Στο «κλείδωμα» του λογαριασμού του απερχόμενου Αμερικανού Προέδρου, Donald Trump, για 12 ώρες, και στην προειδοποίηση για μόνιμη κατάργησή του προχώρησε το Twitter, μετά την εισβολή οπαδών του, χθες 6 Ιανουαρίου, στο Καπιτώλιο, στην Ουάσιγκτον, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της ολομέλειας για την επικύρωση της εκλογικής νίκης του Joe Biden. Την ίδια στιγμή, το Facebook, αφού κατέβασε αρκετά posts του πρώην Προέδρου, έκανε block τον λογαριασμό του, λόγω της δημοσίευσης video περί εκλογικής νοθείας. Το video κατέβηκε και από το Twitter και το YouTube.
Οι social media πλατφόρμες στηρίζουν την απόφασή τους, αναφέροντας ότι ο D. Trump υποδαύλιζε, μέσω των λογαριασμών του, την ένταση και τη βία. Το Twitter χρησιμοποίησε αρχικά μια σειρά προειδοποιητικών μέτρων, όπως σήμανση των tweets και αφαίρεση των engagement metrics, των likes και των απαντήσεων, χωρίς αποτέλεσμα. Παράλληλα, οι βιαιότητες στην αμερικανική πρωτεύουσα οδήγησαν και γνωστά brands να διακόψουν διαφημιστικές τηλεοπτικές καμπάνιες τους στις ΗΠΑ, ζητώντας από τα agencies τους να αποσύρουν τις διαφημίσεις από προγράμματα, όπως του Fox News, που καλύπτουν την επίθεση στο Καπιτώλιο. Η τάση αυτή ήγειρε ερωτήματα σχετικά με νέες καμπάνιες, των οποίων το λανσάρισμα προγραμματίστηκε για τις 20 Ιανουαρίου, ημέρα ορκωμοσίας του νέου Προέδρου, Joe Biden.
(Πηγή: Adweek & marketingweek.com)