Για να βρούμε δουλειά στη βιομηχανία της Διαφήμισης θα πείτε -και με το δίκιο σας- πρέπει κατ’ αρχάς να υπάρχουν διαφημιστικές εταιρείες. Έτσι όπως πάνε τα πράγματα και με τον χορό των συγχωνεύσεων και συνενώσεων που έχει ξεκινήσει, είναι ένα ζήτημα πόσα μαγαζιά θα υπάρχουν αύριο… Επίσης, καλό είναι να υπάρχουν και διαφημιζόμενοι, με brands και διαθέσιμα budgets… Μπορεί όλα αυτά να μην είναι αυτονόητα πλέον για την ελληνική αγορά, όμως και η βρετανική βιομηχανία στην οποία αναφέρεται ο Snowdon βρίσκεται σε κρίση. Όχι σαν τη δική μας, αλλά πάντως κι εκεί οι χρυσές εποχές της διαφήμισης έχουν περάσει, ίσως και ανεπιστρεπτί.

«Το να πατήσει κανείς το κατώφλι μιας διαφημιστικής εταιρείας ήταν ήδη αρκετά δύσκολο και πριν χτυπήσει η ύφεση, η οποία αποδεκάτισε τα marketing budgets πολλών οργανισμών, προκαλώντας απότομη αλυσιδωτή αντίδραση στη διαφημιστική βιομηχανία», λέει ο Snowdon. Ωστόσο, ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι δύσκολοι καιροί μπορεί να κρύβουν παράλληλα και ευκαιρίες: «Τα Νέα Μέσα, όπως Τwitter, YouTube και Facebook, είναι εξαιρετικές πλατφόρμες μέσα από τις οποίες μπορεί κανείς να επιδείξει τις δημιουργικές και επικοινωνιακές του ικανότητες στους εργοδότες».

Ο Christopher Morris, επικεφαλής του προγράμματος BA Advertising Design της σχολής Art & Design στο Πανεπιστήμιο Salford, υποστηρίζει ότι αρκετοί απόφοιτοι καταφέρνουν τελικά να κλείσουν το πολυπόθητο συμβόλαιο με κάποιο agency, προωθώντας τη δουλειά τους μέσα από τα Social Media, προσωπικά websites και blogs. Από την πλευρά δε του recruitment, ο Phil Edelston της Dylan Marketing Recruitment παροτρύνει τους υποψήφιους να δουλεύουν σκληρά στο θέμα του networking, χτίζοντας σχέσεις και συμμετέχοντας όσο μπορούν περισσότερο στα events της διαφημιστικής βιομηχανίας, αλλά και στα Τwitter και LinkedIn.

Αυτά συμβαίνουν στη γηραιά Αλβιόνα. Και μπορεί στην Ελλάδα να μας τελειώνουν τα agencies και οι διαφημιζόμενοι, αλλά αν μην τι άλλο, από networking και socializing, κάτι παραπάνω ξέρουμε! Με μια μικρή διαφορά όμως: Τόσο ο αρθρογράφος της Guardian όσο και οι φιλοξενούμενοί του, όταν κάνουν λόγο για networking και socializing δεν εννοούν να ανεβάζεις κάθε μέρα στο Τwitter την τελευταία εξυπνακίστικη σαχλαμάρα που άκουσες, ούτε πόσους… κοντοχωριανούς έχεις σε υψηλόβαθμες θέσεις. Εννοούν να μιλάς με τη δουλειά σου. Αυτό είναι κομματάκι πιο δύσκολο, τόσο γι΄ αυτούς που μιλάνε, όσο και γι’ αυτούς που πρέπει ν’ ακούσουν…