Ο IAB Europe ανακοίνωσε στο ετήσιο συνέδριό του Βαρσοβία, ότι το digital advertising αναπτύχθηκε κατά 13,9% το 2018 στα 55,1 δις ευρώ, με οδηγούς την ισχυρή ανάπτυξη στη video, mobile και social δαπάνη.
Πρόκειται για τον μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης που καταγράφεται από το 2011. Η μελέτη AdEx Benchmark είναι ο απόλυτος οδηγός του κλάδου της ευρωπαϊκής digital advertising αγοράς, καλύπτοντας 28 αγορές, 21 εκ των οποίων κατέγραψαν διψήφια ποσοστά ανάπτυξης το 2018. Το out-stream video και το mobile κυριάρχησαν στα αποτελέσματα του έτους, με διψήφια ποσοστά ανάπτυξης και στις 28 αγορές της μελέτης.
Συνολικά, το video αναπτύχθηκε κατά 30,9%, στα 7,6 δις ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 33% της display αγοράς. Η αναζήτηση (search) παραμένει η μεγαλύτερη online advertising κατηγορία σε επίπεδο εσόδων, με αύξηση 12,5% και αξία 25 δις ευρώ, ενώ το social αναπτύχθηκε κατά 33,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η συνολική mobile διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε κατά 31,4% το 2018. Ο Townsend Feehan, CEO του IAB Europe, σχολίασε: «Είναι σημαντικό να εστιάσουμε στην παροχή privacy-first διαφημιστικών εμπειριών που προστατεύουν τους καταναλωτές και στηρίζουν την ευρωπαϊκή ψηφιακή οικονομία». Το συνολικό AdEx Benchmark 2018 Report θα δημοσιευθεί στο τέλος του μήνα.