Κλείνοντας πλέον μια δεκαετία, ο θεσμός Young Lions Competition Hellas που ξεκίνησε το Marketing Week αρχές της δεκαετίας του 2000 και που πλέον πραγματοποιείται με την υποστήριξη της ΕΔΕΕ, έδωσε και πάλι σε νέους δημιουργικούς την ευκαιρία για διεθνή, αλλά και εγχώρια αναγνώριση. Έχοντας ως brief το περιοδικό δρόμου «Σχεδία», οι νέοι διαφημιστές κλήθηκαν να δημιουργήσουν καμπάνιες μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο, διεκδικώντας έτσι τη συμμετοχή τους στον αντίστοιχο διαγωνισμό Young Lions στο Φεστιβάλ των Καννών.

Οι νικητές
Το 1ο βραβείο στην κατηγορία Print, απέσπασαν οι Στεφανία Ζαλμά και Ζωή Οικονομοπούλου, στελέχη της διαφημιστικής εταιρείας Pollen, για το έργο τους «Ρέστα». Το 1ο βραβείο στην κατηγορία των Films, πήγε στα στελέχη της McCann Erickson Athens, Μαγδαληνή Στεφανάτου και Νίκο Σουέρεφ, για το έργο τους με τίτλο «Αλληλεγγύη».

Το πρώτο βραβείο των Cyber Lions απέσπασαν οι Σταύρος Κυπραίος και Δανάη Κάτσαλη της OgilvyOne Worldwide Athens και στην κατηγορία Design, το 1ο βραβείο πήγε στους Ανδρέα Καλπακίδη και Ευρυδίκη Γαβαλάκη της Mindworks για το έργο τους με τίτλο «Σχεδία». Το βραβείο του Marketing Week, που απονέμουν οι συντάκτες του περιοδικού για την κατηγορία Print, απέσπασαν οι Δημήτρης Βικελής και Ιάσονας Δρυς της The Newtons Laboratory, με το έργο τους «Κάτι παραπάνω». Σημειώνεται ότι το έργο αυτό, έλαβε επίσης το 3ο βραβείο της κατηγορίας Print από την κριτική επιτροπή.

Το έπαθλο για τους νικητές του βραβείου Marketing Week, είναι δωρεάν προσκλήσεις για το μεγαλύτερο συνέδριο δημιουργικότητας, το Athens Creativity Forum που πραγματοποιείται από το Marketing Week κάθε χρόνο, φιλοξενώντας μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα της διεθνούς διαφημιστικής βιομηχανίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 14 βραβείων του διαγωνισμού, μόνον δύο απονεμήθηκαν σε freelancers. Στις εταιρείες των οποίων στελέχη βραβεύθηκαν, συναντάμε επίσης τις Soho Square, Tribal DDB Athens, Bold Ogilvy & Mather.

Τίτλος έργου Διαγωνιζόμενοι Εταιρεία Βραβείο
«Ρέστα» Στεφανία Ζαλμά, Ζωή Οικονομοπούλου Pollen 1ο Βραβείο Print
«Εξώφυλλο» Κωνσταντίνος Φραγκούλης, Αλέξανδρος Έσσλιν Soho Square 2ο Βραβείο Print
«Κάτι παραπάνω» Δημήτρης Βικελής, Ιάσονας Δρυς The Newtons Laboratory 3ο Βραβείο Print
«Εξώφυλλο» Γιώργος Παυλάκος, Παναγιώτα Μαζιώτη Freelancer, Solid 1ος Έπαινος Print
«Αλληλεγγύη» Μαγδαληνή Στεφανάτου,  Νίκος Σουέρεφ McCann Erickson Athens 1ο Βραβείο Film
«Periodiko» Έλλη Βεϊνόγλου, Κατερίνα Τσούμπα Soho Square, Bold Ogilvy & Mather 2o Βραβείο Film
«Πολυεργαλείο» Σταύρος Κυπραίος, Δανάη Κατσάλη OgilvyOne Worldwide Athens 3o Βραβείο Film
«ΣΧΕΔΙΑ-σμός Αλληλεγγύης» Γιάννης Αναγνώστου, Ιωάννα Γιαλιτάκη Tribal DDB Athens 1ος Έπαινος Film
«Κουβέρτα» Σταύρος Κυπραίος, Δανάη Κατσάλη OgilvyOne Worldwide Athens 1ο Βραβείο Cyber
«Οι αόρατοι» Γιάννης Αναγνώστου, Ιωάννα Γιαλιτάκη Tribal DDB Athens 1ος Έπαινος Cyber
«Παρατονισμός» Αλέξανδρος Μαρούσης, Παναγιώτης Παπαματθαίος OgilvyOne Worldwide Athens 2ος Έπαινος Cyber
«Σχεδία» Ανδρέας Καλπακίδης, Ευρυδίκη Γαβαλάκη Mindworks 1ο Βραβείο Design
«Αρχή» Ευφροσύνη Κουκιά, Αλέξανδρος Κυρίτσης Freelancer 2ο Βραβείο Design
«Κουπιά» Μαγδαληνή Στεφανάτου, Νίκος Σουέρεφ McCann Erickson Athens 3ο Βραβείο Design
«Κάτι παραπάνω» Δημήτρης Βικελής, Ιάσονας Δρυς The Newtons Laboratory Βραβείο Marketing Week

Τελετή απονομής σε …άπταιστα τουρκικά!
Τη διοργάνωση φιλοξένησε και φέτος το Δαϊς και την εισαγωγή στο θεσμό έκανε ο Θανάσης Παπαθανασίου από πλευράς ΕΔΕΕ. Αν και τα happenings και οι εκπλήξεις ήταν περιορισμένα σε σχέση με άλλες χρονιές, ωστόσο, παρουσιαστές, διαγωνιζόμενοι, κοινό και καλεσμένοι, κράτησαν ψηλά τη σημαία της διασκέδασης που χαρακτηρίζει τη διοργάνωση.


Αν υπήρχε βραβείο πιο «θορυβώδους» κερκίδας, αυτό σίγουρα θα κέρδιζε φέτος η ομάδα της McCann, η οποία ήρθε κατάλληλα εξοπλισμένη για να ξεσηκώσει την αίθουσα και να αποθεώσει τα στελέχη της που βραβεύθηκαν. Οι παρουσιαστές, Θανάσης Παπαγεωργίου και Κώστας Παπαγεωργίου, διακωμώδησαν τη μόδα των τουρκικών σήριαλ κάνοντας την εισαγωγή τους στα τουρκικά και παρασύροντας και κάποιους από τους απονεμητές να δοκιμάσουν επίσης τις δυνάμεις τους.

Από τον καλλιτεχνικό χώρο, βραβεία απένημαν οι Μαίρη Συνατσάκη, Λάουρα Νάργες, Ορφέας Παπαδόπουλος, Δημήτρης Μακαλιάς, Σάββας Πούμπουρας και Ιωάννα Πηλιχού. Από το χώρο της επικοινωνίας, στη σκηνή ανέβηκαν για να παραδώσουν βραβεία οι Αλέκα Παπαδία, Χρήστος Κουμάντος, Έλλη Μπακοπούλου, Παναγιώτης Παντελάτος, Παναγιώτης Τσεμπελίκος, Eric Parks και Μάριος Θεολόγης.

Το περιοδικό «Σχεδία» εκπροσώπησαν ο Χρήστος Αλυφαντής, Διευθυντής Σύνταξης και ο Μανώλης, ένας από τους πωλητές του. Τέλος, χρέη απονεμητή έκανε και ο γνωστός ράπερ Tus, ξεσηκώνοντας την αίθουσα με τους ρυθμικούς του στίχους.

Ο διαγωνισμός
Ο διαγωνισμός Young Lions Competition είναι ένας διεθνής διαγωνισμός νέων ταλέντων για art directors και copywriters μέχρι 28 ετών απ’ όλο τον κόσμο και πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο πλαίσιο του International Festival of Creativity στις Κάννες.

Κάθε χώρα εκπροσωπείται από 4 δημιουργικά ζευγάρια (art + copy), στις κατηγορίες print, film, design & cyber τα οποία καλούνται να δημιουργήσουν μέσα σε περιορισμένο χρονικό διάστημα μια καταχώριση, ένα film, ένα εταιρικό logo & ένα internet banner κοινωνικού περιεχομένου. Τα ζευγάρια που εκπροσωπούν τη χώρα τους στις Κάννες, επιλέγονται από τον αντίστοιχο τοπικό διαγωνισμό.

Στην Ελλάδα, από το 2010, τα βραβεία Cannes Lions εκπροσωπούνται από την ΕΔΕΕ και η διοργάνωση των Young Lions πραγματοποιείται από κοινού με το Marketing Week.

Κριτική επιτροπή
Η Αλέκα Παπαδία, παρέδωσε τη σκυτάλη της Προεδρίας της κριτικής επιτροπής των Young Lions για το 2014, στον Λάζαρο Νικηφορίδη. Την επιτροπή φέτος απάρτισαν οι:
Πρόεδρος: Αλέκα Παπαδία, Head of Creative Services, DDB

Μέλη Print & Film: Γιόλα Γύφτουλα, Head of Creative Soho Square, Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer Spot JWT, Μανόλο Καπίδης, Creative Director Frank, Λάζαρος Νικηφορίδης Bold Ogilvy, Παναγιώτης Παντελάτος, Head Creative Director, Cream, Άννα Μαρία Σπηλιωτοπούλου, TBWA Athens, Παναγιώτης Τσεμπελίκος, Creative Director Lowe Athens.

Μέλη Design: Έλλη Μπακοπούλου, Partner Milk.

Μέλη Cyber: Αντώνης Κυριαζής, Director of Creative Services Tribal DDB, Eric Parks, Executive Digital Consultant The Newtons Laboratory.

Ποιά είναι η «Σχεδία»;
Η «Σχεδία» είναι ένα ανεξάρτητο περιοδικό που πωλείται στους δρόμους της Αθήνας, παρέχοντας μια ξεχωριστή ευκαιρία σε αστέγους, ανέργους και ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχιας να εξασφαλίσουν αξιοπρεπώς ένα εισόδημα, αλλά και ένα επιπλέον κίνητρο να ξαναχτίσουν τη ζωή τους.

Τα Περιοδικά Δρόμου είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Από τη Γλασκόβη ως το Τόκιο και από το Σίδνεϊ ως το Κέιπ Τάουν κυκλοφορούν 121 τίτλοι σε 40 χώρες, 6 ηπείρους και 24 γλώσσες, παρέχοντας σημαντική βοήθεια σε περισσότερους από 200.000 ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Διεθνής συντονιστής είναι το Διεθνές Δίκτυο Εφημερίδων Δρόμου (International Network of Street Papers – INSP, www.street-papers.org).

Για την Ελλάδα, η «Σχεδία» που κυκλοφόρησε στην αρχή του χρόνου, είναι ο 122ος τίτλος παγκοσμίως. Πωλείται αποκλειστικά από διαπιστευμένους πωλητές σε κεντρικά σημεία της Αθήνας (σε πρώτη φάση, και στη συνέχεια το δίκτυο θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις). Μέσα στους πρώτους δύο μήνες λειτουργίας της, η Σχεδία απασχολεί 70 πωλητές, οι οποίοι προέρχονται όλοι από ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως άστεγοι, άνεργοι και γενικώς άποροι που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας.

Οι πωλητές αυτοί, προμηθεύονται το περιοδικό στη μισή από την κανονική τιμή των 3 ευρώ. Καταβάλλουν δηλαδή 1,5 ευρώ για κάθε περιοδικό, το οποίο στη συνέχεια πωλούν στην αναγραφόμενη τιμή των 3 ευρώ, κρατώντας τα κέρδη (1,5 ευρώ ανά τεύχος) για τον εαυτό τους.

Ο πωλητής οφείλει να κόβει απόδειξη σε κάθε πώλησή του. Για το αρχικό κεφάλαιο παρέχονται απολύτως δωρεάν στον κάθε πωλητή 10 τεύχη του περιοδικού.

Παρέχεται επίσης, χαρακτηριστική κόκκινη εμφάνιση – διαπίστευση: κόκκινο χαρακτηριστικό γιλέκο που φέρει ειδική ταυτότητα με το όνομα και τη φωτογραφία του και τα στοιχεία επικοινωνίας του περιοδικού.