Έντονο ενδιαφέρον για βιώσιμες λύσεις καταγράφεται στην αγορά του αυτοκινήτου, με την ηλεκτροκίνηση να «δείχνει τον δρόμο». Ακολουθώντας την κατεύθυνση της αειφορίας, τα brands εισάγουν καινοτόμες τεχνολογίες με άξονα την ασφάλεια αλλά και την άνεση του οδηγού, εξελίσσοντας, τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών, όσο και επικοινωνίας, τον πυλώνα της «εμπειρίας».

Οι ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών κινούνται σταθερά ανοδικά, η τεχνολογική καινοτομία καθιστά διαθέσιμες λύσεις εξατομίκευσης και αυξημένης ασφάλειας, οι οδηγοί αναζητούν ολοκληρωμένη πληροφόρηση από διαφορετικές πηγές και η δυναμική των αειφόρων επιλογών «ανεβάζει στροφές»: Σε αυτόν τον «οδικό χάρτη», τα brands αυτοκινήτου επενδύουν σε βιώσιμες επιλογές, διευρύνοντας το προϊοντικό τους χαρτοφυλάκιο με ηλεκτροκίνητα οχήματα και εδραιώνουν την οδήγηση ως «εμπειρία», με επικοινωνιακές στρατηγικές εστιασμένες στην αλληλεπίδραση.

Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ
Το 39% των ανθρώπων που μετακινούνται για να φτάσουν στον χώρο εργασίας τους χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους μόνοι τους. Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Kantar Mobility Futures, καταδεικνύοντας τη σημασία του αυτοκινήτου στην καθημερινότητα πολλών ανθρώπων, αλλά και την ανάγκη στροφής σε πιο φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση, οι εταιρείες αυτοκινήτου διαμορφώνουν ανάλογα το στρατηγικό τους πλάνο και εμπλουτίζουν τον στόλο τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ο Θάνος Μπάφας, Marketing Manager της Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ, σχολιάζει σχετικά: «Στην Ελλάδα παρατηρείται σήμερα ισχυρότατο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο από τους καταναλωτές, όσο και από την πολιτεία. Η Nissan, καθώς είναι πρωτοπόρα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επενδύει σταθερά και με συνέπεια στην εξέλιξή τους και στην παροχή μιας συνεχώς διευρυνόμενης γκάμας ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Συνεπώς, η στρατηγική μας είναι, αφενός να παρέχουμε πλήρεις επιλογές με τα πλέον εξελιγμένα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά παράλληλα τις πλέον αξιόπιστες και τεχνολογικά προηγμένες επιλογές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το Leaf και το e-NV200».

Τη δυναμική άνοδο της ηλεκτροκίνησης παρατηρεί και ο Μάνος Δρακωτός, Επικεφαλής της μάρκας Mini στην Ελλάδα, δίνοντας παράλληλα έμφαση στη διάσταση του lifestyle με το οποίο συνδέεται το brand. «Η Mini παραμένει πιστή στην εικόνα της ως πρότυπο, με το Mini Cooper SE. Δεν είναι απλά ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια, αλλά αποτελεί την έκφραση ενός μοντέρνου, αστικού τρόπου ζωής. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Mini κάνει την επανάσταση και παρουσιάζει ένα νέο urban ηλεκτρικό τρόπο ζωής, συνδυάζοντας την χαρακτηριστική αίσθηση go-kart της Mini με την εμβληματική σχεδίαση».

Από την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Marketing & PR Manager της Volvo Car Hellas εστιάζει στη σημασία της προσφοράς ευρείας βεντάλιας επιλογών, ως μέρος συνεπούς στοχοθεσίας του brand. «Τελευταία προσθήκη στην γκάμα των ηλεκτρικών υβριδικών μοντέλων είναι το μικρότερο SUV της εταιρείας, το XC40 T5 Plug-in Hybrid. Εδώ ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με θερμικό κινητήρα 1,5 λίτρων για συνολική απόδοση 262 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία έως 44 χλμ. Με το XC40 ολοκληρώνεται ο “εξηλεκτρισμός” όλης της γκάμας της Volvo, κάτι που σημαίνει ότι, πλέον, κάθε μοντέλο της εταιρείας διαθέτει τουλάχιστον μία έκδοση με ηλεκτροκινητήρα, όπως είχε δεσμευτεί η εταιρεία πριν από μερικά χρόνια», αναφέρει ο ίδιος.

ΘΕΤΙΚΟ ΕΤΑΙΡΙΚΟ CITIZENSHIP
Εκτός από την πρακτική αξία της τεχνολογίας, οι μάρκες αυτοκίνησης ενσωματώνουν στοιχεία καινοτομίας, τοποθετώντας την experiential διάσταση αλλά και την κουλτούρα υπευθυνότητας του brand σε πρώτο πλάνο. Προς την ίδια κατεύθυνση, οικοδομούν ένα συνεκτικό value set, εναρμονιζόμενα με το lifestyle και τις προτεραιότητες του πελατολογίου τους.

O Θάνος Μπάφας, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το Brand Nissan στηρίζεται στο κεντρικό μήνυμα “Innovation That Excites”. Καθετί νέο, είτε προϊόν είτε υπηρεσία, σχεδιάζεται και υλοποιείται με στόχο τον ενθουσιασμό του καταναλωτή. Αντίστοιχα η φιλοσοφία της επικοινωνίας μας υλοποιείται με βάση το “Nissan Intelligent Mobility”, δηλαδή ένα τρίπτυχο που αφορά τον τρόπο με τον οποίο τα αυτοκίνητα τροφοδοτούνται, οδηγούνται και ενσωματώνονται στην κοινωνία».

Την ανάγκη για συνεπή τοποθέτηση και την ενσάρκωση μιας ολοκληρωμένης φιλοσοφίας υποστηρίζει και ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου: «Η Volvo είναι μια σκανδιναβική premium μάρκα που πρεσβεύει την υπεύθυνη πολυτέλεια, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την προσήλωση της εταιρείας στην ασφάλεια και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και χρήσης των αυτοκινήτων της. Όραμά της είναι να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα στα αυτοκίνητά της, ενώ, σε ό,τι αφορά το περιβάλλον, έχει δεσμευτεί ότι, μέχρι το 2025, το 50% των πωλήσεών της θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σημειώνει ο ίδιος.

Τη σημασία της ανάπτυξης ενός ενεργού εταιρικού citizenship με αντίκτυπο που συνάδει με το mindset του σύγχρονου καταναλωτή αναδεικνύει και ο Μάνος Δρακωτός. Όπως εξηγεί, «η σκέψη μας δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά στην κατασκευή εξαιρετικών αυτοκινήτων. Η επιτυχία της μάρκας βασίζεται στη μακροπρόθεσμη υπεύθυνη δράση, δημιουργώντας περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα σε όλη την αλυσίδα των αξιών της, καθώς και ολοκληρωμένη προϊοντική ευθύνη».

EXPERIENTIAL MIXES
Σε αυτό το περιβάλλον, η εμπειρία καταλαμβάνει κεντρικό ρόλο και στο marketing mix, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να διοργανώνουν διαδραστικά events και ευφάνταστες δράσεις ενημέρωσης, αλλά και ανάδειξης του οδηγικού feel. Σε αυτή τη λογική, νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Amuse Concept Events ξεκίνησε τριετή συνεργασία με την BMW Hellas και τη Mini, για τη διοργάνωση εκδηλώσεων και below the line ενεργειών.

H συνεργασία εγκαινιάστηκε με το πρώτο event, το BMW X Passion, αφιερωμένο στα νέα μοντέλα της σειράς X, το οποίο υποδέχτηκε πάνω από 2.000 επισκέπτες, δίνοντας σε τυχερούς την ευκαιρία να ζήσουν το BMW Driving Experience. Μια δράση με έντονο το experiential element διοργάνωσε το καλοκαίρι και η Volkswagen. Το SUV & Sport Live, ένα διαφορετικό road-show, έδωσε την ευκαιρία σε όλους να οδηγήσουν τα μοντέλα της μάρκας, με παρουσία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.


LIFESTYLE ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ
Την ίδια στιγμή, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναζητούν συνέργειες στον χώρο της ποπ κουλτούρας αλλά και του αθλητισμού. Αναγνωρίζοντας την ανερχόμενη τάση του gaming, η Kia Motors σύναψε την πρώτη της συνεργασία στον τομέα των βιντεοπαιχνιδιών e-sports, αποτελώντας βασικό χορηγό του League of Legends European Championship (LEC). Η νέα χορηγία της Kia αποτελεί την πιο πρόσφατη εκστρατεία της μάρκας που ενισχύει την εικόνα της στις μικρότερες ηλικιακά γενιές δυνητικών αγοραστών.

Από την πλευρά της, η Skoda ήταν ο Official Car Partner του φετινού Spetsathlon, με την Kosmocar-Skoda να δίνει το «παρών», τόσο με την αγωνιστική της ομάδα όσο και με τα μοντέλα της. Σε ένα νησί που έχει αυτοανακηρυχθεί ως «car-free», τα μοντέλα της Skoda έπαιξαν υποστηρικτικό ρόλο στον αγώνα, ενώ ένα Kodiaq και ένα Karoq βρίσκονταν στη κεντρική πλατεία Ποσειδωνίου.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ DESIGN OΔΗΓΟΥΝ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Ένα νέο breed οδηγών κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους των πόλεων, με κύριο χαρακτηριστικό την πολύπλευρη ενημέρωση και την αναζήτηση εμπειριών, μεταλλάσσοντας τους όρους επικοινωνίας με τα brands, σε φυσικά και ψηφιακά κανάλια. Την ίδια στιγμή, οι τεχνολογικές καινοτομίες καθορίζουν τις εξελίξεις, ενώ τα standards στο design γίνονται όλο και πιο απαιτητικά.

«Υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν έδαφος»
Η ηλεκτροκίνηση επεκτείνεται με πρωτοφανή ρυθμό. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από την ταχύτατη αύξηση του αριθμού των σταθμών φόρτισης. Το 2017 ήταν ήδη περισσότεροι από 60.000 στην Ευρώπη και από αυτούς οι περίπου 3.000 ήταν σταθμοί ταχείας φόρτισης. Ταυτόχρονα, παρατηρείται μία συνεχής μείωση στη ζήτηση των diesel κινητήρων, καθώς σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες έχουν καταργηθεί, ενώ τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος. Στις συνεχώς αναπτυσσόμενες μητροπόλεις ισχύει ο κανόνας της δημιουργικής αξιοποίησης του λιγοστού χώρου. Αυτό ακριβώς αντιπροσωπεύει για περισσότερο από 60 χρόνια η φιλοσοφία και το σήμα της Mini. Η Mini συνεχίζει αυτήν την παράδοση με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον.
Μάνος Δρακωτός, Επικεφαλής μάρκας Mini στην Ελλάδα

«Βαθιά ενημέρωση από digital κανάλια»
Η σημαντικότερη τάση που κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια και σίγουρα θα συνεχιστεί, είναι η βαθιά ενημέρωση των υποψήφιων αγοραστών μέσω του digital περιβάλλοντος, πολύ πριν τη επίσκεψη σε μια έκθεση αυτοκινήτων. Πλέον οι πελάτες γνωρίζουν πολύ καλά τα περισσότερα σε σχέση με το αυτοκίνητο που τους ενδιαφέρει και σχηματίζουν σαφή άποψη νωρίς, έχοντας ενημερωθεί από μια πληθώρα από sites και reviews. Κατά συνέπεια, οι επισκέψεις στα καταστήματα έχουν αλλάξει σε μορφή και περιεχόμενο. Πλέον οι πελάτες μας εστιάζουν πολύ περισσότερο στις λεπτομέρειες, γνωρίζουν καλά τι θέλουν και έτσι οι επιλογές τους είναι πολύ πιο στοχευμένες και επιτυχείς. Συνεπώς, η digital παρουσία μας και η online επικοινωνία είναι πια αναπόσπαστο κομμάτι της συνολικής επικοινωνιακής μας στρατηγικής.
Θάνος Μπάφας, Marketing Manager, Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης ΑΕ

«Προηγμένη τεχνολογία, design υψηλής αισθητικής»
Δύο είναι τη δεδομένη στιγμή οι κυρίαρχες τάσεις στην αγορά: Αφενός η συνεχιζόμενη μεταστροφή στα αμαξώματα SUV και αφετέρου μια αισθητή ωρίμανση του premium πελατολογίου προς την ηλεκτροκίνηση, η οποία αναμένει κίνητρα και υποδομές για να εκδηλωθεί έμπρακτα. Η υψηλή τεχνολογία που τίθεται στην υπηρεσία της προστασίας του περιβάλλοντος, σε συνδυασμό με υψηλής αισθητικής design και εφαρμογές συνδεσιμότητας που απλουστεύουν τη ζωή μας, συνθέτουν τον ορισμό της πολυτέλειας στη σύγχρονη εποχή και η Volvo τοποθετείται στην πρωτοπορία της νέας εποχής για την αυτοκίνηση, όπως θα διαμορφωθεί τα επόμενα χρόνια.
Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Marketing & PR Manager, Volvo Car Hellas

IN THE NEWS
Η Μαρία Σάκκαρη είναι η νέα brand ambassador της Porsche στην Ελλάδα. Η κορυφαία ελληνίδα τενίστρια επιλέχθηκε από τη μάρκα, καθώς στο πρόσωπό της αναγνωρίζονται η προσήλωση στους στόχους με σκληρή δουλειά, η συνέπεια και το ήθος.

Η Α. Ισμαήλος ΑΕ, εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής Mercedes-Benz με πάνω από 32 χρόνια παρουσίας στον χώρο του αυτοκινήτου, ξεκίνησε συνεργασία με τη Mediacube για την online προβολή της. Σκοπός της συνεργασίας είναι η επικοινωνία και προώθηση των οχημάτων υψηλής τεχνολογίας και πολυτέλειας, καθώς και των υπηρεσιών που παρέχει η Mercedes-Benz Α.Ισμαήλος ΑΕ.

Η Hyundai Motor Company ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την MDGo, μια ισραηλινή start-up εταιρεία που ειδικεύεται σε συστήματα ιατρικής τεχνητής νοημοσύνης (AI), ώστε να βοηθήσει στη διαμόρφωση προηγμένων συστημάτων ασφάλειας για οχήματα. Το «έξυπνο» σύστημα ανάλυσης τραυματισμών της MDGo χρησιμοποιεί αλγόριθμο AI που αναλύει τα χαρακτηριστικά και τον σωματότυπο των επιβατών σε πραγματικό χρόνο και μπορεί σε περίπτωση ατυχήματος να ενημερώσει τους διασώστες για πιθανούς τραυματισμούς του οδηγού και των επιβατών.

Επίσης, η Hyundai Motor Group προχώρησε στη δημιουργία ενός «Ψηφιακού Κλειδιού», το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να ξεκλειδώσουν και να εκκινήσουν το όχημά τους μέσω του smartphone τους.
Το Best Car 2019, ο θεσμός ανάδειξης του καλύτερου αυτοκινήτου της χρονιάς για την ελληνική αγορά, ολοκληρώθηκε με την τελετή απονομής των βραβείων στα μοντέλα που συγκέντρωσαν τις περισσότερες από τις ψήφους των 38.352 συμμετεχόντων.

Με βάση την τελική καταμέτρηση, «Best Car 2019» αναδείχθηκε η Mercedes A-Class συγκεντρώνοντας 7.084 ψήφους (18,5%). Στη δεύτερη θέση τερμάτισε το Ford Focus, με 5.232 ψήφους (13,6%) και στην τρίτη η Toyota Corolla με 3.096 ψήφους (8,1%).


Η ΕΛΛΑΔΑ Η ΠΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗ
Πιο οικονομική χώρα για να οδηγεί κάποιος αυτοκίνητο είναι η Ελλάδα, σύμφωνα με τον ετήσιο Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan, καθώς, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η χώρα έχει το χαμηλότερο μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης (440 ευρώ), σε σύγκριση με άλλες 18 ευρωπαϊκές χώρες.

Το ίδιο ισχύει για το κόστος χρήσης ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα, για το οποίο το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης είναι 656 ευρώ, το χαμηλότερο σε σύγκριση με τις 18 ευρωπαϊκές χώρες που περιλαμβάνονται στην έρευνα. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τη μελέτη των LeasePlan και Ipsos, Mobility Monitor, η θετική στάση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση αυξάνεται, με το 83% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα να τάσσεται υπέρ της ηλεκτροκίνησης με μηδενικές εκπομπές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, αν και η πλειοψηφία των ερωτηθέντων βλέπει θετικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι πρακτικές ανησυχίες γύρω από τις υποδομές παραμένουν. Πιο συγκεκριμένα, το 40% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα, που σκοπεύουν από το να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια, ανέφεραν ότι οι ανεπαρκείς υποδομές φόρτισης τους αποτρέπουν να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ η περιορισμένη απόσταση οδήγησης ή το λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» ήταν ο λόγος για τον οποίο το 35% στην Ελλάδα δήλωσε ότι δεν θα στρεφόταν στην ηλεκτροκίνηση.


ΠΑΝΩ ΑΠΟ 50.000 ONLINE ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Περισσότερες από 50.000 δημοσιεύσεις έγιναν στο internet το τελευταίο εξάμηνο (Μάιος-Οκτώβριος 2019) για τα brands αυτοκινήτων BMW, Hyundai, Kia, Nissan και Volvo, με τον Ιούνιο να καταγράφονται οι περισσότερες αναφορές.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται η BMW με σχεδόν 24.500 αναφορές και μερίδιο δημοσιότητας 44%. Ακολουθεί η Nissan με 14.000 αναφορές και τρίτη έρχεται η Hyundai με λίγο περισσότερες από 9.000 αναφορές. Στην τέταρτη θέση είναι η Kia (4.200 αναφορές) και στην τελευταία η Volvo (3.500 αναφορές).

Το 64% των αναφορών προέρχεται από διάφορα ειδησεογραφικά sites και blogs (63,5%) και ακολουθούν το Twitter (30%), τα forums (5%) και τέλος το YouTube (1,5%). H έρευνα πραγματοποιήθηκε για τα brands BMW, Hyundai, Kia, Nissan και Volvo σε ειδησεογραφικά sites, blogs, Twitter, YouTube και forums, για το διάστημα 1/5/2019-31/10/2019.

Όλα τα στοιχεία έχουν συγκεντρωθεί και αναλυθεί με το Monitor by Innews (http://innews.gr) για λογαριασμό του Marketing Week. Το Monitor είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα αποδελτίωσης, καταγραφής και αξιολόγησης δημοσιευμάτων, από έντυπα (εφημερίδες, περιοδικά), διαδίκτυο (ειδησεογραφικά sites, blogs, forums) και έλληνες χρήστες social media.

ΑΥΞΗΣΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΩΝ tΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών τον μήνα Οκτώβριο υπήρξαν αυξημένες κατά 2,3% ΥΟΥ. Συνολικά, στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, οι ταξινομήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 9,7%, ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι για το ενιάμηνο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2019, η αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε κατά 57,6% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο προ κρίσης (2000-2009). Στα καινούρια φορτηγά παρατηρείται αύξηση (+15,6%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ και στα καινούρια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις υπήρξαν αυξημένες κατά 14,6% .

FOCUS POINTS
– O εταιρείες αυτοκινήτου διαμορφώνουν το στρατηγικό τους πλάνο ευθυγραμμιζόμενες με την τάση για βιώσιμες επιλογές και εμπλουτίζουν τον στόλο τους με ηλεκτροκίνητα οχήματα

– Τα νέα λανσαρίσματα ενσωματώνουν στοιχεία καινοτομίας, τοποθετώντας την experiential διάσταση του brand σε πρώτο πλάνο

– Η εμπειρία καταλαμβάνει κεντρικό ρόλο και στο marketing mix, με τη διοργάνωση διαδραστικών events που αναδεικνύουν το driving experience

– Ο σύγχρονος οδηγός προβαίνει σε ολοκληρωμένη έρευνα αγοράς, μεταλλάσσοντας την επικοινωνία των brands σε online και offline κανάλια

– Oι ταξινομήσεις καινούριων επιβατικών τον μήνα Οκτώβριο υπήρξαν αυξημένες κατά 2,3% ΥΟΥ, ενώ συνολικά, στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, σημείωσαν άνοδο 9,7%

– H θετική στάση απέναντι στην ηλεκτροκίνηση αυξάνεται, με το 83% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα να τάσσεται υπέρ της ηλεκτροκίνησης με μηδενικές εκπομπές

ΑΥΞΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ CAR SHARING
Την οπτική του κλάδου της μίσθωσης οχημάτων μας δίνει ο Άκης Λιούνης, CEO της Arval Ελλάδος, ο οποίος παρατηρεί την ενίσχυση της έννοιας της κινητικότητας ως υπηρεσία, αλλά και τη δυναμική της ηλεκτροκίνησης.

    MW: Ποιες είναι οι σύγχρονες τάσεις στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα σήμερα;

Άκης Λιούνης: Εντός του 2019, ο κλάδος της λειτουργικής μίσθωσης αντιμετώπισε μια νέα πραγματικότητα όσον αφορά την αυξημένη αποδοχή νέων εννοιών όπως η «κινητικότητα» ως υπηρεσία, η οποία κερδίζει διαρκώς έδαφος- σε αντίθεση με την υπάρχουσα μέχρι τώρα έννοια της ιδιοκτησίας-, η μετάβαση σε νέες τεχνολογίες, η υιοθέτηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας, η χρήση της τηλεματικής.

Όλοι αυτοί οι παράγοντες φέρνουν την επανάσταση στην υποστήριξη των εταιρικών στόλων. Στην Ευρώπη, το 2019 παρατηρήθηκε αύξηση της χρήσης υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και της χρήσης του car sharing. Σήμερα υπάρχει μια φανερή στροφή στις νέες τεχνολογίες. Οι εταιρείες λειτουργικής μίσθωσης αναπτύσσουν νέα προϊόντα αναφορικά με τις λύσεις «κινητικότητας», καθώς και εξοπλισμούς και συστήματα που επιτρέπουν την αύξηση της ασφάλειας και τη μείωση των εκπομπών CO2.

    Πώς διαμορφώνεται το προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή (ιδιωτών και εταιρειών) και ποιες οι προτεραιότητές του στην επιλογή οχήματος;

Οι σύγχρονοι καταναλωτές (ιδιώτες και εταιρείες) επιλέγουν τη λειτουργική μίσθωση αυτοκινήτου. Η αύξηση της εμπιστοσύνης των πελατών στις εταιρείες λειτουργικής μίσθωσης είναι ένας ισχυρός παράγοντας αύξησης του μεγέθους των μισθωμένων στόλων στην αγορά και για το 2020. Η τάση αυτή οφείλεται στο ότι η εκμισθώτρια εταιρεία αναλαμβάνει την ευθύνη για τη διαχείριση των οχημάτων διευκολύνοντας την παρακολούθηση των δαπανών, την υποβολή αναφορών, την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και τις λοιπές καθημερινές εργασίες διαχείρισης του αυτοκινήτου. Η λειτουργική μίσθωση πιστεύω ότι θα παραμένει η προτιμώμενη λύση και μέσα στα επόμενα χρόνια όχι μόνο για τις μεγάλες εταιρείες αλλά και για την υποστήριξη της ανάπτυξης στόλων του τομέα των Μεσαίων και Μικρών επιχειρήσεων.