Το 2021 ήταν για brands και brand owners… συνεχής πρόκληση, πεδίο «κινούμενης άμμου», loop επαναπροσδιορισμού στόχων… Δοκιμάστηκαν αξίες και σχέσεις, μεταβήκαμε βίαια στην digital εποχή, επαναπροσδιορίστηκε η σχέση με την κάθε μάρκα μέσω και του ψηφιακού της αποτυπώματος! Έννοιες όπως συμπερίληψη, ισότητα, διαφορετικότητα και βιωσιμότητα «αναρριχήθηκαν», με τα brands να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αυτό που αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο δουλειάς μου το 2022 είναι… η νέα φάση post-Covid κανονικότητας που διαμορφώνεται λόγω της επερχόμενης ύφεσης. Το ’22 o καταναλωτής αναζητούσε ασφάλεια από αγαπημένες μάρκες και απόλαυση νέων εμπειριών. Τώρα, «συνθλίβεται» στις συμπληγάδες πέτρες κορονοϊού – νέας οικονομικής κρίσης και ισορροπεί μεταξύ του ζήσε-το-τώρα και συγκρατήσου-για-το-νέο-δύσκολο-αύριο. Αλλάζει αγοραστική συμπεριφορά, στρέφεται στα PL και ξαναέρχεται στο προσκήνιο η σημαντικότητα της διαφοροποίησης των επώνυμων μαρκών. Aπό εξατομίκευση, back-to-basics! Τα brands καλούνται να διαφοροποιηθούν, «πατώντας» στις αλήθειες τους, να ορίσουν τον ρόλο τους στη digital εποχή του πληγωμένου έως ιδρυματοποιημένου καταναλωτή, να επικαιροποιήσουν το purpose τους, να δείξουν ενσυναίσθηση.

Αν οι marketers θέλουν να είναι καινοτόμοι, πρέπει… πλέον να είναι 360°! Να εξελίξουν την ψηφιακή εμπειρία της μάρκας μέσω νέων τεχνολογιών, να συνεργαστούν με micro-influencers που χτίζουν το νέο mouth-to-mouth και να πατήσουν στο metaverse. Να μετεξελίξουν τα brands για να «κάνουν ιδανικό fit» στα επιλεγμένα κανάλια. Να πλησιάσουν έμμεσα ή άμεσα την GenZ, «αποκωδικοποιώντας» πρώτα το μυαλό και μετά την καρδιά της. Να χτίσουν μία ολοκληρωμένη omnichannel εμπειρία, σε όλα τα touchpoints.

Οι δεξιότητες που πρέπει να έχει ο επαγγελματίας του αύριο είναι… διορατικότητα, δημιουργικότητα, ενσυναίσθηση, τόλμη, προσαρμοστικότητα, αμεσότητα στη λήψη αποφάσεων, συνεργατικότητα και ομαδικότητα.

Μια δουλειά που ζήλεψα είναι… οι καμπάνιες Νike με τον Kaepernick και η «The ball should bounce the same for everyone».

Ο ρόλος του marketing στην πορεία για βιωσιμότητα είναι… καθοριστικός! Είναι ο οραματιστής του αύριο των brands αλλά και του ιδανικού τρόπου ζωής των καταναλωτών, βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ του αναγκών τους για βιώσιμα καινοτόμα προϊόντα και της κερδοφορίας της επιχείρησης.