Η Saatchi & Saatchi δεν θα ενοποιηθεί με την Ted Bates
Τελικά η Saatchi & Saatchi, το μεγαλύτερο σήμερα διαφημιστικό γκρουπ σε ολόκληρο τον κόσμο, αποφάσισε να μη συγχωνεύσει τη μητρική εταιρεία (Saatchi & Saatchi Compton) με την πρόσφατη, πολυσυζητημένη αγορά της, την Ted Bates, που κατείχε μέχρι πριν λίγους μήνες την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη.

Η απόφαση της διατήρησης δύο χωριστών μεταξύ τους παγκόσμιων δικτύων διαφημιστικών εταιρειών, έρχεται μετά από μερικούς πολυτάραχους μήνες που ακολούθησαν την αρχική συμφωνία. Στο διάστημα αυτό η Saatchi είδε: την τιμή της μετοχής της να πέφτει στο χαμηλότερο σημείο της του τελευταίου χρόνου, μια σειρά από σημαντικούς πελάτες να φεύγουν και άλλους να αρχίσουν να δείχνουν μια ενοχλητική νευρικότητα.

Η αγορά της Ted Bates τον περασμένο Μάιο ήταν η πιο ακριβή (450 εκ. δολ.) συμφωνία επέκτασής της, στα τελευταία 10 χρόνια, στα οποία η Saatchi πραγματοποίησε διαδοχικές αγορές άλλων εταιρειών για να φτάσει τελικά στην πολυπόθητη πρώτη θέση. Ήταν όμως συγχρόνως και η πιο ριψοκίνδυνη.
Τα τρία αυτόνομα δίκτυα της Saatchi κέρδισαν μπόλικη ανεπιθύμητη δημοσιότητα τους τελευταίους μήνες, καθώς σημαντικοί πελάτες άρχισαν να τα εγκαταλείπουν θεωρώντας ότι οι λογαριασμοί τους είναι ανταγωνιστικοί με άλλους πελάτες της Saatchi & Saatchi.

Παρ’ όλα αυτά η Saatchi αποφάσισε να διατηρήσει χωριστά τα δύο δίκτυα (όπως και το εμβρυώδες τρίτο δίκτυό της, Doriand DFS) για να μη ριψοκινδυνεύσει σε αυτήν τη φάση άλλες αποχωρήσεις πελατών.

  • Είδηση-ποταμός, αλλά πρόκειται για έπος! Μπορεί σήμερα να είμαστε συνηθισμένοι στις συγχωνεύσεις επί συγχωνεύσεων, πριν 23 χρόνια όμως τέτοιες ειδήσεις άφηναν άφωνη την αγορά και, βέβαια, ανέβαζαν τους σφυγμούς των άμεσα ενδιαφερομένων… Έτσι γράφεται η ιστορία, θα λέγαμε.

Σεξ με… γραφομηχανές (!)
«Θα μπορούσα, ακολουθώντας σε αυτό το σχόλιό μου το ύφος και το ήθος της γραφής “Η Γιαπωνέζα θέλει χάδια”, να καταδείξω έμπρακτα και στο διαφημιζόμενο και στο διαφημιστή, πόσο άστοχος είναι επαγγελματικά, αισθητικά και δεοντολογικά ο επικοινωνιακός δρόμος που ακολουθούν -δυστυχώς- με συνέπεια. (Θυμίζω ότι προηγούμενη καταχώριση για το ίδιο προϊόν με τον τίτλο “Η Γιαπωνέζα που τα κάνει όλα”, είχε προκαλέσει επέμβαση της ΕΔΕΕ.)»

  • Σχόλιο γνωστότατου προσώπου του επαγγελματικού μας κόσμου και δικαιολογημένη η κριτική του διάθεση για δυο διαφημιστικές ιδέες που δεν διακρίνονταν για την έμπνευσή τους… Άλλωστε, το 1986 υπήρχε και ο Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης που δεν επέτρεπε τις αταξίες – ούτε με Γιαπωνέζες, ούτε γενικώς.

AGB εναντίον Nielsen
O πόλεμος της ακροαματικότητας αρχίζει. Οι ανεξάρτητες τηλεοπτικές εταιρείες της Μ. Βρετανίας αξιολογούν προσφορές για πρόσθετα ερευνητικά συμβόλαια, που θα δίνουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά των επισκεπτών και τις τηλεοπτικές συνήθειες των κατόχων βίντεο. Οι δύο κύριοι ανταγωνιστές για το νέο συμβόλαιο είναι η AGB Research (η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή εταιρεία ερευνών) και η γνωστή σε όλους Nielsen…

  • Κάτι σαν ντέρμπυ, δηλαδή, σε μια εποχή που το βίντεο ήταν «καινούργιο κοσκινάκι» όχι μόνο του φιλοθεάμονος κοινού, αλλά και των επαγγελματιών, που μονίμως αναζητούν νέα Ελντοράντο.