Με μια νέα καμπάνια και έναν… καθρέφτη, Vodafone και Wunderman Thompson έρχονται να αναδείξουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Τέσσερις πραγματικές γυναίκες επιχειρηματίες αποδεικνύουν ότι είναι ικανότατες και μπορούν να καταφέρουν ακόμη περισσότερα, πιστεύοντας στις δυνατότητές τους και έχοντας την τεχνολογία στο πλευρό τους. Κι εδώ ακριβώς έρχεται να αναλάβει δράση η πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected.

Σε μια καμπάνια-πρόσκληση, τέσσερις πετυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες, ιδιοκτήτριες μικρών επιχειρήσεων, κλήθηκαν να συμμετάσχουν στη νέα καμπάνια του Vodafone Business, χωρίς να γνωρίζουν το σενάριο και τι πραγματικά θα συμβεί. Στο πλαίσιο αυτό, οι αυθεντικές αντιδράσεις αυτών των γυναικών αποτελούν τα πιο όμορφα κομμάτια της καμπάνιας και αυτά που την κάνουν να ξεχωρίζει.

Περισσότερες πληροφορίες για την καμπάνια, το concept και την πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected μοιράζονται με το MW η Χάιδω Ηλιοπούλου, Head of Brand, Marketing Communications, Media & Insights της Vodafone και ο Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer της Wunderman Thompson.

MW: Ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θέλετε να περάσετε με τη νέα επικοινωνία WomenInBusiness.Connected της Vodafone για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα;

Χάιδω Ηλιοπούλου: Είναι γεγονός ότι η Ελληνίδα απέκτησε πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα με τη μεγάλη μεταρρύθμιση στο οικογενειακό δίκαιο του 1983, καθώς έως τότε χρειαζόταν την συγκατάθεση του πατέρα ή του συζύγου της για να ξεκινήσει μια επιχείρηση. Κοινώς, η επιχειρηματικότητα ανάμεσα στα δύο φύλα στην Ελλάδα έχει εντελώς διαφορετικές αφετηρίες.

Σήμερα, βέβαια, το να έχει μια γυναίκα επιχείρηση είναι κάτι δεδομένο και ιδιαίτερα διαδεδομένο. Μάλιστα, οι Ελληνίδες έχουν μία από τις υψηλότερες θέσεις διεθνώς στην αυτοαπασχόληση και την επιχειρηματικότητα που ξεπερνά το 25%, όταν ο μέσος όρος στον ΟΟΣΑ είναι μόλις 10%. Ειδικά, δε, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι στην Ελλάδα οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο στην απασχόληση από όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, καταλαβαίνει ότι το θέμα των γυναικών επιχειρηματιών στην Ελλάδα, είναι ένα ζήτημα που αφορά ένα μεγάλο και ζωτικό κομμάτι της ελληνικής οικονομίας.

Έτσι, αναθέσαμε σε δύο συνεργάτες μας, τις εταιρείες Focus – Bari και ICAP, να πραγματοποιήσουν έρευνες στην αγορά για να δούμε την κατάσταση των μικρών επιχειρήσεων, που ελέγχονται από γυναίκες στην Ελλάδα. Τα ευρήματα είναι αποκαλυπτικά. Είναι γεγονός ότι οι γυναίκες ιδιοκτήτριες μικρών επιχειρήσεων παρουσιάζουν μεγαλύτερη αποδοτικότητα στις επιχειρήσεις τους, σε σχέση με το σύνολο της αγοράς, όπως τεκμηριώνεται και από τον συγκριτικά υψηλότερο δείκτη αποδοτικότητας των απασχολουμένων κεφαλαίων των επιχειρήσεών τους.

Ωστόσο, μόλις 4 στις 10 αισθάνονται ασφαλείς για τις ικανότητες τους, ως επιχειρηματίες. Επιπλέον, ενώ αναγνωρίζουν την αξία της τεχνολογίας στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους, έχουν πιο περιορισμένη γνώση και μικρότερη εξοικείωση με την τεχνολογία και τη χρήση της, σε σχέση με τους άνδρες και περιορίζουν τη δυναμική τους.

Η επικοινωνία μας αποκαλύπτει αυτή ακριβώς την πραγματικότητα και παράλληλα, αναδεικνύει τον ρόλο της Vodafone στην έμπρακτη στήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Με την πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected, η Vodafone στέκεται δίπλα σε κάθε γυναίκα επιχειρηματία, υποστηρίζοντας την προσπάθειά της να κατακτήσει την τεχνολογία και να αναπτύξει περαιτέρω την επιχείρησή της, προσφέροντάς της, δωρεάν για έναν χρόνο, εξειδικευμένη συμβουλευτική από τον Vodafone Business Advisor για την ψηφιοποίηση της επιχείρησής της, δημιουργία website ή eShop καθώς και αναβάθμιση της σύνδεσής της σε υπερυψηλές ταχύτητες Fiber 100 Mbps για την αύξηση της παραγωγικότητάς της.

Με ποιον τρόπο το μήνυμα αυτό έρχεται στη ζωή;

Χάιδω Ηλιοπούλου: Με μια πρόσκληση καλέσαμε τέσσερις πετυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες, ιδιοκτήτριες μικρών επιχειρήσεων και πραγματικές πελάτισσες Vodafone, να συμμετάσχουν στη νέα καμπάνια του Vodafone Business, χωρίς να γνωρίζουν το σενάριο και τι πραγματικά θα συμβεί. Και τους θέσαμε την εξής ερώτηση: «Πίσω από αυτή την πόρτα υπάρχει μια επιχειρηματίας που έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στον κλάδο της για την αποδοτικότητα της επιχείρησής της. Τι θα της λέγατε για αυτό που κατάφερε;»

Η καθεμία μας μίλησε για αυτήν τη γυναίκα επιχειρηματία, αναγνωρίζοντας αυθόρμητα την επιτυχία της, χωρίς ωστόσο να γνωρίζει ότι απευθυνόταν εν τέλει στον εαυτό της. Και κάθε φορά που ερχόταν η ώρα της αποκάλυψης και αντίκριζε το είδωλό της στον καθρέφτη, αντιλαμβανόταν ότι εκείνη ήταν η ηρωίδα του αφηγήματός μας, υπογραμμίζοντας τον συμβολισμό αυτού του παραδόξου – οι αποδεδειγμένα ικανότατες στην αγορά να μην νιώθουν ότι πατούν με ασφάλεια στα πόδια τους. Το γεγονός ότι οι 4 αυτές διαφορετικές γυναίκες επιχειρηματίες αντανακλούν πραγματικές επιχειρηματικές ιστορίες, έρχεται να τεκμηριώσει ότι το αφήγημά μας είναι στέρεο, ανθρώπινο και ενωτικό.

Πώς εντάσσεται αυτή η καμπάνια στη συνολική στρατηγική τοποθέτηση της Vodafone, όπως αποτυπώνεται στο νέο της μήνυμα «Together We Can»;

Χάιδω Ηλιοπούλου: Στη Vodafone αναπτύσσουμε δίκτυα και καινοτόμες τεχνολογίες, συμβάλλοντας σε μια βιώσιμη ψηφιακή κοινωνία, με νέες δυνατότητες και ίσες ευκαιρίες για όλους – μια ψηφιακή κοινωνία, όπου κανείς δεν πρέπει να μείνει πίσω. Αυτή η δέσμευσή μας αντανακλάται και στο νέο μας μήνυμα-υπογραφή «Together We Can» που εκφράζει όλα όσα μπορούν να καταφέρουν οι άνθρωποι, με σύμμαχο την τεχνολογία και τις δυνατότητές της. Η πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected είναι μία έμπρακτη εφαρμογή αυτής της στρατηγικής τοποθέτησης.

Πώς προέκυψε η ιδέα/έμπνευση για τη νέα καμπάνια;

Λάζαρος Ευμορφίας: Το συγκεκριμένο project είχε μια πολύ μεγάλη προεργασία τόσο από εμάς όσο και από τον πελάτη μας, Vodafone, για να μπορέσει να δημιουργηθεί τόσο το brief όσο και η στρατηγική. Βασικό στοιχείο αυτού του brief είναι οι έρευνες της Focus Bari και της ICAP τις οποίες «τρέξαμε», για να μπορέσουμε να βρούμε μια αλήθεια που θα αφορούσε πραγματικά τις γυναίκες επιχειρηματίες του σήμερα.

Αυτό το στοιχείο της αλήθειας ήταν κάτι που μας οδήγησε και στην εύρεση της ιδέας, αλλά και σε όλη μας την καμπάνια. Αφού είχαμε βρει κάτι τόσο δυνατό, δηλαδή πως οι γυναίκες ξεχωρίζουν για την αποδοτικότητα των επιχειρήσεών τους στην αγορά, αλλά μόνο 4 στις 10 επιχειρηματίες πιστεύουν στις δυνατότητές τους, ήταν βασικό για εμάς η καμπάνια μας να το αναδείξει, αλλά και να κάνουμε τις ίδιες τις γυναίκες επιχειρηματίες να το δουν.

Με αυτήν τη σκέψη, ότι δηλαδή οι γυναίκες επιχειρηματίες πρέπει να δουν πόσο καλά τα έχουν καταφέρει και να πουν ένα μπράβο στον εαυτό τους και να πιστέψουν στις δυνατότητές τους, προέκυψε και η ιδέα του καθρέφτη και της καμπάνιας μας. Και φυσικά ήταν μονόδρομος το να επιλέξουμε πραγματικές γυναίκες επιχειρηματίες ως πρωταγωνίστριες.

Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε σε επίπεδο παραγωγής;

Λάζαρος Ευμορφίας: Σε επίπεδο παραγωγής, μία πρόκληση ήταν η εύρεση και η σωστή προβολή των αληθινών επιχειρηματιών. Οι γυναίκες αυτές δεν είναι επαγγελματίες ηθοποιοί και δεν ήταν εξοικειωμένες με τις κάμερες. Επίσης ήταν πολύ βασικό για εμάς όσο και για τον πελάτη μας, τη Vodafone, να αντιμετωπίσουμε τις γυναίκες αυτές με σεβασμό και να τις προβάλουμε με έναν τρόπο που θα «φωτίζει» όσα έχουν καταφέρει.

Κάτι που ήταν επίσης διαφορετικό σε αυτή την παραγωγή ήταν πως επειδή θέλαμε να πάρουμε τις αυθεντικές αντιδράσεις αυτών των γυναικών, καμία τους δεν γνώριζε τι πρόκειται να συμβεί κατά τη διάρκεια του γυρίσματος. Όλες οι πρωταγωνίστριες είχαν ενημερωθεί πως θα μιλούσαν σε μια επιτυχημένη επιχειρηματία, την οποία περίμεναν να γνωρίσουν με το άνοιγμα της πόρτας.

Έτσι, όταν αντίκρισε η καθεμία τον εαυτό της, έπρεπε να αξιοποιήσουμε όποια αντίδραση μπορούσε να μας χαρίσει η κάθε γυναίκα, με τον χαρακτήρα και την προσωπικότητά της. Το πιο σημαντικό είναι πως αυτές οι προκλήσεις, με τον σωστό παραγωγικό συντονισμό, αλλά και με την καθοδήγηση και τον χειρισμό του σκηνοθέτη, έγιναν στην ουσία τα πιο όμορφα κομμάτια της καμπάνιας μας και αυτά που πιστεύουμε πως θα την κάνουν να ξεχωρίσει.

ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ

Vodafone

  • Κάτια Σταθάκη, Vodafone Business Director
  • Χάιδω Ηλιοπούλου, Head of Brand, Marketing Communications, Media & Insights
  • Νίκη Παλούκου, Senior Brand Manager
  • Κατερίνα Κόρκακα, Digital & Media Manager
  • Αντιγόνη Διαμάντη, Integrated Media Planner
  • Μαρία Βαρουτά, Brand, Insights & Sponsorships Manager
  • Έλενα Μποζώνη, Customer Insights Manager
  • Ξένια Νερατζούλη, Senior Brand Manager
  • Γιάννης Γκίκας, Head of SoHo-SME & Indirect
  • Κατερίνα Δελή, SoHo-SME Marketing Manager

Wunderman Thompson

  • Δημήτρης Κόρδας, co-CEO
  • Λεωνίδας Σπανός, Client Service Director
  • Ζoζέφ Μεζάν, Strategic Business Consultant
  • Αθηνά Κάρκα, Senior Account Director
  • Άννα Αϊδινιάν, Account Manager
  • Matt Gerber, Head of Strategic Planning
  • Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer
  • Δήμητρα Ανδρικοπούλου, Associate Creative Director
  • Λυγερή Γαΐτη, Senior Art Director

Movielab

  • Γιώργος Μαρουδής, Γενικός Διευθυντής
  • Κώστας Μαρούδης, Σκηνοθέτης
  • Μαρίνα Tσοπούρογλου, Παραγωγός