμούσαν να μειώσουν τον αριθμό των agencies στο roster τους, η νέα έρευνα καταγράφει ότι οι ερωτώμενοι συνεργάζονται συνήθως με 1-25 agencies σε όλα τα marketing disciplines τόσο διεθνώς (67%) όσο και τοπικά (71%).

Μεγάλοι «νικητές» αναμένεται να αναδειχθούν τα in-house agencies, με το 80% των ερωτώμενων να διαθέτουν ήδη κάποιας μορφής in-house agency, ποσοστό αυξημένο από το 57% του 2020.
«Αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι δεν υπάρχει ένας κοινός “δρόμος” για όλους. Καθώς η λειτουργία μας εταιρείας και ο τρόπος με τον οποίο συνδέεται με τον πελάτη διαφέρει σημαντικά από εταιρεία σε εταιρεία, έτσι πρέπει να διαφέρει και το μοντέλο που ακολουθεί σε επίπεδο agency συνεργασιών», επισημαίνει ο Stuart Pocock, Founder και Managing Partner της Observatory International.

Στο τρέχον τεύχος θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες και ενδιαφέροντα ευρήματα για τη συγκεκριμένη έκθεση.