Η Dentsu Creative Bengaluru κατέκτησε τη διάκριση Agency of the Year, η Ogilvy αυτήν του Network of the Year και η WPP αναδείχθηκε Most Creative Company of the Year, στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Δημιουργικότητας των Καννών. Ως Creative Brand of the Year τιμήθηκαν τα Burger King, ακολουθούμενα από τις Vice και Apple, ενώ η OMD Worldwide ανακηρύχθηκε Media Network of the Year.

Η Dentsu Creative Bengaluru κέρδισε 1 Titanium, 3 Grands Prix, 2 Gold Lions και 3 Silver για το «The Unfiltered History Tour» για τη Vice Media, έναν ανεπίσημο, immersive οδηγό για το Βρετανικό Μουσείο. Είναι η πρώτη φορά που agency από την Ινδία κατακτά την κορυφαία διάκριση.

Έχοντας συγκεντρώσει 88 λιοντάρια, μεταξύ των οποίων 1 Titanium, 2 Glass Lions for Change Gold, 23 Gold, 21 Silver και 43 Bronze, η Ogilvy χρίστηκε Network of the Year, αποδίδοντας τη νίκη σε δουλειές που «δημιουργούν ουσιαστική αλλαγή και αναδιαμορφώνουν το industry». Το 1 από τα 2 Χρυσά Glass Lions for Change έρχεται από την Ελλάδα και την καμπάνια «Μη μ’ αφήσεις ποτέ» για τη Lacta. Η WPP βρέθηκε πρώτη στη λίστα με τις πιο δημιουργικές εταιρείες, αφήνοντας πίσω τις Omnicom και Interpublic στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Τα agencies της WPP έφτασαν στο τέλος της διοργάνωσης με 176 λιοντάρια, συμπεριλαμβανομένων 1 Titanium Lion, 4 Grands Prix, 36 Gold, 47 Silver και 88 Bronze, με έργα από 40 χώρες.

Ενώνοντας το industry γύρω από DEI και βιωσιμότητα
Πέρα από την ανάδειξη των πιο καινοτόμων και επιδραστικών έργων, τα φετινά Cannes Lions αποτέλεσαν το σκηνικό για την ανάληψη συλλογικών δεσμεύσεων από το industry, με επίκεντρο την διάχυση πρακτικών συμπερίληψης και ισότιμης εκπροσώπησης, αλλά και την υιοθέτηση περιβαλλοντικά υπεύθυνων συμπεριφορών.

Εκτός από την παρουσίαση του Charter for Change από την WFA, την επέκταση του Ad Net Zero σε παγκόσμιο επίπεδο και τη δημιουργία συμμαχίας κατά των προκαταλήψεων στο ad tech που ανακοινώθηκαν τις πρώτες ημέρες, παρουσιάστηκε και το Greenwash Watch, ένα summer school για διαφημιζόμενους με στόχο την καταπολέμηση του greenwashing και τη δημιουργία στρατηγικών που επιφέρουν πραγματική αλλαγή. Θα περιλαμβάνει 7 modules τα οποία θα διδάσκουν experts του industry, ακαδημαϊκοί και ακτιβιστές, όπως εκπρόσωποι των Greenpeace, Patagonia και Zalando.

H φετινή τελετή είχε έντονο και το ακτιβιστικό στοιχείο: Πρώην νικητής της διοργάνωσης εμφανίστηκε απρόσκλητος στην τελετή έναρξης καταγγέλλοντας τη συνεργασία με εταιρείες καυσίμων, ενώ η Greenpeace διοργάνωσε διαμαρτυρίες σε διαφορετικούς χώρους του φεστιβάλ για τη στάση των agencies. Αναλυτικό ρεπορτάζ για τα Cannes Lions 2022 στο επόμενο τεύχος του Marketing Week.

(Πηγές: Campaign, TheDrum)