Ποια τεχνολογία θα φέρει την επανάσταση στη δουλειά σας;
Προβλέπω ότι η συζήτηση σε θεσμικό επίπεδο θα μετατοπιστεί στα ζητήματα δημοκρατικότητας των τεχνολογιών, των κοινωνικών δικτύων και των πλατφορμών, αν δηλαδή μπορεί μια τεχνολογία να προκρίνει, να αναδεικνύει ή να υποβαθμίζει μέσα ενημέρωσης, ειδήσεις, αξίες και πρότυπα, με βάση αλγοριθμικές επιλογές. Τα διλήμματα που θα τεθούν θα είναι πρωτοφανή και θα αφορούν πρωτίστως τα όρια των «έξυπνων τεχνολογιών» στην επικοινωνία και λιγότερο την εξέλιξή τους…
Ποιο το αυριανό «γήπεδο» των ψηφιακών Μέσων;
Αυτή την περίοδο, τα αμιγώς ψηφιακά μέσα (εξαιρώ τις ψηφιακές αποτυπώσεις των παραδοσιακών μέσων) στην Ελλάδα έχουν τρία βασικά χαρακτηριστικά: είναι πολυθεματικά, ανακυκλώνουν τα ίδια θέματα μεταξύ τους χωρίς πρωτοτυπία, και κυρίως είναι πολύ περισσότερα απ΄ όσα μπορεί να χρηματοδοτήσει υγιώς η διαφημιστική αγορά. Ως εκ τούτου θεωρώ ότι τα ψηφιακά Μέσα στην Ελλάδα θα πρέπει να προχωρήσουν σε συγχωνεύσεις προκειμένου να γίνουν ανταγωνιστικά, σε ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών προκειμένου να γίνουν μετρήσιμα για τους διαφημιζόμενους και σε μεγαλύτερη θεματική εξειδίκευση προκειμένου να διαφοροποιηθούν μεταξύ τους και να γίνουν ορατά από τη διαφημιστική αγορά. Και σίγουρα αυτοί που θα κερδίσουν θα είναι όσοι αξιοποιήσουν αποτελεσματικότερα το ταλέντο των στελεχών τους.
Ποιες γνώσεις οφείλουν να κατακτήσουν οι αυριανοί επαγγελματίες;
Η ταχύτητα με την οποία ενσωματώνονται νέες τεχνολογίες και κυριαρχούν νέες τάσεις είναι ιλιγγιώδης και οι γνώσεις που κατακτούνται σήμερα μπορεί αύριο να θεωρούνται παρωχημένες. Πιστεύω ότι ανταγωνιστικότερος θα είναι αυτός που θα επικαιροποιεί δια βίου τις ψηφιακές του δεξιότητες. Πιστεύω ότι η ανάγκη έχει γίνει ορατή και προβλέπω και μεγάλη ανάπτυξη για τις πλατφόρμες παροχής απομακρυσμένης εξειδικευμένης εκπαίδευσης.