Μιλώντας για την ευρύτερη αγορά της Επικοινωνίας, οι εκτιμήσεις αυτές αφορούν στις τάσεις που αναμένεται να εξελιχθούν στη διαφήμιση, στα media και στο marketing, με βάση έρευνες, δεδομένα και εκτιμήσεις έμπειρων στελεχών. Το 2014 ήταν δύσκολη χρονιά, ωστόσο εξελίχθηκε καλύτερα από το 2013 και γέμισε προσδοκίες για μια καλύτερη συνέχεια το 2015. Η διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης, ενώ η αγορά της Επικοινωνίας αναπτύχθηκε με ρυθμό 4-6% σε σχέση με το 2014. Ποσοστό βέβαια που είναι ελάχιστο μπροστά στις μεγάλες απώλειες των προηγούμενων χρόνων, ωστόσο αποτελεί αξιόπιστη ένδειξη ότι τα πράγματα στο μέτρο του εφικτού βελτιώνονται.

Από την άλλη, και το 2015 θα είναι χρονιά σημαντικών προκλήσεων, οι οποίες προκύπτουν τόσο από τις θεσμικές αλλαγές που αναμένονται στον τρόπο λειτουργίας της αγοράς από την 1η Ιουλίου, όσο και από τα νέα δεδομένα που θέτουν οι πολιτικές εξελίξεις, υπό το πρίσμα της νέας φιλοσοφίας που ενδέχεται να αποτυπωθεί στις προσεχείς πρωτοβουλίες της νέας κυβέρνησης. Σε κάθε περίπτωση, η αγορά έχει πλέον μάθει στα δύσκολα και με τον έναν ή άλλο τρόπο, θα ανταποκριθεί σε αυτές. Η αισιοδοξία αυτή αποτυπώνεται και στη νέα μελέτη της ICAP με θέμα την γυναικεία επιχειρηματικότητα, την οποία μπορείτε να μελετήσετε στο παρόν τεύχος.

Διαβάστε παράλληλα σε ειδικά ρεπορτάζ, τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά των αλκοολούχων ποτών και του γιαουρτιού, τις τάσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας, αλλά και τη σημασία της εφαρμογής του «Ελληνικού Σήματος» στο ελληνικό επιχειρείν. Τέλος, ρίξτε μια ματιά σε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ για το συνέδριο Hospitality.Next 2014 που διοργάνωσε η Boussias Communications, στο οποίο καταγράφονται σημαντικά συμπεράσματα για τη δυναμική και τις προοπτικές των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της χώρας.