Ο χαρακτηρισμός δεν είναι υπερβολικός, σύμφωνα με όσα μας εξηγεί ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης. Ο Εμπορικός Διευθυντής της Yuboto, μέσα από αυτή τη συνέντευξη, μας ξεναγεί στους διαδρόμους της εταιρείας, στη διαφορετικότητά της, στο γνωστό πλέον στην αγορά «Yuboto User Experience» και μας εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η υπηρεσία MMS+ ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα στο Mobile Marketing, όπως τη γνωρίζαμε έως σήμερα.

Ποια είναι η δυναμική του SMS στο Mobile Marketing και ποια η εξέλιξή του μέχρι σήμερα;
Η αγορά του bulk SMS αποτέλεσε το πρώτο βήμα στη δημιουργία του Mobile Marketing έτσι όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Η εμπορική επικοινωνία μέσω SMS απέδειξε πως ήταν μία έξυπνη και καινοτόμος για την εποχή της κίνηση marketing, με σημαντικά αποτελέσματα κι αυτό διότι το SMS διακατέχεται από τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά: Είναι άμεσο, είναι απόλυτα στοχευμένο, έχει χαμηλό κόστος και είναι μετρήσιμο. Αυτά τα χαρακτηριστικά, άνοιξαν παγκοσμίως ένα νέο παράθυρο επικοινωνίας της επιχείρησης με τον πελάτη, ένα παράθυρο το οποίο -όσο η τεχνολογία προχωρά- αποκαλύπτει όλο και μεγαλύτερους ορίζοντες στην εμπορική επικοινωνία.

Αυτό, συμβαίνει σε απόλυτη συνάρτηση και αρμονία με τον ίδιο τον καταναλωτή, ο οποίος επίσης ωριμάζει και εξελίσσεται ταυτόχρονα, εφόσον μέσα από τα εργαλεία που αρέσκεται να χρησιμοποιεί, γίνεται αυτόματα και ο ίδιος αρωγός, κοινωνός και οπαδός της εξέλιξης και των νέων μοντέλων επικοινωνίας.
Εδώ όμως συμβαίνει και το εξής οξύμωρο. Ενώ η τεχνολογία του SMS παρέμεινε απόλυτα στατική εδώ και 20 χρόνια, αρκούμενη στους 160 χαρακτήρες που πρόσταξε έξυπνα για την εποχή του ο πρωτοπόρος των κινητών επικοινωνιών Friedhelm Hillebrand (όταν το Global System for Mobile Communications-GSM του ανέθεσε τη μελέτη για το ερώτημα «πόσους χαρακτήρες πρέπει να έχει ένα Short Messaging Service-SMS»), οι εμπορικές ανάγκες μεγάλωσαν, εξελίχθηκαν και απαιτούν πλέον πολλά περισσότερα από 160 χαρακτήρες…

Ανάγκη δεσμευτική και μη αναστρέψιμη, η οποία θέτει την εμπορική επικοινωνία μέσω SMS σε όχι τόσο ισχυρή θέση δίπλα στην ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας, στους αυτοματισμούς και στα εργαλεία που οι καταναλωτές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο στην καθημερινότητά τους… Έτσι, ενώ το απλό SMS εξακολουθεί και παραμένει ο δυνατός «παίκτης» στην άμεση και στοχευμένη επικοινωνία, στερείται χρώματος, εικόνας και ήχου, στερείται δηλαδή βασικών συστατικών που το σύγχρονο marketing χρησιμοποιεί αφειδώς προκειμένου να προσελκύσει καταναλωτές… Αυτό το κενό «βάλθηκε» να καλύψει έξυπνα μεν αλλά ως φάνηκε όχι τόσο αποτελεσματικά, η επόμενη γενιά στο Mobile Marketing, με μία νέα τεχνολογία που ονομάστηκε Multimedia Messaging Service-MMS.

Το MMS όμως δεν γνώρισε την επιτυχία του SMS… Για ποιους λόγους πιστεύετε και τι σήμανε αυτό για το Mobile Marketing;
Παρά τις υψηλές προσδοκίες, το MMS δεν πλησίασε καν την επιτυχία του SMS κι αυτό διότι εκτός από το υψηλό – έως υπέρογκο – κόστος αποστολής που έθεσαν οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, πρόσθετα είχε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα συμβατότητας με τις διάφορες κινητές συσκευές, αλλά και να συναγωνιστεί τη δωρεάν αποστολή αρχείων μέσω του πρωτοεμφανιζόμενου τότε mobile e-mail. Αυτοί ήταν και οι σημαντικότεροι λόγοι που το MMS δεν κατάφερε να αποτελέσει μία άμεση, εύχρηστη και αποτελεσματική υπηρεσία για τον χρήστη κινητού τηλεφώνου, ο οποίος εν τέλει την απέρριψε με συνοπτικές διαδικασίες.

Αλλά η ανάγκη για περισσότερη επικοινωνία συνέχισε να υπάρχει και οι 160 χαρακτήρες του SMS -ή οι 306 χαρακτήρες του μεγάλου μήκους SMS-, παρέμειναν για χρόνια τα μόνα εργαλεία στην Mobile Marketing επικοινωνία. Μέχρι που η τεχνολογία, παρουσίασε στην αγορά και σύστησε στους καταναλωτές μία νέα κινητή συσκευή, με πλούσια χαρακτηριστικά και απεριόριστες δυνατότητες, που την ονόμασε smartphone… Μία αγορά που στο εξωτερικό λόγω της διάθεσης και της ευκολίας της ασύρματης ευρυζωνικότητας έχει ήδη ωριμάσει, στην Ελλάδα χρειάστηκε να περιμένουμε έως σήμερα.

Παρά όμως τα προβλήματα της ευρυζωνικότητας, η αγορά του smartphone στην Ελλάδα εξελίχθηκε γρήγορα. Το 2013 ήταν η πρώτη χρονιά που οι πωλήσεις των smartphones ξεπέρασαν σε πωλήσεις τις συμβατικές συσκευές κινητής τηλεφωνίας, καταλαμβάνοντας με 1,4 εκατ. συσκευές, το 53% του μεριδίου της αγοράς κινητών συσκευών.

Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την εξέλιξη της ασύρματης ευρυζωνικής σύνδεσης στην Ελλάδα και τι σημαίνει αυτή για την αγορά των smartphones και των SMS και MMS κατά συνέπεια;
Η Ελλάδα, έτσι όπως προκύπτει μέσα από τους αριθμούς και τις μετρήσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας & Ανάπτυξης, του ΟΟΣΑ, δείχνει στην ασύρματη ευρυζωνική σύνδεση σημεία ωρίμανσης. Έτσι, κατά την περσινή χρονιά, η χώρα μας κατέγραψε περισσότερες από 5,2 εκατ. ενεργές συνδέσεις ασύρματης ευρυζωνικής σύνδεσης, 60% των οποίων αφορά χρήση μέσω smartphone (standard mobile broadband subscriptions). Το υπόλοιπο 40% αφορά σε ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω δικτύων κινητής για τη σύνδεση Η/Υ, tablet κ.λπ. (dedicated mobile data subs).

Εντούτοις σε σχέση με τις άλλες χώρες του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα τις ασύρματες ευρυζωνικές συνδέσεις χρησιμοποιεί το 46% του πληθυσμού, ενώ τόσο στη Βόρεια Ευρώπη όσο και σε άλλες χώρες, το ποσοστό αυτό είναι μακράν υψηλότερο. Αυτό βέβαια έχει και τα θετικά του μιας και σημαίνει ότι οι πωλήσεις smartphones και tablet υπολογιστών που αξιοποιούν τις ασύρματες ευρυζωνικές συνδέσεις, αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, ανοίγοντας το δρόμο σε Mobile Marketing επικοινωνίες που αφήνουν πίσω τις δεσμεύσεις των 160 χαρακτήρων…


Με ποιον τρόπο λοιπόν αποφασίσατε να αξιοποιήσετε τα συμπεράσματα αυτά, στο πλαίσιο αναβάθμισης των προσφερόμενων υπηρεσιών Mobile Marketing επικοινωνίας;
Έχοντας ως δεδομένο τα παραπάνω, κατά το περασμένο έτος η Διοίκηση, η Εμπορική Διεύθυνση και το Τμήμα R&D της Yuboto, αξιολόγησαν την έκδηλη τάση της αγοράς στην ασύρματη ευρυζωνικότητα και έτσι αποφασίστηκε ότι η ανάπτυξη νέων και σύγχρονων υπηρεσιών mobile marketing που θα εκμεταλλεύονταν τα νέα εργαλεία, παρέχοντας στις επιχειρήσεις απεριόριστη επικοινωνία και στους καταναλωτές μία διαφορετική εμπειρία, είναι επιβεβλημένη. Ο στόχος ήταν σαφής: Έπρεπε να βρούμε τον τρόπο προκειμένου να γεφυρώσουμε αποτελεσματικά την αμεσότητα του SMS με το εντυπωσιακό και πολυπληθές σε πληροφορία marketing που η σημερινή αγορά απαιτεί και χρειάζεται. Και έτσι δημιουργήσαμε την υπηρεσία MMS+.

Τι ακριβώς είναι η υπηρεσία MMS+, πώς λειτουργεί και ποια τα οφέλη που προσφέρει;
To MMS+ αποτελεί τη νέα υπηρεσία Mobile Marketing που μετατρέπει κάθε SMS σε μία ολοκληρωμένη επικοινωνία με ήχο και εικόνα. Έχοντας ως βασικό γνώμονα να κρατήσουμε ζωντανό το κύρος, την ευκολία και τα οφέλη που προκύπτουν μέσα από την αμεσότητα του απλού SMS, «ενσωματώσαμε» στο ίδιο το SMS έναν πρόσθετο παράγοντα. Ο παράγοντας αυτός είναι ένα ενεργό web link, που μπορεί να κατευθύνει τον παραλήπτη του μηνύματος σε μία landing page, η οποία έχει τη δυνατότητα να φιλοξενεί απεριόριστο κείμενο και κάθε είδους ηλεκτρονικά αρχεία.

Έτσι, εκμεταλλευόμαστε όλα τα οφέλη και την αμεσότητα ενός SMS 160 χαρακτήρων, ενώ μέσω του web link παρέχουμε στον παραλήπτη όλη την πληροφορία, την εικόνα και την αίσθηση που απαιτείται, χωρίς εκπτώσεις. Με τον τρόπο αυτό η επιχείρηση μπορεί με μία απλή, αλλά εκσυγχρονισμένη mobile marketing καμπάνια, να ενημερώσει τον παραλήπτη του μηνύματος για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του μέσα από απεριόριστο κείμενο, φωτογραφίες, video, αρχεία ήχου, pdf, links, αρχεία Office και γενικότερα οποιουδήποτε είδους ηλεκτρονικά αρχεία απαιτούνται προκειμένου να ολοκληρώσει τον σκοπό της επικοινωνίας του.

Πρόσθετα, το MMS+ δίνει τη δυνατότητα στον παραλήπτη του μηνύματος να μπορεί ακόμη και να καλέσει την επιχείρηση χωρίς αναμονή και χωρίς κόστος.Και όλα αυτά, χωρίς να απαιτούνται ρυθμίσεις, γνώσεις και δαπανηρά κόστη.

Πώς τιμολογείται και πόσο κοστίζει ένα μήνυμα MMS+;
Η υπηρεσία MMS+ έχει στηριχτεί στην ίδια φιλοσοφία που στηρίζεται το SMS και καταναλώνει credits. O πελάτης αγοράζει credits σύμφωνα με τις ανάγκες του είτε για κατανάλωση SMS, είτε για κατανάλωση άλλων υπηρεσιών της Yuboto. Κάθε MMS+ καταναλώνει 2 credits, ενώ η τιμή του ανά αποστολή καθορίζεται ανάλογα με τον όγκο αγοράς credits, σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της εταιρείας ή της προσφοράς που έχει συμφωνηθεί μεταξύ της Yuboto και της επιχείρησης.

Θεωρητικά, κι ένα απλό SMS μπορεί να περιέχει μια ηλεκτρονική διεύθυνση, ένα web link. Ποια η διαφορά σε σχέση με το MMS+;
Η διαφορά είναι πως όταν ο χρήστης δημιουργεί μία MMS+ καμπάνια στον MMS+ creator του Yuniverse, το Yuniverse στήνει, αυτόματα και αθόρυβα και την αντίστοιχη landing page. Έτσι η σελίδα που προσγειώνεται ο παραλήπτης του μηνύματος, δεν είναι μία σελίδα από το site, αλλά μία σελίδα απόλυτα κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της marketing ενέργειας.

Αυτό σημαίνει, ευκολία, στοχευμένη επικοινωνία, αυτονομία, μηδέν κόστος για στήσιμο σελίδας και το πιο σημαντικό, μηδέν χρόνος! Φανταστείτε ότι ενώ εσείς στήνετε την mobile marketing καμπάνια σας που απαιτεί περίπου 10 λεπτά, το σύστημα ταυτόχρονα δημιουργεί την landing page και ετοιμάζει όσα προσωποποιημένα links απαιτούνται ώστε να στείλει τους παραλήπτες του μηνύματος στη σελίδα που έχει δημιουργηθεί. Ένα web-link για κάθε αριθμό τηλεφώνου… Τόσο απλά!

Υπάρχει η δυνατότητα παρακολούθησης της έκβασης της καμπάνιας, μετά την αποστολή της;
Φυσικά. Ένα επίσης σημαντικό εργαλείο που παρέχεται μέσω του Yuniverse και της υπηρεσίας MMS+, είναι τα στοιχεία και οι αναφορές του συστήματος online και σε πραγματικό χρόνο. Θυμηθείτε, πως όπως είπαμε και πριν, κάθε web link είναι μοναδικό και αντιστοιχεί σε ένα και μόνο αριθμό κινητού τηλεφώνου. Έτσι με την ολοκλήρωση και την αποστολή της καμπάνιας, η επιχείρηση έχει πρόσβαση σε στοιχεία της πορείας της που δεν αφορούν μόνο στα μηνύματα και την ώρα που αυτά παραδόθηκαν, αλλά και στο πόσοι, ποιοι και πότε πάτησαν το web link και επισκέφθηκαν την landing page. Τα στοιχεία αυτά αποτελούν σημαντικά εργαλεία αξιολόγησης της ενέργειας, εφόσον έχουν τη δυνατότητα να εξαχθούν σε excel με το πάτημα ενός κουμπιού, προς περαιτέρω ανάλυση και επεξεργασία.

Πώς μπορεί όμως να επικοινωνήσει δωρεάν ο παραλήπτης με την επιχείρηση μέσω ενός μηνύματος MMS+ και τι γίνεται με τον παραλήπτη του MMS+ που δεν έχει smartphone;
Η επικοινωνία γίνεται μέσω της υπηρεσίας Click2Call, που μπορεί να ενσωματωθεί, αν η επιχείρηση το επιθυμεί, σε κάθε MMS+ μήνυμα. Με τον τρόπο αυτό, ο παραλήπτης του μηνύματος έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει με την εταιρεία άμεσα και δωρεάν, πατώντας ένα link, χωρίς να χρειαστεί καν να πληκτρολογήσει το τηλέφωνό του. Πρόκειται για ένα ακόμη χαρακτηριστικό, που προσθέτει κύρος στην εταιρεία και έναν άλλο τόνο στο user experience του παραλήπτη.

Τώρα σε ό,τι αφορά τη συμβατότητα συσκευών: Η υπηρεσία MMS+ είναι συμβατή με όλα τα κινητά τηλέφωνα. Οι συσκευές smartphones, κατευθύνονται μέσα από τo web link απευθείας στην landing page. Οι παραλήπτες-κάτοχοι κινητών συσκευών που δεν είναι smartphone, μπορούν να δουν κανονικά το περιεχόμενο της landing page στο web, πληκτρολογώντας σε browser το link που αναγράφεται στο sms που παρέλαβαν.


Θα θέλαμε κλείνοντας, να μας εξηγήσετε αναλυτικότερα τί είναι το Yuniverse, στο οποίο αναφερθήκατε πιο πάνω.
Το Yuniverse αποτελεί την νέα online επαναστατική πλατφόρμα μαζικής επικοινωνίας της Yuboto, που επιτρέπει στον οποιονδήποτε να διενεργεί εντυπωσιακές καμπάνιες mobile marketing, εύκολα γρήγορα και οικονομικά χωρίς απαιτούμενο εξοπλισμό. Οι υπηρεσίες που παρέχονται από το Yuniverse, χωρίζονται σε 3 βασικές κατηγορίες: 1. Mobile Messaging, 2. Voice Services, 3. Mobile Barcode Services. Το βασικό χαρακτηριστικό του Yuniverse είναι η ευκολία στη χρήση του εφόσον δεν απαιτούνται ειδικές γνώσεις. Έτσι οποιοσδήποτε χρήστης ηλεκτρονικού υπολογιστή με σύνδεση στο Internet μπορεί μέσα από το Yuniverse να δημιουργήσει και να επικοινωνήσει τις καμπάνιες του, μέσα από ένα φιλικό περιβάλλον που του παρέχει ευκολία, οικονομία και αυτονομία.

Και κάτι τελευταίο: Τελικά κάτω από ποιες συνθήκες επιλέχθηκε το δεσμευτικό όριο των 160 χαρακτήρων σε ένα SMS;
Θα σας πω: Όταν ανατέθηκε αυτή η μελέτη στον Friedhelm Hillebrand εκείνος σκέφτηκε ότι για να δώσει μία τεκμηριωμένη απάντηση, έπρεπε να βρει και να μετρήσει πόσοι είναι οι χαρακτήρες που χρησιμοποιούσε τότε ο κόσμος σε μία σύντομη επικοινωνία… Την εποχή εκείνη, το πλέον διαδεδομένο μέσο σύντομης επικοινωνίας ήταν η γνωστή σε όλους carte postale. Μετρώντας λοιπόν τους χαρακτήρες από χιλιάδες κάρτες που συνέλεξε από όλο τον κόσμο, διαπίστωσε ότι τα κείμενα στις κάρτες, σπάνια ξεπερνούσαν τους 140 χαρακτήρες. Αυτό είναι και το όριο που επέλεξε χρόνια αργότερα το Twitter για κάθε Tweet! MW

Η Yuboto, ειναι:
Η Yuboto ιδρύθηκε το 2007 από δύο έμπειρους μηχανικούς με όραμα την ανάπτυξη, παροχή, και διάθεση στην ελληνική αγορά, σύγχρονων και καινοτόμων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Σκοπός της Yuboto είναι να συμβάλει καθοριστικά στην αύξηση των πωλήσεων,  της αναγνωσιμότητας και της πιστότητας κάθε επιχείρησης που επιθυμεί να επικοινωνεί με τους πελάτες της αποτελεσματικά, γρήγορα και οικονομικά.

Για την επίτευξη του παραπάνω σκοπού, η Yuboto έχει δημιουργήσει ένα εύχρηστο και φιλικό portfolio online τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και εργαλείων που καλύπτουν όλο το φάσμα των σύγχρονων επιχειρησιακών αναγκών όπως, Mobile Marketing, Τηλεφωνία, καθώς και πλήθος πρωτοποριακών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και λύσεων.

Η Yuboto μέσα σε λίγα χρόνια έχει καταφέρει να κερδίσει τον τίτλο του leader στο χώρο του mobile marketing κατέχοντας πλέον το μεγαλύτερο μερίδιο της ελληνικής αγοράς. Αυτό αποτελεί μία από τις εγγυήσεις των παρεχόμενων υπηρεσιών που καθιστούν την Yuboto όχι έναν ακόμη πάροχο, αλλά τον πλέον αξιόπιστο συνεργάτη που έχουν ήδη εμπιστευτεί πλήθος σημαντικών επιχειρήσεων σε όλη την Ελλάδα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Yuboto και τις υπηρεσίες της επισκεφθείτε: www.yuboto.com