Και λέω εξέλιξη και όχι έκπληξη, γιατί έκπληξη θα ήταν αν ο Jack Dorsey καθόταν ήσυχος και δεν έκανε κάποια –ακόμα- δραστική αλλαγή. Μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι σε μόλις 3 μήνες που κάθισε στην καρέκλα του CEO, ο co-Founder του δημοφιλούς δικτύου, βλέποντας τις μετοχές να πέφτουν σταθερότατα (έχουν χάσει περισσότερο από 24% τους τελευταίους μήνες), έδειξε την πόρτα εξόδου στο 8% περίπου του προσωπικού, λάνσαρε τα Moments και έδειξε ότι αν μη τι άλλο θα το παλέψει. Γιατί, για όσους δεν κατάλαβαν, μπορεί το Twitter να παίζει ακόμα (;) σημαντικό ρόλο στις καμπάνιες μας και να γεμίζει τα xls files μας, αλλά το ίδιο δεν νιώθει καθόλου -μα καθόλου- καλά.

Οι λόγοι προφανώς είναι αρκετοί, αλλά οι κυριότεροι είναι δύο. Ο ανταγωνισμός, που έχει αυξηθεί και ποσοτικά και ποιοτικά, καθώς ακόμα και τα SNSs της «εποχής του» έχουν φρεσκαριστεί πολύ περισσότερο, αλλά και η συμπεριφορά εντός δικτύου των χρηστών του Twitter, που δυσκολεύει όλο και περισσότερο το εμπορικό προφίλ του. Όχι φίλες και φίλοι, δεν είναι η Ελλάδα η μόνη χώρα που το Twitter είναι “σκληρό” και δεν είναι μόνο τα brands που κινδυνεύουν αλλά και η γενικότερη αίσθηση που δημιουργείται στο κοινό. Μην ξεχνάμε, ότι πολύ πρόσφατα, η κατακραυγή για την ανεπάρκεια κανόνων για τους λογαριασμούς που προάγουν ιδεολογίες μίσους, οδήγησε σε αλλαγή των όρων χρήσης του SNS, που πλέον ξεκαθαρίζει με σαφήνεια τι θεωρεί απαράδεκτη συμπεριφορά, ευνοώντας έτσι και την καταγγελία “ύποπτων” λογαριασμών.

Οι 10Κ χαρακτήρες όμως, δεν απαντούν σε αίτημα των χρηστών (ίσα – ίσα μάλλον δυσαρέστησαν τους φανατικούς), αλλά σε ανάγκες των καιρών. Και κυρίως στο φόβο, του να μην εξελιχθεί το Twitter σε «συμπληρωματικό» δίκτυο, όπως π.χ. το Foursquare (στις δόξες του, γιατί σήμερα παλεύει για την επιβίωσή του). Και η γνώμη του ταπεινού σας συντάκτη είναι πως αυτή η κίνηση είναι η καλύτερη απάντηση. Το Twitter όταν δημιουργήθηκε, έκρυψε στους 140 χαρακτήρες το USP του, αλλά τότε οι συζητήσεις με τις πολλές χιλιάδες λέξεις ήταν στα blogs, η εικόνα ήταν nice to have και το video κάτι «που έρχεται».

Σήμερα, αν θέλει να επιβιώσει, θα πρέπει μεν να κρατήσει τη φυσιογνωμία του, αλλά και να κρατήσει το περιεχόμενο «επάνω του». Και αυτό ακριβώς θα κάνει. Οι 140 χαρακτήρες, θα παραμείνουν το teaser και θα αποδεικνύουν πάντα το ποιος χρήστης έχει το «κάτι». Αλλά στο see more δεν
θα χρειάζεται να φύγεις…