Σύμφωνα με τον εβραίο αρχιερέα, ο Στιβ Τζομπς παρουσιάστηκε ως άλλος Μωυσής που κρατώντας αντί για τις πλάκες με τις δέκα εντολές ένα iPhone και ένα iPad, οδήγησε τον κόσμο στον άκρατο καταναλωτισμό. Εδώ σταματάω και σας προτρέπω να βρείτε το link, διότι εκτιμώ ότι κάποιους θα σας ενδιαφέρει.

Και πάω σ’ αυτά που θεωρώ cult (κάτι έχω πάθει σήμερα) της εβδομάδας που πέρασε. Το λοιπόν, ο όρος «Black Friday» («Μαύρη Παρασκευή») έχει επικρατήσει να εννοεί την Παρασκευή μετά την ημέρα των Ευχαριστιών στις Η.Π.Α. και να θεωρείται ως η έναρξη της εορταστικής καταναλωτικής σεζόν -η ημέρα δηλαδή που ξεκινούν τα ψώνια για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. Αν κρίνουμε δε από τα στοιχεία που δίνει το PayPal στο επίσημο blog του επαληθεύθηκαν οι προβλέψεις ότι στη φετινή Μαύρη Παρασκευή, ένας από τους πρωταγωνιστές θα ήταν τα smartphones και το mobile shopping.

Οι πιο εντυπωσιακοί αριθμοί από αυτούς που παραθέτει η κ. Κλόντια Λομπάνα της PayPal, είναι ότι η εταιρεία κατέγραψε αύξηση κατά 516% σε σχέση με πέρυσι την ίδια μέρα στον όγκο συναλλαγών της σε όλον τον κόσμο, καθώς και ότι φέτος χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες της μέσω κινητού 371% περισσότεροι χρήστες απ’ ό,τι πέρυσι.

Το δεύτερο όμως, είναι πιο ωραίο για τους Social Media experts -που είναι η καλύτερή τους τον καιρό αυτό. Η πιο πρόσφατη επιβεβαίωση ότι πολλές μεγάλες εταιρείες χρειάζονται επειγόντως μαθήματα σωστής χρήσης του Ίντερνετ έρχεται από την Αυστραλία και την αεροπορική εταιρεία Qantas, η οποία έμαθε με τον πιο επώδυνο τρόπο πόσο επικίνδυνο μπορεί να γίνει το Twitter. Η εταιρεία διοργάνωσε μέσω του δημοφιλούς microblogging έναν διαγωνισμό με έπαθλο διάφορα αντικείμενα, από αυτά που δίνονται στους επιβάτες των θέσεων πολυτελείας, μόνο που επέλεξε το χειρότερο ίσως timing: την ημέρα που λόγω απεργίας του προσωπικού της, τα αεροπλάνα της δεν πετούσαν και χιλιάδες επιβάτες είχαν μείνει στα αεροδρόμια μην μπορώντας να φτάσουν στον προορισμό τους.

Οι αντιδράσεις των χρηστών (τις οποίες μπορεί να δει κανείς αν κάνει τη σχετική αναζήτηση twitter.com) ήταν οι αναμενόμενες -για όσους ξέρουν πώς λειτουργεί το Μέσο- και ποίκιλλαν από την καλοπροαίρετη πλάκα ως τις πιο χυδαίες βρισιές. Ήδη όλοι μιλούν για το «PR disaster of the year» -το ερώτημα είναι αν το μάθημα θα πιάσει τόπο.