Η νέα πλατφόρμα Mercedes me της Mercedes-Benz, τοποθετείται ως κάτι περισσότερο από μία νέα ιστοσελίδα. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Marketing & Επικοινωνίας της Mercedes-Benz Hellas, Παναγιώτη Ριτσώνη, μιλάμε για ένα νέο οικοσύστημα που στοχεύει στη δημιουργία εμπειριών και όχι απλά στην παροχή υπηρεσιών.

Η Mercedes Benz, από την 1η Ιανουαρίου 2018, παρέχει τη δυνατότητα στους πελάτες της να ανακαλύψουν τον ψηφιακό κόσμο της μάρκας μέσω του νέου brand Mercedes me. Όπως μας λέει ο Παναγιώτης Ριτσώνης, το Mercedes me είναι ένα οικοσύστημα που επιτρέπει την απρόσκοπτη και άνετη πρόσβαση του χρήστη σε όλους τους τομείς κινητικότητας, δίνοντας έμφαση στην εξατομικευμένη εξυπηρέτηση των πελατών της μάρκας.

    MW: Ποια είναι τα insights που οδήγησαν την Mercedes στη δημιουργία της πλατφόρμας Mercedes me;

Παναγιώτης Ριτσώνης: Με το Mercedes me, η Mercedes-Benz τοποθετεί τον πελάτη στο επίκεντρο και ο λόγος είναι ένας, η βελτίωση της ζωής του με την ιδιότητα του ιδιοκτήτη ενός οχήματος Mercedes. Το οικοσύστημα Mercedes me δεν είναι μια εφαρμογή που οδηγείται από εμπορικούς σκοπούς αλλά, αντίθετα, από την προσπάθεια της Mercedes-Benz να παρέχει καινοτομίες που βελτιώνουν την καθημερινότητα και μεγιστοποιούν την σχέση του οδηγού με το αυτοκίνητο μέσα και έξω από αυτό. Είμαστε λοιπόν στη θέση σήμερα να πιστεύουμε ότι το Mercedes me αποτελεί την πιο δημιουργική σχέση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού που έγινε ποτέ καθώς το κινητό, το τάμπλετ ή ο υπολογιστής γίνονται προέκταση του ίδιου του αυτοκινήτου.

    Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα;


Το Mercedes me δεν είναι μία νέα ιστοσελίδα, μια νέα εφαρμογή ή μια νέα πύλη ενημέρωσης. Αυτό που τη διαφοροποιεί είναι η ολιστική αρχιτεκτονική καθώς περιλαμβάνει προτάσεις από ολόκληρο το φάσμα των προϊόντων και υπηρεσιών της Mercedes-Benz και όχι μόνο. Προς αυτή τη κατεύθυνση, το Mercedes me επιτρέπει την συνεχή, απρόσκοπτη και άνετη πρόσβαση του χρήστη στον κόσμο της Mercedes-Benz, δίνοντας έμφαση στην προσωποποιημένη εξυπηρέτησή του μέσω της online παροχής πληροφοριών για την λειτουργική κατάσταση του αυτοκινήτου, για τις προσφερόμενες υπηρεσίες μετά την πώληση, για τις υπάρχουσες χρηματοδοτικές λύσεις καθώς και για το μέλλον της μάρκας μας που διαρκώς διαμορφώνεται. Το μέλλον για εμάς δεν αφορά μόνο σε νέα μοντέλα και κατηγορίες οχημάτων.

Η μάρκα έχει στοχεύσει στη δημιουργία μοναδικών εμπειριών προς τους πελάτες της, ακούγοντας και ακολουθώντας τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Το νέο brand υπηρεσιών Mercedes me έρχεται σήμερα για να καλύψει μία πληθώρα αναγκών και επιθυμιών του πελάτη, προσφέροντάς τους κάτω από την ομπρέλα του την ξεχωριστή, premium εμπειρία των υπηρεσιών της Mercedes-Benz. Καιρός, διασκέδαση, ταξίδια ή lifestyle: η εγγραφή στο Mercedes me δίνει στον πελάτη πρόσβαση σε χρήσιμες πληροφορίες παντού και κάθε στιγμή. Aυτή η online πλατφόρμα θα συνεχίσει να διευρύνεται ώστε να είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή, από οπουδήποτε στον κόσμο.

    Το αυτοκίνητο είναι σήμερα κάτι περισσότερο από όχημα, με τις δυνατότητες διασύνδεσης που προσφέρει η τεχνολογία. Πώς χτίζει πάνω στην εξέλιξη αυτή η νέα πλατφόρμα της Mercedes;


Τα παραδοσιακά εμπορικά μοντέλα αλλάζουν, ο κόσμος εξελίσσεται ενώ παράλληλα η νέα, ψηφιακή εποχή απαιτεί νέες λύσεις και ενέργειες. Το ίδιο ισχύει και για την κινητικότητα, αλλάζει ραγδαία: σήμερα ζούμε ψηφιακά και είμαστε σχεδόν πάντα online και διαθέσιμοι! Η κινητήριος δύναμη του brand είναι «Το καλύτερο για μένα», ανεξάρτητα από το αν ο χρήστης οδηγεί μια Mercedes-Benz, άλλο όχημα, ή δεν οδηγεί καθόλου. Στους πέντε τομείς – Move (κινητικότητα), Connect (συνδεσιμότητα), Assist (εξυπηρέτηση), Finance (χρηματοδότηση) και Inspire (έμπνευση) – το νέο brand προσφέρει ένα ευρύ φάσμα έξυπνων, προσανατολισμένων προς το μέλλον υπηρεσιών, κάνοντας την αλληλεπίδραση με τον κόσμο της Mercedes-Benz ακόμη πιο προσωποποιημένη, ξεκάθαρη, ελκυστική και διασκεδαστική.

    Kατά πόσο η εκδοχή της πλατφόρμας για την Ελλάδα διαφοροποιείται από αυτές άλλων αγορών του εξωτερικού; Υπάρχουν επιπλέον λειτουργίες που θα λανσαριστούν σταδιακά;


Για την Ελληνική αγορά, τα αυτοκίνητα με ημερομηνία παραγωγής από τον Δεκέμβριο του 2017 και μετά είναι εξοπλισμένα με το απαραίτητο σύστημα συνδεσιμότητας. Το σύστημα αυτό τοποθετείται εργοστασιακά στο αυτοκίνητο κατά την κατασκευή του και δεν συνεπάγεται επιπλέον επιβάρυνση για τον πελάτη. Μέσω αυτού και εκτός από τις βασικές από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπηρεσίες συνδεσιμότητας για λόγους έκτακτης ανάγκης, οι πελάτες έχουν την δυνατότητα να προσθέσουν στο όχημά τους επιπλέον υπηρεσίες πέραν των βασικών οποιαδήποτε στιγμή μέσω του Mercedes me store. Επισημαίνεται ότι ορισμένες υπηρεσίες για να λειτουργήσουν απαιτούν την ύπαρξη συγκεκριμένου εργοστασιακού εξοπλισμού.

Για παράδειγμα οι υπηρεσίες πλοήγησης προϋποθέτουν την ύπαρξη συστήματος πλοήγησης ή εργοστασιακής προεγκατάστασης στο όχημα. Για τα οχήματα παλαιότερης κατασκευής, θα δοθεί στο τέλος του 2018 η δυνατότητα αναδρομικής τοποθέτησης ενός προσαρμογέα, ο οποίος θα μπορεί να προσφέρει στους ιδιοκτήτες τους μέρος των υπηρεσιών του Mercedes me. Προς το παρόν, οι διαθέσιμες υπηρεσίες του Mercedes me για την Ελληνική αγορά είναι αυτές που περιλαμβάνονται στους τρεις πυλώνες «Connect», «Assist» & «Inspire». Το «Connect» επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται με το όχημά τους ανά πάσα στιγμή και παντού. Οι βασικές υπηρεσίες συνδεσιμότητας περιλαμβάνουν την παροχή βοήθειας σε περίπτωση ατυχήματος και τη διαχείριση προγραμματισμένων συντηρήσεων και απρόβλεπτων βλαβών.

Επιπλέον διαθέτουν το σύστημα κλήσεων επείγουσας ανάγκης της Mercedes-Benz και της τηλεδιάγνωσης. Με το «Αssist» προσφέρεται προσωποποιημένη παροχή υπηρεσιών για τους οδηγούς Mercedes-Benz οπουδήποτε, 24 ώρες το εικοσιτετράωρο. Η υπηρεσία περιλαμβάνει online πρόσβαση σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης πελατών, όπως για παράδειγμα το online κλείσιμο ραντεβού τη μέρα, την ώρα και με τον Εξουσιοδοτημένο Επισκευαστή της επιλογής τους, από την άνεση του σπιτιού τους ή του γραφείου τους. Με το «Ιnspire» θέλουμε να εμπνεύσουμε τους πελάτες μας όπως ακριβώς το υποδεικνύει και η λέξη.

Μέσω αυτού οι πελάτες μας μπορούν να περιηγηθούν στον κόσμο έρευνας και ανάπτυξης της Mercedes-Benz, μια ονειρική εμπειρία για πολύ κόσμο που αγαπά την τεχνολογία και τις καινοτομίες. Μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, ο χρήστης έχει άμεση πρόσβαση στις εξελίξεις της μάρκας, ενώ ξεπερνά τα όρια της ενημέρωσης, αφού προσφέρει ιστορίες σχετικά με τις καινοτομίες, την τεχνολογία και τον κόσμο της αυτοκίνησης γενικότερα. Επιπλέον, ως μέλος της κοινότητας Mercedes me, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει το ταξίδι των καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών καθώς αυτές διαμορφώνονται. Αλληλεπιδρώντας με εξειδικευμένα στελέχη από διαφορετικούς τομείς, μπορεί να συμμετέχει στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών συνεισφέροντας με δικές του ιδέες και προτάσεις. Ωστόσο, το οικοσύστημα είναι δυναμικό και εξελίσσεται διαρκώς με την τακτική προσθήκη νέων υπηρεσιών ενώ στο μέλλον θα είναι διαθέσιμες και οι εφαρμογές που περιλαμβάνονται στους άλλους δύο πυλώνες, «Move» και «Finance».

ΩΡΙΜΟΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Η Ελληνική κοινωνία παρά τις δυσκολίες που περνά την τελευταία σχεδόν δεκαετία, έχει αποδείξει ότι είναι συχνά έτοιμη να αποδεχθεί και ακόμα να υιοθετήσει νέες τεχνολογίες, κάτι που παρατηρούμε για παράδειγμα στους κλάδους κινητής τηλεφωνίας, διαδικτύου και ηλεκτρονικών συσκευών. Υπό αυτό το πρίσμα και με δεδομένη την κοινή συνισταμένη που είναι η τεχνολογία και η καινοτομία, το Mercedes me έρχεται σε μια αρκετά ώριμη για τη χώρα χρονική στιγμή. Μεγάλη προσοχή όμως έχουμε δείξει και στο σχεδιασμό της πλατφόρμας και στα βήματα που απαιτούνται για την διασύνδεση του αυτοκινήτου με την πλατφόρμα ώστε να είναι μια εύκολη, γρήγορη και ασφαλής διαδικασία.

Πρώτο στάδιο αποτελεί η δημιουργία λογαριασμού στο Mercedes me η οποία γίνεται μέσω του portal (διατίθεται και σαν εφαρμογή στα smartphones) στο σύνδεσμο www.mercedes.me, όπου ο πελάτης θα πρέπει να εισάγει τα στοιχεία του και να προχωρήσει στην ενεργοποίηση αφού έχει αποδεχτεί τους όρους χρήσης. Το δεύτερο στάδιο αποτελεί ουσιαστικά και την ολοκλήρωση της διαδικασίας η οποία επιτυγχάνεται με τη σύζευξη πελάτη – οχήματος από τον Εξουσιοδοτημένο Διανομέα, ώστε οι υπηρεσίες να είναι προσωποποιημένες, εξασφαλίζοντας ύψιστα επίπεδα ασφάλειας και εμπιστευτικότητας.