Με την αυτοπεποίθηση ενός ανθρώπου που τα έχει καταφέρει πραγματικά μόνος του και αληθινά από το μηδέν, ο Kubicki διατυπώνει ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις για ένα από τα πιο «καυτά» θέματα που απασχολούν σήμερα το marketing: Τη διαχείριση και αξιοποίηση των δεδομένων.

Το πιο βασικό και σημαντικό ίσως κομμάτι, είναι πως βλέπει και αξιολογεί η κάθε πλευρά τη δουλειά της άλλης, δηλαδή πως βλέπει ο marketer τον data scientist και το ανάποδο. «Οι data scientists πρέπει να κατανοούν πλήρως τον τρόπο με τον οποίο οι marketers αξιοποιούν τα δεδομένα για να πάρουν αποφάσεις. Εάν για παράδειγμα ένας product manager παίρνει αποφάσεις τιμολόγησης εποχιακών προϊόντων, χρειάζεται πληροφορίες σε τοπικό επίπεδο. Οι marketers συνήθως δεν γνωρίζουν ποιές πληροφορίες είναι διαθέσιμες και είναι δουλειά του data scientist να γεφυρώσει αυτό το χάσμα», λέει ο 30χρονος «πληροφορικάριος».

Και από την άλλη πλευρά; Για τον Kubicki, από την άλλη πλευρά, αυτή του marketing δηλαδή, το πρόβλημα είναι ένα: Οι marketers πρέπει να ξέρουν σε ποιές ερωτήσεις θέλουν απαντήσεις από τα data και να εξασφαλίσουν ότι τα δεδομένα αυτά θα χρησιμοποιηθούν για να πληροφορήσουν ένα συγκεκριμένο πλάνο ενεργειών. «Τα δεδομένα είναι ένα συναρπαστικό εργαλείο, που μπορεί να απαντήσει στις πιο δύσκολες ερωτήσεις και να επιβεβαιώσει ή να απορρίψει την υπόθεσή μας. Μερικές φορές όμως, πρέπει κανείς να αναρωτηθεί εάν θέτει τη σωστή ερώτηση», λέει.

Ένας από τους πιο διάσημους «αφορισμούς» γύρω από το θέμα των data, είναι αυτός που διατύπωσε πριν από περίπου τρεις δεκαετίες ο πρωτοπόρος του Internet, Stewart Brand: «Η πληροφορία θέλει να είναι ελεύθερη. Η πληροφορία θέλει επίσης να είναι ακριβή. Η πληροφορία θέλει να είναι ελεύθερη διότι έχει γίνει πολύ φθηνή η διανομή, η αντιγραφή και ανασύστασή της. Θέλει να είναι ακριβή, διότι μπορεί να είναι ασύγκριτα πολύτιμη για τον αποδέκτη».

Για τον Kubicki και τους ομοίους του όπως λέει, η φράση αυτή έχει αποτελέσει αντικείμενο μελέτης και αποκρυπτογράφησης για δεκαετίες: «Η ουσία βρίσκεται στο γεγονός ότι, στο σύμπαν των δεδομένων, κυριαρχούν δύο παράλληλες δυνάμεις: Οι στοίβες με τα άχυρα ολοένα μεγαλώνουν, αλλά παράλληλα οι βελόνες έχουν όλο και μεγαλύτερη αξία. Η σωστή πληροφορία στη σωστή στιγμή, απλά σου αλλάζει τη ζωή».