Αυτός ο γίγαντας της εμπορικής επικοινωνίας που έχει δεχθεί τόσα αλλεπάλληλα χτυπήματα, φαίνεται ότι διατηρεί ακόμη αλώβητο το γόητρό του και βγάζει τη «γλώσσα» σε internet και νέα Μέσα. Σύμφωνα με έρευνα που έγινε πρόσφατα στη Μ. Βρετανία, τα τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ κρίθηκαν ως η μορφή διαφήμισης με τη μεγαλύτερη επίδραση, για 4η χρονιά. Συγκεκριμένα, το 57% των ερωτηθέντων που συμμετείχαν στην έρευνα, δήλωσαν ότι θεωρούν την τηλεοπτική διαφήμιση ως την επικοινωνία που κάνει τελικά τη μεγαλύτερη εντύπωση, ενώ ακολούθησαν με πολύ μεγάλη διαφορά οι διαφημίσεις στα έντυπα, με πρώτες τις εφημερίδες, τη διαφήμιση στις οποίες θεωρεί αποτελεσματικές μόνον το 15%, ενώ για τα περιοδικά το ποσοστό ήταν ακόμη χαμηλότερο, μόλις 13%.

Όσον αφορά επίσης στο αντίπαλον «δέος», στην ψηφιακή διαφήμιση, οι καταναλωτές ανέφεραν ότι τη μεγαλύτερη επίδραση έχουν τα χορηγούμενα από διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης links (σε ποσοστό 4%) και ακολουθούν τα banners (3%) και οι διαφημίσεις σε smartphone apps (1%). Όλα αυτά καλά, αλλά ίσως το πιο σημαντικά απ’ όλα αυτά τα νούμερα, είναι τα παρακάτω: Σύμφωνα λοιπόν με τον Paul Lee, Director Technology της Deloitte, η έρευνα έδειξε ότι το παραδοσιακό μοντέλο τηλεοπτικής διαφήμισης εξακολουθεί να διατηρεί τη δύναμή του, ενώ κατέστησε επίσης σαφές ότι η τηλεοπτική διαφήμιση είναι σημαντικό κίνητρο πραγματοποίησης αγορών: το 17% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι προχώρησε σε αγορά προϊόντος αφού το είχε δει στην τηλεόραση και το 16% ότι συζητά για τηλεοπτικά διαφημιστικά σποτ με φίλους και συνεργάτες.

Τί μας λένε τώρα εμάς όλα αυτά; Μα φυσικά ότι, «ο βασιλιάς Αλέξανδρος ζει και βασιλεύει». Το όχημα της απόλυτης διαφημιστικής δημιουργίας εξακολουθεί να ηγείται της κούρσας για μια θέση στην καρδιά των καταναλωτών και αυτό είναι κάτι που πρέπει να καταλάβουν όλοι όσοι ασχολούνται με την εμπορική επικοινωνία. Δεν απαξιώνεται φυσικά η ανερχόμενη δυναμική της ψηφιακής διαφήμισης (τα νούμερα που μπορεί κανείς να βρει σχετικά είναι περισσότερο από εντυπωσιακά), αλλά γεγονός παραμένει ότι το Μέσο που μας έχει χαρίσει «αριστουργήματα» δημιουργικότητας στη διάρκεια της ζωής του, εξακολουθεί να είναι εδώ. Είναι κρίμα να το γεμίζουμε «σκουπίδια», φοβούμενοι από τη μια την καυτή ανάσα του ψηφιακού κόσμου και από την άλλη την κρίση. Η απάντηση βρίσκεται στην ισορροπία και φυσικά –για άλλη μια φορά- στην έμπνευση και στη δημιουργία.

Με την ευχή τη φετινή σεζόν να δούμε πολλές καλές νέες καμπάνιες και -αν είναι δυνατόν- καθόλου σποτάκια τύπου…τηλεμάρκετινγκ, σας καλωσορίζω στο φθινόπωρο.
Καλή μας διαδρομή.