Δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να δοκιμάσουν προϊόντα μέσω τεχνολογιών virtual reality, εταιρείες και brands έχουν τη ευκαιρία να προβλέψουν με μεγάλη ακρίβεια την απήχηση που θα έχουν στην αγορά τα προϊόντα τους. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται η πρώτη virtual reality έρευνα στον τομέα του marketing research, από τον Sebastian Hohenberg, Αssistant Professor of Marketing στο πανεπιστήμιο McCombs στο Texas.

«Οι εταιρείες έχουν ανάγκη τις προβλέψεις αυτές σε επίπεδο πωλήσεων, προκειμένου να σχεδιάσουν σωστά τα εμπορικά και παραγωγικά τους πλάνα», αναφέρει χαρακτηριστικά. Συνοπτικά, με τη συμβολή του University of Mannheim στη Γερμανία, ο Hohenberg συνεργάστηκε με τη GfK για να αναπτύξει και να δοκιμάσει ένα εργαλείο, το οποίο αξιοποιεί το virtual reality για να βοηθήσει εταιρείες να προβλέψουν επακριβώς, κατά το στάδιο της ανάπτυξης προϊόντων, τις μακροπρόθεσμες εκτιμήσεις πωλήσεών τους.

Δημιουργώντας πέντε virtual περιβάλλοντα (τοπικό retail κατάστημα, online shop, online περιοδικό, ιστοσελίδες του προμηθευτή και το πραγματικό «περιβάλλον χρήσης» του εκάστοτε προϊόντος), η ομάδα κατέγραψε στοιχεία, αντιδράσεις και κινήσεις των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, τροφοδοτώντας με αυτά ένα νέο forecasting tool. Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι συγκρίνοντας τις προβλέψεις τους με τα πραγματικά στοιχεία πωλήσεων των νέων αυτών προϊόντων, το μοντέλο εμφάνισε μόλις 1% ποσοστό απόκλισης. Εντυπωσιακά χαμηλό, έτσι δεν είναι;

Ήδη φυσικά, διεθνή brands «πειραματίζονται» εδώ και καιρό με VR και AR, αναζητώντας τον βέλτιστο τρόπο αξιοποίησής τους. Πρόσφατο παράδειγμα και η συνεργασία Snapchat και Samsung, μέσω της οποίας οι χρήστες του app μπορούν να δοκιμάσουν το νέο Galaxy Watch 3 μέσω augmented reality.

Από την άλλη, η Stella Artois έγινε το πρώτο brand μπίρας το οποίο υποστηρίζει virtual ιπποδρομίες, συνεργαζόμενο με την digital πλατφόρμα horse racing Zed Run για τη δημοπρασία πενήντα non-fungible token (NFT) αλόγων κούρσας, ενώ το Facebook εισήγαγε για πρώτη φορά display ads στα virtual reality παιχνίδια της Oculus.

Οι διαφημίσεις θα «παίζουν» σε ένα νέο format το οποίο θα μοιάζει με πινακίδα και θα προβάλλονται πιλοτικά για σύντομο χρονικό διάστημα λίγων εβδομάδων σε επιλεγμένα παιχνίδια. Φαίνεται πως περνάμε πλέον σταδιακά από την εποχή της virtual… δοκιμής, σε αυτήν της virtual ωρίμανσης.