Τις προσεχείς ημέρες, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Πέτρος Σεπετάς, επικεφαλής της Βίκος, αναμένεται να τοποθετηθούν στα σημεία πώλησης, αλλά και σε αλυσίδες εστίασης τα νέα αναψυκτικά της εταιρείας, υπό το brand name «Φυσικά Μεταλλικά Αναψυκτικά Βίκος». Η σειρά σε πρώτη φάση περιλαμβάνει 7 κωδικούς, που αφορούν πορτοκαλάδα, λεμονάδα, βυσσινάδα, cola, γκαζόζα, σόδα και τόνικ, αναψυκτικά που κυκλοφορούν σε συσκευασία PET των 330 ml. Σύμφωνα με την εταιρεία, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των νέων αναψυκτικών είναι το γεγονός ότι συνδυάζουν τα ευεργετικά στοιχεία του φυσικού μεταλλικού νερού από την πηγή Ζαγοροχώρια, με την γεύση των φυσικών χυμών φρούτων.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, τα αναψυκτικά Βίκος έρχονται ως αποτέλεσμα δύο ετών εντατικής έρευνας και ανάπτυξης και παράγονται σε ξεχωριστή γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο της Βίκος στο Καλπάκι Ιωαννίνων. Η συνολική επένδυση της Βίκος για τη δραστηριότητα αυτή ανέρχεται στα 15 εκατ. ευρώ. Παίρνοντας το λόγο ο Διευθυντής Πωλήσεων και Marketing της Βίκος, Κωνσταντίνος Σεπετάς, δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη δημιουργία της πρώτης σειράς φυσικών μεταλλικών αναψυκτικών, με την υπογραφή μας. Πιστεύουμε ότι οι καταναλωτές, θα μας τιμήσουν με την προτίμησή τους, όπως κάνουν εδώ και 24 χρόνια για το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος και Ζαγοροχώρια. Στόχος μας είναι να ανταποδίδουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προσφέροντας τους καινοτόμα, υψηλής ποιότητας ελληνικά προϊόντα».

Ενδιαφέρον για παγωμένο τσάι και για προϊόντα χωρίς ζάχαρη
Η είσοδος της Βίκος στην αγορά των αναψυκτικών δεν είναι κάτι που προέκυψε ξαφνικά για την εταιρεία, αφού η τελευταία είχε εδώ και καιρό αρχίσει να ακτινογραφεί την αγορά και τις προοπτικές της. Πιο συγκεκριμένα, πριν δύο περίπου χρόνια, η εταιρεία εξαγόρασε το 25% της ΕΨΑ, ενώ ήδη η Βίκος συνεργάζεται με την Lidl για την παραγωγή αναψυκτικών private label. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν στην συνέντευξη Τύπου, η Βίκος εκτιμά ότι με τα προϊόντα αυτά δημιουργεί ουσιαστικά ένα νέο segment στην αγορά των αναψυκτικών. Μάλιστα, η εταιρεία δεν σκέφτεται να μείνει στα αναψυκτικά, αφού ήδη διερευνά το ενδεχόμενο να εισέλθει και σε άλλες αγορές όπως π.χ. στο παγωμένο τσάι και στα προϊόντα χωρίς ζάχαρη.

Παράλληλα, η Βίκος ξεκινά και την εξαγωγική δραστηριότητα των αναψυκτικών της, με την πρώτη αγορά να είναι αυτή της Κύπρου. Σε σχετική ερώτηση για το timing του λανσαρίσματος, σε μια περίοδο που παρά τις θετικές προσδοκίες, η αγορά των αναψυκτικών δέχεται πιέσεις, ο Π. Σεπετάς επισήμανε ότι η εταιρεία εκτιμά ότι τα νέα προϊόντα είναι ιδιαίτερα καινοτόμα και θα προσελκύσουν νέους καταναλωτές, διευρύνοντας ουσιαστικά τον όγκο της αγοράς αυτής. Όπως αναφέρθηκε δε, η Βίκος εξέτασε το ενδεχόμενο να συνεργαστεί με την ΕΨΑ για το λανσάρισμα των νέων αυτών αναψυκτικών, κάτι ωστόσο που δεν προχώρησε.

Όσον αφορά στα οικονομικά της μεγέθη, η Βίκος υπέστη μείωση στον κύκλο εργασιών της το 2013, κατά 7%, φθάνοντας στα 68,7 εκατ. ευρώ, ωστόσο την ίδια στιγμή βελτίωσε την προ φόρων κερδοφορία της, στα 12,2 εκατ. ευρώ έναντι 10,6 εκατ. ευρώ το 2012. Όσον αφορά στην πορεία της στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, όπως αναφέρει η εταιρεία, από το 2006 το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος διατηρεί ηγετικό μερίδιο που ανέρχεται στο 21,1%, ενώ στα 24 χρόνια πορείας έχουν επενδυθεί συνολικά 100 εκατ. ευρώ περίπου.

Η σημερινή εικόνα
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα 2 εργοστάσια εμφιάλωσης νερών και αναψυκτικών σε συνολική έκταση 110 στρεμμάτων στην ευρύτερη περιοχή των Ζαγοροχωρίων, 9 γραμμές παραγωγής με συνολική δυναμικότητα 210.000 λίτρων /ώρα και απασχολεί 254 εργαζόμενους. Ακόμα, έχει ιδιόκτητα κέντρα διανομής και αποθήκευσης των προϊόντων της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μέσω της θυγατρικής εταιρείας IQ Brands, ενώ δραστηριοποιείται και στην αγορά εξειδικευμένων πλαστικών, μέσω της εταιρείας Petcom Plastics, η οποία ιδρύθηκε το 1999.

Όπως αναφέρθηκε εξάλλου, «η Βίκος παραμένει προσηλωμένη στην ποιότητα των προϊόντων αλλά και των υπηρεσιών της, καθώς και στην προστασία του περιβάλλοντος», αφού είναι η πρώτη εταιρεία στο χώρο των εμφιαλωμένων νερών στην Ελλάδα που απέκτησε πιστοποιητικό HACCP ήδη από τον Φεβρουάριο του 2000, ενώ συνεχώς αναβαθμίζει τις πιστοποιήσεις της. Τέλος, «βρίσκεται σταθερά κοντά στην κοινωνία, έχοντας σαν κύριο άξονα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης την εθελοντική αιμοδοσία, ενώ παράλληλα έχει ενεργό δράση σε πολιτιστικά και αθλητικά δρώμενα». Όσον αφορά στην επικοινωνιακή στρατηγική της, η Βίκος ξεκίνησε πρόσφατα, με απευθείας ανάθεση, συνεργασία με την Civitas, ενώ εκκρεμεί και ένα spec για την ανάθεση της above-the-line επικοινωνίας της, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα.