Η διαφημιστική βιομηχανία πρέπει να αξιοποιήσει τη δύναμή της για να «αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται, αισθάνονται και δρουν», βοηθώντας τους να κάνουν πιο περιβαλλοντικά βιώσιμες καταναλωτικές επιλογές. Επιστρατεύοντας τις storytelling ικανότητές της, η διαφήμιση μπορεί να προωθήσει βιώσιμους τρόπους ζωής, την επόμενη μεγάλη κίνηση εκ μέρους των εταιρειών μετά τη μείωση του δικού τους περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Ο κλάδος οφείλει, επίσης, να εξασφαλίσει ότι διαφημίσεις δεν εμφανίζονται δίπλα σε λανθασμένη πληροφόρηση για το κλίμα, στο διαδίκτυο. Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα των τοποθετήσεων agency, brand και media στελεχών, στο πρώτο Ad Net Zero summit της βρετανικής Advertising Association (ΑΑ), το οποίο πραγματοποιήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου.

Μεταξύ άλλων, επισημάνθηκε ότι ενώ η βιωσιμότητα του περιβάλλοντος είναι ένα ζήτημα μεγάλης σημασίας για τους καταναλωτές, πολλοί δεν γνωρίζουν πώς μπορούν να δράσουν σχετικά, και η διαφήμιση μπορεί να καλύψει αυτό το κενό.

Υπενθυμίζεται ότι η πρωτοβουλία Ad Net Zero δημιουργήθηκε από τις AA, IPA και ISBA για να βοηθήσει τη βιομηχανία να ανταποκριθεί στην κλιματική κρίση που προκαλούν οι εκπομπές CO2. Με Πρόεδρο τη Unilever, στην πρωτοβουλία συμμετέχουν 70 εταιρείες της βρετανικής διαφημιστικής βιομηχανίας, οι οποίες δεσμεύονται για μηδενικές εκπομπές αερίων έως το τέλος του 2030.

«Είναι σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι οι καταναλωτές διαθέτουν την σωστή πληροφορία για να εκπαιδεύσουν τον εαυτό τους. Θέλουμε να πραγματοποιούνται συζητήσεις για το θέμα αυτό σε όλες μας τις πλατφόρμες. Θέλουμε οι άνθρωποι να μπορούν να αντλήσουν πληροφόρηση από διαφορετικές πηγές, αλλά όχι να ενθαρρύνονται και να επιβραβεύονται από παραπληροφόρηση», ανέφερε ενδεικτικά ο Ronan Harris, Vice President και Managing Director UK-Ireland της Google.

Από την άλλη πλευρά, εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι το εύρημα έρευνας του Campaign, ότι μία στις πέντε διαφημιστικές εταιρείες απορρίπτει τη συνεργασία με brands και άλλους συνεργάτες του κλάδου εάν αυτοί δεν λειτουργούν με περιβαλλοντικά βιώσιμο τρόπο. Επιπλέον, το 60% των agencies δήλωσε ότι στο μέλλον θα αποχωρήσει από new businesses εάν ένας πελάτης, Μέσο ή εταιρεία παραγωγής, δεν προσπαθεί αρκετά να δουλέψει με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον. Το 77% των 31 agencies, τα οποία συμμετείχαν στην έρευνα και απασχολούν 18.500 άτομα προσωπικό, ανέφεραν ότι στόχος τους είναι ο μηδενισμός των εκπομπών άνθρακα μέχρι το 2030.