Οι νέοι επαγγελματίες της διαφήμισης έδειξαν για ακόμα μια χρονιά το ταλέντο και τη δουλειά τους, μέσα από τη συμμετοχή τους στα Young Lions. Κάποιοι από τους νικητές ετοιμάζουν βαλίτσες για Κάννες, εκπροσωπώντας την Ελλάδα στον διεθνή διαγωνισμό. Τους ευχόμαστε καλή επιτυχία!
Τη Δευτέρα 20 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε στο Line Athens η ανακοίνωση των βραβείων του διαγωνισμού Young Lions Competitions Greece 2023. Τελικός σκοπός είναι να επιλεγούν οι ομάδες που θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο διεθνή διαγωνισμό. Ο διαγωνισμός Cannes Young Lions Competitions είναι ο μεγαλύτερος διεθνής διαγωνισμός για νέους μέχρι 30 ετών και πραγματοποιείται κάθε Ιούνιο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημιουργικότητας Cannes Lions. Οι συμμετέχοντες κερδίζουν πολύτιμη εμπειρία, καθώς καλούνται να ανταποκριθούν σε ορισμένο χρόνο, σε ένα επικοινωνιακό ζητούμενο και να χρησιμοποιήσουν συγκεκριμένα μέσα για να παράξουν τις ιδέες τους οι οποίες κρίνονται από τους καλύτερους Δημιουργικούς Διευθυντές της αγοράς. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό είναι δωρεάν και η διοργάνωση γίνεται από την Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), επίσημο εκπρόσωπο του Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών στην Ελλάδα.
Η διαδικασία
Οι συμμετέχοντες καλούνται να δημιουργήσουν, μέσα σε περιορισμένο χρονικό διάστημα (24 ώρες για τις κατηγορίες Print, Digital και 48 ώρες για την κατηγορία Film), μια διαφήμιση κοινωνικού περιεχομένου για έναν Μη Κερδοσκοπικό Σκοπό. Οι ομάδες παρουσιάζουν την πρότασή τους στην Κριτική Επιτροπή και οι πρώτοι νικητές της κάθε κατηγορίας εκπροσωπούν την Ελλάδα στον διεθνή διαγωνισμό, συναγωνιζόμενοι αντίστοιχες ομάδες απ’ όλο τον κόσμο. Το brief του φετινού διαγωνισμού, αφορούσε την Ψυχική Υγεία και δόθηκε σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική οργάνωση «Θάλπος». Οι συμμετοχές ξεπέρασαν κάθε προσδοκία καθώς, στις τρεις κατηγορίες του διαγωνισμού υποβλήθηκαν 79 προτάσεις.
«Σκεφτείτε χωρίς περιορισμούς»
Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής ήταν η Σύλβια Καφφέ, Head of Creative της Admine, και μέλη οι Γιάννης Βασιλόπουλος (Frank & Fame), Χριστίνα Καφετζή (Lama DDB), Ηλέκτρα Παυλάκη (BBDO) και Ζωή Οικονομοπούλου (McCann Worldgroup).
Η Σύλβια Καφφέ ανέφερε στο MW: «Ο θεσμός των Young Lions είναι ίσως από τους πιο σημαντικούς της διαφήμισης, αφού δίνει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να δοκιμαστούν και να σκεφτούν χωρίς περιορισμούς. Όπως φαίνεται από τον αριθμό των συμμετοχών φέτος – σχεδόν 80 – το ενδιαφέρον για κάτι τέτοιο, ειδικά στην πιο συντηρητική διαφημιστικά εποχή που διανύουμε, είναι μεγάλο. Τα Young Lions βοηθούν ακόμα να καταλάβουμε πώς αλλάζει η διαφήμιση και ο τρόπος που τη βλέπουν οι νέες γενιές διαφημιστών, πράγμα που φάνηκε φέτος και με το μεγάλο ενδιαφέρον για το digital, που ήταν διπλάσιο από πέρυσι. Θέλω να ευχαριστήσω θερμά την επιτροπή, να συγχαρώ όλους τους συμμετέχοντες και να τους προτρέψω να συνεχίσουν να δείχνουν το ενδιαφέρον τους για τα Young Lions και κυρίως για τολμηρές ιδέες, αφήνοντας τον πιο δημιουργικό τους εαυτό ελεύθερο».
Οι φετινοί νικητές
Κατηγορία Digital
- 1º βραβείο: Αλεξάνδρα Κωνσταντινίδη της Choose Strategic Communication Partner και Αιμιλία Ηλιοπούλου της Another Circus για το έργο τους με τίτλο «It’s Okay To Feel Blue».
- 2º Βραβείο: Λεωνίδας Αναγνώστου και Αθηνά Μαούνη της Ogilvy για το έργο τους με τίτλο «Feelings Uncensored».
- 3º Βραβείο: Ισαβέλλα Κρίτσαλη της McCann Athens και Ναταλία Κρίτσαλη της Bloode για το «#gettothetruecause».
Κατηγορία Print
- 2º Βραβείο: Πάνος Τάμπης και Ειρήνη Κατσαράκη της Wunderman Thompson Athens για την καταχώρισή τους με τίτλο «Kintsugi».
- 3º Βραβείο: Χριστίνα Δρυ και Μάνος Περδικάκης της Socialab για την καταχώριση με τίτλο «Talk to the Ceiling».
Κατηγορία Film
- 3º Βραβείο: Δέσποινα Καρακώστα και Ανδριάνα Ροδάκου της Another Circus, για το έργο τους με τίτλο «Not in our Nature».
Με τα ματιά των πρωταγωνιστών
«Όταν είδαμε το θέμα “Ψυχική Υγεία”, ενθουσιαστήκαμε τόσο πολύ, λέμε εδώ είμαστε! Γιατί η ψυχική υγεία μας αφορά όλους και όλες και είναι καλό να πορευτούμε μαζί της και όχι απέναντι της. Αλλά μήπως ήρθε η ώρα να το δούμε από άλλη οπτική γωνία το θέμα; Να του δώσουμε την προσοχή και τη σοβαρότητα που του αρμόζει, αποφεύγοντας όμως τον στιγματισμό που το συνοδεύει διαχρονικά. Ε, εμείς το είδαμε κυριολεκτικά “παιχνιδιάρικα”, επιλέγοντας να μιλήσουμε για την ψυχική υγεία μέσα από την οικουμενική γλώσσα του παιχνιδιού, με στόχο να βοηθήσουμε τον κόσμο να την αγκαλιάσει αλλά και να μιλήσει για αυτή. This project cheered the blues in us!».
Αλεξάνδρα Κωνσταντινίδη, Account Executive, Choose Strategic Communications Partner
«Σε μία παράγραφο δεν μπορώ να την περιγράψω αυτή την ημέρα, ειλικρινά. Ατελεεεείωτο brainstorming και έρευνα μέχρι να καταλήξουμε στο τι και πώς. Δίνεται brief – ακούγονται τσιρίδες. Να μην πω τι έγινε όταν μάθαμε τα αποτελέσματα… έτσι; Σε κατάσταση σοκ δεν το πιστεύαμε ότι θα ετοιμάσουμε βαλίτσες για Κάννες. Η χαρά είναι διπλή αφού στο ταξίδι αυτό θα ακολουθήσουν και οι φίλες μας που διακρίθηκαν στο video. Φοβερή εμπειρία, τα λέμε του χρόνου. Ορεβουάρ!»
Αιμιλία Ηλιοπούλου, Project Manager, Another Circus
«Έχοντας φτάσει 30, αφιερώνω αυτό το τελευταίο Young Lion στην Αθηνά Μαούνη, αλλά και σε όλους του άλλους φίλους μου, με τους οποίους συμμετείχα τις προηγούμενες χρονιές: Τζο Λύτινα, Μιχάλη Κυρκιτζιώτη, Ειρήνη Ελευθεριάδη και Ζωή Οικονομοπούλου. Το σημαντικότερο που έχω κερδίσει στη δουλειά, είναι αυτές οι σχέσεις».
Λεωνίδας Αναγνώστου, Senior Copywriter, Ogilvy
«Ο πρώτος μου χρόνος στη διαφήμιση ολοκληρώθηκε με την 2η επιτυχή συμμετοχή στα Young Lions. Εύχομαι πάντα ο διαγωνισμός να αναδεικνύει σύγχρονες θεματικές, όπως η ψυχική υγεία που μας αγγίζει όλους. Ευχαριστώ πολύ το δημιουργικό μου ταίρι Λεωνίδα Αναγνώστου και όλα τα άτομα που μας έκαναν αυτό το match making».
Αθηνά Μαουνη, Designer, Ogilvy
«Είμαι πολύ ευγνώμων και περήφανη που λάβαμε το βραβείο αυτό. Είναι τιμή μας να αναγνωριζόμαστε για τη δημιουργικότητα και τη στρατηγική μας προσέγγιση, για την αντιμετώπιση του στίγματος γύρω από τα προβλήματα ψυχικής υγείας. Αυτό το βραβείο μας δίνει δύναμη και μας εμπνέει να παλέψουμε για μια πιο υποστηρικτική και acceptive κοινωνία, όπου η ψυχική υγεία αποστιγματίζεται».
Ισαβέλλα Κρίτσαλη, Strategic Planner, McCann Athens
«Young Lions 2023! Μικρή χρονική παρένθεση στην καθημερινότητα, μεγάλη πρόκληση δημιουργικότητας για ένα τόσο σημαντικό και ευαίσθητο κοινωνικό θέμα. Χαρούμενη που εργάστηκα με τη μικρή μου αδερφή έστω και από απόσταση, και είχε την υπομονή να διαχειριστεί την περιορισμένη διαθεσιμότητά μου. Υπερήφανη για εσένα Ισαβέλλα! Συγχαρητήρια σε όλους τους νικητές».
Ναταλία Κρίτσαλη, Founder, Bloode
«24 ώρες. Γεμάτες με σκέψη, αυθόρμητα γέλια, κούραση, συζητήσεις επί συζητήσεων, συναισθηματικά “σκαμπανεβάσματα”, δημιουργικότητα και -φυσικά- άγχος. Με βασικό στόχο, μέσω της δημιουργικής μας ιδέας, να δώσουμε μία αισιόδοξη νότα σε ένα τόσο σοβαρό θέμα. Και νομίζoυμε ότι το καταφέραμε».
Πάνος Τάμπης, Copywriter, Wunderman Thompson Athens
««Δεν το πιστεύω «, η πρώτη μου φράση μετά την ανακοίνωση των ονομάτων μας, για βραβείο. Ξεκινάς από λευκή σελίδα και σε 24 ώρες έχεις μια ολοκληρωμένη δουλειά, μαγική εμπειρία! Είναι μεγάλη τιμή που διακρίθηκε η δουλειά μας, σε ένα τόσο ευαίσθητο και σημαντικό ζήτημα, την ψυχική υγεία».
Ειρήνη Κατσαράκη, Art Director, Wunderman Thompson Athens
«Κάποιες φορές το μόνο που χρειάζεται είναι λίγο θάρρος, λίγη πίστη, πολλή αγάπη και μια αληθινά καλή ιδέα! Ευχαριστούμε λοιπόν από καρδιάς αυτούς τους ανθρώπους που είδαν την αλήθεια στο έργο μας και το τίμησαν με ένα βραβείο. Τελικά το ταβάνι μίλησε και είπε πολλά…»
Χριστίνα Δρυ, Creative Copywriter, Socialab
«Μεγάλη τιμή και χαρά που είχα την ευκαιρία να συμμετέχω στον Διαγωνισμό Δημιουργικότητας Young Lions Greece, κάνοντας αυτό που αγαπώ! Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην επιτροπή που “άκουσε” το ταβάνι και του έδωσε μια θέση στους νικητές!».
Μάνος Περδικάκης, Art Director, Socialab
«Είναι υπέροχο το συναίσθημα να κατεβαίνεις για πρώτη φορά σε έναν διαγωνισμό που παρακολουθείς από τα φοιτητικά σου χρόνια, και να εξελίσσονται τα πράγματα τόσο θετικά. Είναι διπλά υπέροχο, όταν έχεις δουλέψει με μια -πάνω απ´ όλα- φίλη, σε μια τόσο δημιουργική και σουρεάλ συνθήκη. Τα Young Lions τα συνιστώ πραγματικά σε όλους. Υ.Γ. Ανδριάνα, του χρόνου κάνεις εσύ την ηθοποιό».
Δέσποινα Καρακώστα, Copywriter, Another Circus
«Στα δώδεκα είδα μια ταινία που κέρδισε χρυσό φοίνικα. Από εκείνη την στιγμή ονειρευόμουν με κάποιον μαγικό τρόπο να γυρίσω ταινία που θα καταλήξει στις Κάννες. Βέβαια η ταινία που θα κάνουμε θα είναι διαφημιστική και θα διαρκεί μόνο ένα λεπτό, αλλά 14 χρόνια μετά το παιδικό μου όνειρο με έναν όντως μαγικό τρόπο έγινε πραγματικότητα. Ευχαριστώ Young Lions. Ευχαριστώ Δέσποινα».
Ανδριάνα Ροδάκου, Art Director, Another Circus