Μία από τις πιο δραστήριες αγορές στον χώρο της εταιρικής υπευθυνότητας είναι η βιομηχανία της μόδας και της ομορφιάς, η οποία επικεντρώνει τις δράσεις της εταιρικής υπευθυνότητας σε θέματα που έχουν να κάνουν με το περιβάλλον αλλά και με την υποστήριξη ευπαθών ομάδων σε ολόκληρο τον κόσμο. Επιπλέον, οι εταιρείες προϊόντων ομορφιάς συνεχίζουν να επενδύουν στην προώθηση υγιών προτύπων ομορφιάς, μέσα από σχετικές εκστρατείες. Το παρακάτω ρεπορτάζ καταγράφει τις πιο πρόσφατες ενέργειες των εταιρειών του χώρου, όπως έχουν δημοσιευθεί στο Fashion Daily.

«Οι πιο ηθικές εταιρείες» μόδας και ομορφιάς, σύμφωνα με το Ethisphere
H αγορά της μόδας και της ομορφιάς πέτυχε φέτος σημαντικές διακρίσεις ως «World’s Most Ethical Company 2014» στη σχετική λίστα που εξέδωσε και φέτος το Ινστιτούτο Ethisphere, ένα ανεξάρτητο κέντρο ερευνών και προώθησης πρακτικών ΕΚΕ, με έδρα την Αμερική. Τα κριτήρια επιλογής χωρίζονται σε 5 βασικές κατηγορίες, πρόγραμμα δεοντολογίας και συμμόρφωσης, φήμη, ηγεσία και καινοτομία, διακυβέρνηση, εταιρική ευθύνη, και κουλτούρα της ηθικής. Η H&M διακρίθηκε για τέταρτη φορά ως World’s Most Ethical Company 2014, από το ανεξάρτητο κέντρο ερευνών και προώθησης πρακτικών ΕΚΕ, Ethisphere, όντας η μία από τις μόλις τρεις εταιρείες από το χώρο της ένδυσης που βραβεύθηκαν φέτος. Οι άλλες δύο ήταν η Gap και Levi Strauss & Co.

Μεταξύ των World’s Most Ethical Company βρίσκεται για πέμπτη φορά η L’Oreal, η οποία κέρδισε επίσης την 1η θέση στον κλάδο των Αγαθών Ατομικής και Οικιακής Φροντίδας και την 8η θέση στον δείκτη Covalence EthicalQuote, ένα δείκτη φήμης που παρακολουθεί τις 581 μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο σε θέματα περιβαλλοντικής και κοινωνικής διακυβέρνησης, εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, ηθικής και βιωσιμότητας.

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά διακρίθηκε από τον συγκεκριμένο φορέα ως μία από τις πιο ηθικές εταιρείες παγκοσμίως και η Shiseido Cο. Η Shiseido ακολουθεί πρωτοβουλίες με βάση τη φιλοσοφία «Ο τρόπος μας», που υποδεικνύει κανόνες συμπεριφοράς, τους οποίους ο κάθε εργαζόμενος θα πρέπει να ακολουθήσει προκειμένου να κερδίσει την εμπιστοσύνη 5 διαφορετικών εταίρων, των «καταναλωτών», των «εταιρικών συνεργατών», των «μετόχων», των «υπαλλήλων» και της «κοινωνίας/Γης». Επίσης, η Shiseido προωθεί διάφορες πρωτοβουλίες μέσα από τους βασικούς της πυλώνες, τις γυναίκες και τα καλλυντικά (ομορφιά), την κουλτούρα και το περιβάλλον.

Τα καλλυντικά της Henkel δίπλα στα Παιδικά Χωριά SOS
Πρόσφατα, ο τομέας καλλυντικών της Henkel Hellas ανακοίνωσε τη στήριξή του στα Παιδικά Χωριά SOS, μέσω του προγράμματος «Μαζί κτίζουμε το αύριο», με τη λειτουργία των «Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιού». Το πρόγραμμα εστιάζει στην εκπαίδευση, τη μάθηση, τη δημιουργική απασχόληση και την καλλιέργεια της ψυχής, ενώ επιπλέον, προσφέρει στους γονείς την εξασφάλιση «ωφέλιμου» χρόνου προκειμένου να τον αφιερώσουν στη δική τους επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά και τη δυνατότητα να εκπληρώνουν το γονεϊκό τους ρόλο σε πιο ποιοτικές συνθήκες. Το πρόγραμμα «Μαζί κτίζουμε το αύριο» στο οποίο εντάσσεται η λειτουργία των «Κέντρων Ημερήσιας Φροντίδας Παιδιού», υλοποιείται για πρώτη φορά και έχει ήδη ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη, με την υποστήριξη της Διαμαντής Μασούτης.

Camera Shy από το Dove
Το Dove, στο πλαίσιο της παγκόσμιας εκστρατείας προσέγγισης γυναικών μέσα από προγράμματα αυτοεκτίμησης, παρουσίασε πρόσφατα μία νέα ταινία μικρού μήκους, το «Camera Shy», προτρέποντας τις γυναίκες να μην κρύβονται από την κάμερα. Σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια έρευνα του brand, το 77% των γυναικών ντρέπονται την κάμερα, καθώς δεν νιώθουν όμορφες, χάνοντας έτσι την ευκαιρία να απαθανατίσουν πολύτιμες στιγμές της ζωής τους. Το Dove επιδιώκει να τις εμπνεύσει να επανεξετάσουν την ομορφιά τους, να αναγνωρίσουν ότι είναι ομορφότερες απ’ όσο πιστεύουν και να τις ενθαρρύνει να αναπτύξουν μια θετική σχέση με την ομορφιά. Το brand έχει θέσει ως παγκόσμιο στόχο, να προσεγγίσει 15 εκατ. νέες κοπέλες μέσα από προγράμματα αυτοεκτίμησης μέχρι το τέλος του 2015, και έχει ήδη φτάσει τα 11 εκατ., έχοντας υλοποιήσει στο παρελθόν μεταξύ άλλων τις καμπάνιες Real Beauty, Real Beauty Sketches κ.λπ.


Η IWC καταπολεμά τον αναλφαβητισμό στην Καμπότζη
Ο ελβετικός οίκος υψηλής ωρολογοποιίας IWC Schaffhausen στηρίζει την εκπαίδευση στην Καμπότζη, παρέχοντας σχολικές εγκαταστάσεις και δημιουργώντας μια κινητή βιβλιοθήκη. Η IWC άνοιξε δύο σχολικές εγκαταστάσεις με βιβλιοθήκη, στην περιοχή Roluos, χρηματοδοτώντας την κατασκευή τους από μέρος των εσόδων της δημοπρασίας ενός ρολογιού IWC σε πλατίνα, τον Νοέμβριο του 2013, το οποίο πωλήθηκε έναντι 173.000 ελβετικών φράγκων. Επιπλέον, σε συνεργασία με το Antoine de Saint-Exupery Youth Foundation και την οργάνωση Sipar, δημιούργησε μια νέα κινητή βιβλιοθήκη, η οποία φιλοξενείται σε ένα ζωγραφιστό mini van, με στόχο την καταπολέμηση του αναλφαβητισμού στη χώρα.

Βιολογικά υλικά από την Η&Μ σε νέες συλλογές
Ιδιαίτερα δραστήρια στον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας η Η&Μ, λάνσαρε και στην Ελλάδα τις νέες της συλλογές Conscious και Conscious Exclusive, που έχουν δημιουργηθεί με χρήση βιολογικού δέρματος και βιολογικού μεταξιού. Η συλλογή Conscious Exclusive σχεδιάστηκε με τη συμβολή του Ever Manifesto, ενός think tank για την αειφόρο μόδα και είναι περιορισμένης έκδοσης, φτιαγμένη από υψηλής ποιότητας υφάσματα. Τα νέα υλικά είναι το βιολογικό δέρμα από αγελάδες που εκτρέφονται για την παραγωγή βιολογικού κρέατος σε σουηδικά αγροκτήματα και οργανικό μετάξι που καλλιεργείται σε βιολογικές μουριές. Ταυτόχρονα με το λανσάρισμα, η H&M παρουσιάζει το νέο σύστημα ετικετών CleverCare, μια ετικέτα που παρουσιάζει ένα σύστημα αειφόρου χρήσης και φροντίδας.

Ο όμιλος πολυτελών αγαθών Kering «σώζει» τον πύθωνα
Με τη ζήτηση για το δέρμα του πύθωνα να αυξάνεται συνεχώς από τον χώρο της μόδας, ο όμιλος πολυτελών αγαθών Kering ξεκίνησε δράσεις με στόχο να καταπολεμήσει το λαθρεμπόριο δέρματος πύθωνα και να επικεντρωθεί στη βιώσιμη εκτροφή του. Ο όμιλος, στον οποίο ανήκουν διεθνή luxury brands όπως Gucci, Bottega Veneta και Saint Laurent, προχώρησε στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας Python Conservation Partnership και υποστήριξε έρευνα αναζήτησης πρακτικών εκτροφής με τον μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Παράλληλα, ο οίκος Gucci στρέφεται σε αναζήτηση και πιθανή εξαγορά εκτροφείου πύθωνα, προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες του με βιώσιμο τρόπο. Τέλος, τον Ιούνιο ο όμιλος Kering θα ξεκινήσει πρόγραμμα εκπαίδευσης και ενημέρωσης εκτροφέων στο Βιετνάμ, τον μεγαλύτερο εξαγωγέα δέρμα πύθωνα παγκοσμίως. Στόχος του ομίλου είναι η επίτευξη 100% βιωσιμότητας έως το 2016, ενώ αυτή τη στιγμή προμηθεύεται το δέρματος από Μαλαισία, Βιετνάμ και Ινδονησία.

«Acqua for Life» από τον Giorgio Armani
Ο Giorgio Armani συνεργάζεται με τον οργανισμό Green Cross International για τέταρτη συνεχή χρονιά για την υλοποίηση της καμπάνιας Acqua for Life, που φέτος επεκτείνεται, προσφέροντας νερό σε νέες κοινότητες και σχολεία που δεν έχουν πρόσβαση σε πόσιμο νερό. Η πρωτοβουλία λανσαρίστηκε το 2011, και μέσα σε 3 χρόνια έχει καταφέρει να δημιουργήσει αντλίες νερού, πηγάδια και συστήματα συλλογής βρόχινου νερού σε πάνω από 60 κοινότητες και σχολεία στη Γκάνα, τη Βολιβία, το Μεξικό και την Κίνα, παρέχοντας πάνω από 150 εκατ. λίτρα νερού κάθε χρόνο.

Φέτος, ο στόχος της καμπάνιας είναι να υποστηρίξει τη δημιουργία συστημάτων νερού σε νέες κοινότητες της Αφρικής (Γκάνα, Ακτή Ελεφαντοστού και Σενεγάλη), της Λατινικής Αμερικής (Βολιβία και Μεξικό) και της Ασίας (Σρι Λάνκα). Επιπλέον, συμπίπτει με την επερχόμενη Universal Exposition:2015 Milan Expo, το θέμα της οποίας είναι Feeding the Planet, Energy for Life. Το πρόγραμμα Acqua for Life συγκεντρώνει χρήματα για την ενέργεια του GCI Smart Water for Green Schools, το οποίο εγκαθιστά συστήματα νερού σε σχολεία και κοινότητες που ζουν χωρίς νερό στην Αφρική, στην Λατινική Αμερική και στην Ασία από το 2010.

Fashion Revolution Day
Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παγκόσμια πρωτοβουλία που έχει ενεργοποιηθεί και στη χώρα μας είναι το Fashion Revolution Day. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο κίνημα που έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει, να κινητοποιήσει και να ενημερώσει για τις προκλήσεις και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία της μόδας. Για τις ανάγκες του, ενώνονται άνθρωποι της μόδας από όλο τον κόσμο, σχεδιαστές, fashion icons, έμποροι, οίκοι υψηλής ραπτικής, παραγωγοί βαμβακιού, εργάτες εργοστασίων και όσοι άλλοι ενδιαφέρονται. Η φετινή διοργάνωση που θα κορυφωθεί στις 24 Απριλίου, θέτει το ερώτημα «Ποιός έφτιαξε τα ρούχα σου;» και καλεί τους συμμετέχοντες να εκφράσουν την απαίτησή τους για μεγαλύτερη διαφάνεια στην εφοδιαστική αλυσίδα της μόδας, φορώντας ένα ρούχο από μέσα προς τα έξω, με την ταμπέλα ευδιάκριτη. Η ενέργεια κορυφώνεται στην πρώτη επέτειο της κατάρρευσης του εργοστασίου του συγκροτήματος της Rana Plaza στο Μπαγκλαντές, κατά την οποία σκοτώθηκαν 1.133 άνθρωποι.