Στόχος το μονοπώλιο στην online διαφήμιση, ισχυρίζονται οι NYT

H Google και το Facebook φέρονται να έχουν προχωρήσει σε μυστική συμφωνία για το μονοπώλιο στην online διαφήμιση, σύμφωνα με έγγραφα που αποκάλυψαν οι New York Times, ισχυριζόμενοι ότι εκμεταλλεύονται τη θέση τους στην αγορά για να προωθήσουν τα συμφέροντά τους. Η συμφωνία λέγεται ότι προσφέρει στο Facebook ευνοϊκότερους όρους κατά την υποβολή προσφορών για διαφήμιση με αντάλλαγμα την υποστήριξή του προς την πλατφόρμα Open Bidding της Google. Εάν κάτι τέτοιο ισχύει, το Facebook είχε περισσότερο χρόνο να καταθέσει προσφορά για την αγορά διαφημίσεων και τη δυνατότητα για καλύτερες συμφωνίες χρέωσης με τις ιστοσελίδες που τις φιλοξενούν.

Επίσης, η μυστική, όπως χαρακτηρίζεται, συμφωνία θέλει τη Google να προσφέρει στην αντίπαλό της data, τα οποία δίνουν τη δυνατότητα στο Facebook να στοχεύει καλύτερα τα κοινά που το ενδιαφέρουν. Οι όροι αυτοί δίνουν στο Facebook καταχρηστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους υπόλοιπους διαφημιστικούς συνεργάτες της Google για την απόκτηση σημαντικού αριθμού διαφημίσεων. Απαντώντας στους ισχυρισμούς, η Google ανέφερε ότι η συμφωνία έχει παρερμηνευτεί, ενώ το Facebook ότι οι συμφωνίες αυτές βελτιώνουν τον ανταγωνισμό.

(Πηγή: The Drum)