Τα τελευταία χρόνια δεν περνάει εβδομάδα χωρίς να διαβάσουμε για κάποιο brand το οποίο αξιοποίησε την επικαιρότητα για να λάβει μέρος στον δημόσιο διάλογο μέσα από την επικοινωνία του ή και την ευρύτερη δράση του. Αυτά βέβαια συμβαίνουν στο διεθνές περιβάλλον, διότι στο ελληνικό τέτοια περιστατικά είναι πιο σπάνια. Όταν λοιπόν συμβαίνουν, μου δημιουργούν ξεχωριστό ενδιαφέρον.

Πριν λίγες ημέρες έκανε το γύρο του διαδικτύου το video κάποιας νεαρής πολιτευτού και προκάλεσε σημαντικές αντιδράσεις και συζήτηση. Στο συγκεκριμένο βίντεο, η celebrity διαμαρτύρεται για τη δημοσιοποίηση από χρήστες των κοινωνικών δικτύων φωτογραφιών που δεν τους κολακεύουν, σύμφωνα βέβαια με την προσωπική της αισθητική και πρότυπα ομορφιάς.

Τι και αν όλες οι τάσεις τα τελευταία χρόνια στρέφονται προς το beauty diversity, τη φυσική ομορφιά, την αποδοχή της διαφορετικότητας; Τι και αν το πρότυπο της «καταναγκαστικής ομορφιάς» είναι πλέον ξεπερασμένο και τη θέση του έχει πάρει το φυσικό και πραγματικό, με τις ατέλειες κάθε είδους, το κάθε χρώμα δέρματος, το κάθε ύψος, το κάθε βάρος, να γίνονται σεβαστά;

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της celebrity οι τρίχες στο γυναικείο σώμα της χαλάνε την αισθητική, όπως και η κυτταρίτιδα, οι πανάδες, οι ραγάδες κλπ. κλπ. Και βέβαια ξέσπασε πόλεμος στα κοινωνικά δίκτυα.

Η Dove, γνωστή για τις natural beauty καμπάνιες της άδραξε αμέσως την ευκαιρία και έγραψε στη σελίδα της στο Facebook: «Στο δικό σου σώμα και τη δική σου ομορφιά δεν υπάρχουν “πρέπει” και επιταγές. Ούτε τώρα, ούτε ποτέ», ενώ πάνω στην φωτογραφία του post αναγράφεται: «Με τρίχες, χωρίς τρίχες, με ερεθισμούς, με σημάδια. Με κυτταρίτιδα, με ραγάδες, με περισσότερα ή λιγότερα κιλά. Γυμνασμένη ή αγύμναστη. Δεν έχει σημασία. Δικό σου σώμα, δική σου επιλογή».

H Veet, η οποία ειδικεύεται στα προϊόντα αποτρίχωσης και θεωρητικά ευνοείται από το συγκεκριμένο video, αξιοποίησε την κατάσταση ακόμα καλύτερα: «Για μας είσαι “στην τρίχα” όταν είσαι ο εαυτός σου. Αποτριχώσου μόνο αν το θέλεις, όταν το θέλεις. Η επιλογή είναι δική σου!», ενώ δημοσίευσε και μία φωτογραφία με το μήνυμα: «Αποτρίχωση ή τριχοφυΐα; Δεν μας πέφτει λόγος. Η επιλογή είναι δική σου».

Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη διότι στην ελληνική αγορά τα brands δεν μας έχουν συνηθίσει ούτε σε τόσο ακαριαίες αντιδράσεις, ούτε σε τέτοια μικρά ρίσκα. Συνήθως προτιμούν την ασφάλεια της μη συμμετοχής. Αλλά όπως έχω γράψει επανειλημμένως εδώ, στις μέρες μας όταν η κοινωνική συζήτηση γίνεται στο κατάλληλο πεδίο, το brand δεν πρέπει και δεν μπορεί να μην συμμετέχει.