Ανάπτυξη κατά 9,2% αναμένεται να καταγράψει φέτος η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Dentsu, αγγίζοντας έτσι τα 745 δισ. δολάρια. Το ποσό αυτό ξεπερνά κατά 117,2 δισ. τα προ-κορωνοϊού επίπεδα, το 2019, με την ενίσχυση για την περιοχή EMEA να τοποθετείται στο 5,9%, φτάνοντας τα 166,9 δισ.

Ο ρυθμός ανάκαμψης είναι περίπου τρεις φορές ταχύτερος σε σχέση με αυτόν μετά από την προηγούμενη μεγάλη διαφημιστική πτώση, στον απόηχο της οικονομικής κρίσης του 2008, πορεία που οδηγείται κυρίως από αύξηση στους προϋπολογισμούς του digital, στους οποίους συμπεριλαμβάνεται και το CTV. Μετά από μια αύξηση της τάξης του 29,1% το 2021, η Dentsu εκτιμά ότι η ψηφιακή επένδυση θα ενισχυθεί κατά 14,8% το 2022, τροφοδοτούμενη κυρίως από video, CTV, programmatic και ecommerce.

Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο του digital στη συνολική διαφημιστική δαπάνη θα ανέρχεται στο 55,5% (408 δισ. δολάρια), το διπλάσιο αυτού της παραδοσιακής τηλεόρασης (26,9%, 198 δισ. δολάρια), που αναμένεται να διευρυνθεί μόλις κατά 3,8%. Out of home και κινηματογράφος περιμένουν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης (12,8% και 23,4% αντίστοιχα), μικρότερος ρυθμός ανάπτυξης προβλέπεται για το ραδιόφωνο (2%), ενώ διατηρείται η αρνητική τάση για εφημερίδες και περιοδικά.

(Πηγή Campaign)