Πρόκειται για διεθνή τίτλο, με μεγάλη διείσδυση στις αγορές που εκδίδεται. Η επιτυχία του ενισχύεται και από το γεγονός ότι αποτελεί ουσιαστικά generic name, εκπροσωπώντας ολόκληρη κατηγορία. Η εκδοτική εταιρεία Common Sense ανέλαβε τα αποκλειστικά δικαιώματα έκδοσής του στη χώρα μας και είναι έτοιμη για το λανσάρισμα του πρώτου τεύχους. Πρόκειται άραγε για στρατηγική κίνηση ή για άγνοια κινδύνου; Ο Φωκίων Κοπανάρης, Εκδότης του περιοδικού και επικεφαλής της Common Sense παρουσιάζει τα δεδομένα «αυτής της τόσο όμορφης ιστορίας που μόλις ξεκινά».

Marketing Week: Παρά την οικονομική κρίση, αποφασίζετε να πάτε «κόντρα στο ρεύμα» και να προχωρήσετε στην έκδοση ενός νέου περιοδικού για το ουίσκι και όχι μόνο. Κίνηση ρίσκου ή στρατηγική ενέργεια;

Φωκίων Κοπανάρης: Για εμάς η απάντηση είναι αυτονόητη: Η κρίση σαφώς επηρεάζει και την αγορά των ποτών, νομίζω όμως ότι αυτό που βασικά αναδεικνύει είναι την ανάγκη για προϊόντα και υπηρεσίες που συνδυάζουν την ποιότητα με την εγκυρότητα. Εμείς γνωρίζουμε καλά πώς να φτιάχνουμε ποιοτικά έντυπα. Αυτό κάνουμε εδώ και πολλά χρόνια.

Και το Whisky Magazine έχει όλα τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που μας εκφράζουν, μαζί με τη σοβαρότητα και την εγκυρότητα ενός διεθνώς αναγνωρισμένου τίτλου, που αποτελεί σημείο αναφοράς για τη συγκεκριμένη αγορά και όχι μόνο. Υπό αυτό το πρίσμα, πρόκειται ξεκάθαρα για μία στρατηγική ενέργεια, μία επένδυση.

Marketing Week: Ως διεθνής τίτλος το Whisky Magazine σίγουρα θα έχει πολλά επιπλέον ατού…

Φωκίων Κοπανάρης: Είναι ένας τίτλος που έρχεται από μακριά και πηγαίνει μακριά. Είναι πράγματι, διεθνής τίτλος, με πατρίδα τη Βρετανία, όπως θα περίμενε κανείς. Κυκλοφορεί στην Ευρώπη, στην Αμερική, τώρα πια και στην Ελλάδα, ενώ επεκτείνεται συνεχώς, όπου υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν το ουίσκι και ασχολούνται με αυτό.

Ταυτόχρονα, έχει αναπτύξει μία τεράστια online κοινότητα «πιστών» του ουίσκι και δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι σήμερα πια αποτελεί «βαρόμετρο» για την αγορά. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι προσεγγίζει το αντικείμενο με σοβαρότητα και υπευθυνότητα. Και ακριβώς αυτή η αντικειμενική δουλειά το καθιστά υπολογίσιμο «παίκτη» στην αγορά.

Marketing Week: Το γεγονός ότι η επωνυμία του είναι generic, αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα. Ποια άλλα χαρακτηριστικά του τίτλου εκτιμάτε ότι αποτελούν USP;

Φωκίων Κοπανάρης: Το Whisky Magazine είναι αυτό ακριβώς που λέει το όνομά του: Ένα περιοδικό από τους ανθρώπους του ουίσκι, για το ουίσκι και για όσους το αγαπούν και το απολαμβάνουν. Με δεδομένο, μάλιστα, ότι πράγματι δεν υπάρχει αντίστοιχου concept τίτλος στη χώρα μας, πιστεύω ότι αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα του περιοδικού η συγκεκριμένη στόχευσή του, σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία που διαθέτει, αλλά και τη γενικότερη φιλοσοφία του.

Είμαστε πεπεισμένοι ότι το Whisky Magazine θα αποτελέσει «εργαλείο» για τους επαγγελματίες του χώρου, αλλά και ιδανικό σύντροφο για όσους απλώς αγαπούν το ουίσκι και θέλουν να το γνωρίσουν καλύτερα. Σκεφτείτε ότι το ουίσκι είναι από τα λίγα προϊόντα που έχουν δημιουργήσει έναν «μύθο» πολύ μεγαλύτερο από το ίδιο το προϊόν.

Είναι περίπου όπως το Jeep, που αν και είναι συγκεκριμένη μάρκα καθορίζει ολόκληρη κατηγορία προϊόντων. Έτσι και το ουίσκι, δεν είναι απλώς ένα ποτό, αλλά ένας ολόκληρος τρόπος ζωής. Έχετε αναλογιστεί πόσες φορές λέγοντας «πάμε για ένα ουίσκι» εννοούμε γενικότερα τη διαδικασία «βγαίνω έξω, πίνω και διασκεδάζω»; Αυτό λέει πολλά…


Marketing Week: Τι είδους θέματα θα σας απασχολήσουν και σε ποιο κοινό θα στοχεύσετε;

Φωκίων Κοπανάρης: Το Whisky Magazine δεν είναι ένα ακόμα lifestyle περιοδικό. Σίγουρα όχι με την έννοια που έχουν πια αυτού του είδους τα περιοδικά στην ελληνική αγορά. Στο Whisky Magazine υπάρχει μόνο το lifestyle του ουίσκι. Έχοντας αυτό κατά νου, η δέσμευσή μας προς τους αναγνώστες μας είναι απλή: Μέσα από τις σελίδες του Whisky Magazine θα τους ταξιδέψουμε σε υπέροχους ταξιδιωτικούς και γευστικούς προορισμούς, με άρωμα ουίσκι και όχι μόνο, θα τους βγάλουμε έξω, στα πιο φρέσκα και ψαγμένα μέρη, θα τους εκπαιδεύσουμε, με συμβουλές και οδηγίες από τους καλύτερους. Γνωρίζουμε ότι στην ελληνική αγορά υπάρχει ένα σοβαρό έλλειμμα τεχνογνωσίας και γνώσης της ορολογίας του ουίσκι. Και αυτό το κενό ερχόμαστε να καλύψουμε.

Marketing Week: Ιδιαίτερα σημαντικό για ένα περιοδικό είναι να καταφέρει να δημιουργήσει μια σχέση αμφίδρομης επικοινωνίας με τους αναγνώστες του, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπως η σημερινή. Πώς θα κινηθείτε σε αυτόν τον τομέα;

Φωκίων Κοπανάρης: Πιστεύουμε πολύ στη δημιουργική συμβολή ενός ενεργού κοινού, για να γίνεται συνεχώς καλύτερη η προσπάθεια μας. Πιστεύουμε πολύ και στη δύναμη της αμφίδρομης επικοινωνίας, ιδιαίτερα μέσω του Ιnternet και των Νew Μedia. Το site μας, www.thewhiskymagazine.gr είναι έτοιμο και λειτουργεί για να υποδεχτεί όχι μόνο εκείνους που αναζητούν πληροφορίες για το περιοδικό μας ή για το ουίσκι γενικότερα, αλλά και εκείνους που θέλουν να γίνουν μέλη της μεγαλύτερης online κοινότητας φίλων του ουίσκι στη χώρα μας.

Ήδη λειτουργεί και η σελίδα μας στο Facebook και είναι εντυπωσιακή η ανταπόκριση των φίλων μας σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Το μήνυμά μας είναι «Μείνετε συντονισμένοι, τα καλύτερα έρχονται…».

Marketing Week: Πριν ξεκινήσουμε τη συζήτηση, μου είπατε ότι το περιοδικό θα κυκλοφορεί κάθε φορά και με ένα επιπλέον θεματικό τεύχος…

Φωκίων Κοπανάρης: Πρόκειται για ένα ακόμα περιοδικό, με άρωμα Ελλάδας. Θα συνοδεύει κάθε τεύχος του Whisky Magazine, σε μικρότερο μέγεθος και η ύλη του θα είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικά μπορώ να σας αναφέρω ότι έχουμε σχεδιάσει αφιερώματα στους ελληνικούς αμπελώνες και τα κρασιά – «διαμάντια» που παράγουν, στα ελληνικά αποστάγματα (ούζο, τσίπουρο κ.λπ.), αλλά και στους «ψαγμένους» ξενώνες που προσφέρουν μοναδικές αποδράσεις σε κάθε γωνιά της χώρας.

Marketing Week: Το περιοδικό από ό,τι γνωρίζω θα είναι διμηνιαίο. Σε τι τιράζ θα κυκλοφορεί; Να το περιμένουμε σε πανελλαδική διανομή;

Φωκίων Κοπανάρης: Θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς με τους συνδρομητές, τους αναγνώστες και τους πελάτες μας. Ξεκινάμε με διανομή σε όλες τις πρωτεύουσες των νομών της Ελλάδας, δίνοντας ιδιαίτερο βάρος στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Είμαστε, πάντως, αισιόδοξοι ότι σύντομα θα είμαστε σε θέση να κάνουμε και πλήρη πανελλαδική διανομή. Για τους συνδρομητές μας, βέβαια, θα φτάνουμε σε κάθε γωνιά της χώρας. Και επειδή, όπως είπα, θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, το τιράζ μας θα είναι 20.000 τεύχη. Και έπεται συνέχεια.


Marketing Week: Το ποιοτικό διαφημιστικό περιβάλλον σε ένα έντυπο είναι το πρώτο ζητούμενο για κάθε διαφημιζόμενο προϊόν, πόσο μάλλον για ένα premium προϊόν όπως είναι το ουίσκι. Πώς εξασφαλίζετε αυτό το ποιοτικό περιβάλλον;

Φωκίων Κοπανάρης: Όπως είπα, το ζητούμενο πλέον είναι ο συνδυασμός ποιότητας και εγκυρότητας. Επιτρέψτε μου να ευλογήσω τα γένια μας και να πω ότι τα διαθέτουμε και τα δύο. Αρκεί να ξεφυλλίσει κανείς ένα τεύχος του Whisky Magazine και θα το καταλάβει αμέσως. Η διεθνής παρουσία, το status του τίτλου και η δική μας εμπειρία στην ελληνική αγορά αποτελούν εγγύηση για το αποτέλεσμα, που πρώτοι απ’ όλους εμείς οι ίδιοι απαιτούμε.

Marketing Week: Τι είδους διαφημιζόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες εκτιμάτε ότι θα βρουν ιδανική θέση στις σελίδες του νέου περιοδικού;

Φωκίων Κοπανάρης: Το Whisky Magazine προφανώς σημαίνει ουίσκι, αλλά όχι μόνο. Άλλωστε γύρω από το ουίσκι υπάρχει μία μεγάλη αλυσίδα προϊόντων και υπηρεσιών, που θα βρουν το κατάλληλο περιβάλλον στις σελίδες του περιοδικού. Από τρόφιμα και καφέ, μέχρι αξεσουάρ, καταστήματα, χώρους εστίασης και διασκέδασης και τόσα άλλα. Και φυσικά θα υπάρχουν τα θεματικά τεύχη που σας περιέγραψα προηγουμένως, που θα έχουν συγκεκριμένη στόχευση.

Marketing Week: Ποιους στόχους έχετε θέσει για την κυκλοφορία του Whiskey Magazine;

Φωκίων Κοπανάρης: Να γίνουμε σημείο αναφοράς για την αγορά του ουίσκι και για τους ανθρώπους που αγαπούν το ουίσκι και ασχολούνται με αυτό. Προφανώς έχουμε εμπορική πολιτική, προφανώς προσδοκάμε εμπορικά έσοδα, συνδρομές και πωλήσεις στο περίπτερο. Αυτό είναι ξεκάθαρο. Για εμάς, όμως, η προσπάθεια αυτή είναι σε ίσα μέρη δουλειά και μεράκι. Πέρα, λοιπόν, από την επίτευξη των εμπορικών μας στόχων, θα είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι δημιουργώντας ένα έντυπο που, τόσο αισθητικά όσο και ως περιεχόμενο, θα γίνει το ιδανικό συνοδευτικό του ουίσκι που λατρεύουμε.

Damian Riley-Smith, Γενικός Διευθυντής του Whisky Magazine
«Το Whisky Magazine Greece θα εκπλήξει ευχάριστα την αγορά»
Ζητήσαμε από τον Γενικό Διευθυντή του Whisky Magazine ένα σχόλιο για το ξεκίνημα της ελληνικής έκδοσης του περιοδικού. Με ιδιαίτερη ταχύτητα ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας και ιδού τι απάντησε:

«Το Whisky Magazine ξεκίνησε το 1998. Και στη δωδέκατη επέτειό του είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε την ελληνική έκδοση του περιοδικού, το Whisky Magazine Greece. Αφιερωμένο αποκλειστικά στο ουίσκι και το lifestyle που το ακολουθεί, το Whisky Magazine Greece θα φέρει νέα, χαρακτηριστικά, κριτικές και ασφαλώς, δοκιμές από τα καλύτερα malt ουίσκι, blends, bourbons και πολλά άλλα. Όχι μόνο θα εξερευνήσουμε τη φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από το ουίσκι -τα μπαρ, τα ξενοδοχεία, τα ταξίδια, τα εξαιρετικά εδέσματα και τις απολαύσεις του ουίσκι αλλά και της ζωής- αλλά θα ερευνήσουμε και τα μυστικά του, το μυστήριο και την ουσία του ουίσκι – τις σπουδαίες ποτοποιίες, τη διαδικασία ωρίμανσης, την επιρροή του ξύλου, τους ήρωες του ουίσκι. Ως μια από τις χώρες που παγκοσμίως καταναλώνει δυναμικά και κατά κόρον ουίσκι, είναι τουλάχιστον λογικό η Ελλάδα να έχει τη δική της έκδοση για ένα από τα πιο χαρακτηριστικά ποτά στον κόσμο».

H TAΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ WHISKY MAGAZINE
Εκδοτική Εταιρεία – Common Sense
Εκδότης – Φωκίων Κοπανάρης
Διευθυντής – Γιάννης Λιάρος
Concept & Art Director – Ρεβέκκα Βιτάλ
Εμπορική εκμετάλλευση – Client One
Εμπορική Διεύθυνση – Μένια Κουκουγιάννη
Site: www.thewhiskymagazine.gr.