Στις 20 Σεπτέμβρη πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 1ο Συνέδριο για το μέλλον του Business Messaging. Η ομάδα της Yuboto σχεδίασε, οργάνωσε και έδωσε ζωή σε ένα αποκλειστικό event για το SMS και Viber Messaging, υπό το πρίσμα 6 καταξιωμένων ομιλητών. Η εκδήλωσε περιελάμβανε ένα ενδιαφέρον μείγμα έμπνευσης, καινοτομίας και διορατικότητας σε μια σειρά ψηφιακών ενοτήτων, όπως A2P messaging, omni channel και customer experience, mobile apps και business messaging tools.
Στο συνέδριο δημιουργήθηκε ένα hub πολύτιμης γνώσης, η οποία ανακεφαλαιώθηκε λεπτομερώς σε ένα 40λεπτο sum up panel session. Ακολουθεί μια περιεκτική περίληψη του συνεδρίου μαζί με τα πιο ενδιαφέροντα takeaways που ξεχώρισαν.
ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ INSIGHTS ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Δύο καταξιωμένοι, διεθνείς ομιλητές, και συγκεκριμένα ο Jose Martin Garcia, A2P Messaging Expert και Founder της Global Telco Consult, και ο Gavin Patterson, Chief Data Analyst της MobileSquared, αναφέρθηκαν στην εξέλιξη της business messaging επικοινωνίας κατά την πάροδο του χρόνου, αναλύοντας ταυτόχρονα top industry data και statistics από τη διεθνή αγορά.
Οι ομιλητές μοιράστηκαν σαφή δεδομένα και ασφαλή, πρωτοποριακά συμπεράσματα σχετικά με τις δυνατότητες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα διεθνή brands σχετικά με τη δημιουργία ισχυρού omni channel, customer experience.
Συγκεκριμένα, ο Jose Martin Garcia υπογράμμισε 3 βασικά σημεία:
1. Ιστορικά, η A2P (Application to Person) επικοινωνία έχει εξελιχθεί από «difficult delivery» σε «difficult attention».
2. Η Omni Channel επικοινωνία θεωρείται επιτακτική για τα brands, ωστόσο απαιτείται ένας specialist για να διαχειριστεί την πολυπλοκότητά της.
3. Επιτυχημένη A2P Messaging στρατηγική θεωρείται εκείνη που περιλαμβάνει ταυτόχρονα 3 συστατικά: προσωποποιημένο περιεχόμενο μηνύματος (message content personalization), αξιοποίηση των προτιμήσεων των χρηστών στην επικοινωνία (consideration of communication preferences) και παροχή των απαραίτητων λειτουργιών (provisioning of required features).
Η ομιλία του Gavin Patterson ήταν γεμάτη πολύτιμα στατιστικά από τη διεθνή αγορά. Ακολουθούν 3 προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια:
1. Μέχρι το 2021, το RCS (Rich Commu-nication Service) της Google θα είναι το ισχυρότερο messaging κανάλι επικοινωνίας.
2. Μέχρι το 2023, οι καταναλωτές θα αλληλεπιδρούν με, τουλάχιστον, ένα brand την ημέρα μέσω RCS.
3. Εκτιμάται ότι για τους RCS users, το average ad spend ανά χρήστη θα αυξάνεται κατά 5% κάθε χρόνο.
ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ HIGHLIGHTS ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Καινοτόμες business messaging στρατηγικές, do’s and don’ts και best practices συζητήθηκαν και από 4 thought leaders της ελληνικής αγοράς. Ανάμεσά τους, η Ξένια Κούρτογλου, Founder της Focus Bari και Co Founder της e-satisfaction, μίλησε εκτενώς για το growth mindset μιας feedback κουλτούρας.
Οι βασικοί λόγοι που αξίζει να επενδύσουν τα brands στη λήψη feedback είναι για να:
– Επικοινωνήσουν περισσότερο και πιο αποτελεσματικά με το κοινό τους
– Μετρήσουν και να αξιοποιήσουν αποδοτικά τα αποτελέσματα των ενεργειών τους
– Δημιουργήσουν επιτυχημένες στρατηγικές ανάπτυξης
– Ενισχύσουν το brand awareness.
Συνεχίζοντας, ο Νίκος Βαρβαδούκας, Chief Omni-Channel Officer της Cosmos Sport, παρουσίασε παραδείγματα στρατηγικής personalization και hyper targeting που ακολουθεί η εταιρεία για να προσεγγίσει το κοινό της. Οι 2 βασικοί λόγοι, για τους οποίους η εταιρεία εστιάζει στη συγκεκριμένη στρατηγική επικοινωνίας, είναι ότι τα προσωποποιημένα marketing μηνύματα σχετίζονται άμεσα με αυτό που οι χρήστες πραγματικά χρειάζονται, συνεπώς οι mobile users σταματούν να λαμβάνουν ενημερώσεις για προϊόντα και υπηρεσίες που δεν τους ενδιαφέρουν.
Ένα πολύ σημαντικό όφελος της συγκεκριμένης προσέγγισης είναι η ανάπτυξη εμπιστοσύνης των consumers προς τα brands. Η εμπιστοσύνη αυτή αυξάνει την αξιοπιστία των brands, ενισχύει το user engagement και δημιουργεί ευκαιρίες για περισσότερες πωλήσεις.
Στη συνέχεια, ο Κώστας Φλώκος, Mobile Applications Expert και CEO της εταιρείας UpCom, εμβάθυνε στα do’s and don’ts, σχετικά με το development mobile εφαρμογών. Οι 2 βασικοί λόγοι που θα οδηγήσουν τα brands στην εφαρμογή ενός επιτυχημένου user centered design, είναι:
– Η κατανόηση των πραγματικών αναγκών των χρηστών
– Η αξία και το web experience που θέλουν τα brands να προσφέρουν στους χρήστες μέσω του mobile app
Κλειδί για τα mobile apps, για να «κερδίσουν» το attention των χρηστών και να γίνουν ουσιαστικά εργαλεία ανάπτυξης για τα brands, είναι η εξυπηρέτηση στοχευμένων αναγκών και η προσφορά λύσεων που ο χρήστης αναζητά.
Κλείνοντας, ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης, Commercial Director της Yuboto, ανέλυσε τη λειτουργία και τα χαρακτηριστικά των βασικών business messaging εργαλείων και παρουσίασε στατιστικά δεδομένα από την ελληνική αγορά.
Τα πιο σημαντικά είναι:
– Η πλειοψηφία των brands που στέλνουν ενημερωτικά SMS στο κοινό τους ανήκουν στο retail industry (φυσικά καταστήματα και e-shop).
– Ένα SMS ή Viber μήνυμα με σημαντικό περιεχόμενο για τον χρήστη, έχει τη δυνατότητα να οδηγήσει στο κατάστημα έως και το 30% των παραληπτών του.
– Μέχρι το 2020, 23% περισσότεροι mobile χρήστες θα επιλέξουν να λαμβάνουν και να επικοινωνούν μέσω SMS / Viber με τα brands.
– Τις ομιλίες ακολούθησε ένα 40λεπτο sum up panel session, με moderator τον Erik Van Stokkom, CEO της εταιρείας VSC. Οι ομιλητές ανακεφαλαίωσαν τα βασικά key takeaways των ομιλιών τους και πρόσφεραν την τεχνογνωσία τους, απαντώντας σε ερωτήσεις του κοινού.
ΔΙΑ ΣΤΟΜΑΤΟΣ… YUBOTO
Η ομάδα της Yuboto αισθάνεται ιδιαίτερα χαρούμενη που συγκέντρωσε για πρώτη φορά, κάτω από τη στέγη του Eleon Loft, αξιόλογους experts γύρω από την business messaging επικοινωνία και τους έφερε σε επαφή με ένα δυναμικό κοινό από digital marketing leaders, advertising professionals και tech δημοσιογράφους.
Η Yuboto, ως εξειδικευμένος και αξιόπιστος συνεργάτης στο mobile marketing, έχει συγκεντρώσει πολυετή γνώση και εμπειρία στην ανανεωμένη 3η έκδοση του Mobile Marketing Book, το οποίο διατίθεται στη διεύθυνση www.yuboto.gr/ebook.