Τα Tourism Awards διοργανώνονται από την BOUSSIAS και έρχονται για να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τις κορυφαίες πρακτικές και τις πιο καινοτόμες πρωτοβουλίες επιχειρήσεων ή φορέων του τουρισμού. Για το νέο αυτό θεσμό μίλησαν στο Daily Fax, εκ μέρους των διοργανωτών, η Κατερίνα Δρόσου και η Ισαβέλλα Ζαμπετάκη, Διευθύντρια Σύνταξης και συντάκτρια του Hotel & Restaurant, αντίστοιχα.

Ποιοι οι λόγοι που οδήγησαν στη θέσπιση των Tourism Awards;
K.Δ.:
Είναι σαφές ότι ο ελληνικός τουριστικός κλάδος έχει να επιδείξει μια σειρά από εντυπωσιακές βέλτιστες πρακτικές σε διαφορετικούς τομείς. Ιδίως σήμερα, που ο τουρισμός αντιπροσωπεύει μία από τις βασικές δυνάμεις για οικονομική ανάπτυξη, πιστεύουμε ότι είναι η σωστή στιγμή για να αναδειχθούν και να βραβευτούν οι πρακτικές αυτές αλλά και η μεγάλη επιμονή και προσπάθεια των εταιρειών που τις εφαρμόζουν.

Η BOUSSIAS διαθέτει μεγάλη εμπειρία από τη διοργάνωση αντίστοιχων θεσμών σε μια σειρά από κλάδους (Evolution Awards, Social Media Awards, Environmental Awards, Business IT Excellence Awards, Self-Service Excellence Awards, κ.λπ.). Αντιληφθήκαμε το έντονο ενδιαφέρον του τουριστικού κλάδου μέσα από την συμμετοχή του σε άλλες διοργανώσεις.

Για παράδειγμα, στα Environmental Awards 2013, υπήρξαν τρία ξενοδοχεία μεταξύ των νικητών: η Aldemar, το Creta Maris και το Elysium. Πιστεύουμε ότι τα Tourism Awards έχουν μεγάλη σημασία για τον κλάδο, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι διοργανώνονται υπό την αιγίδα του ΕΟΤ, ενώ γενικότερα έχουν ήδη αγκαλιαστεί από όλους τους μεγάλους φορείς του τουρισμού.

Πόσες κατηγορίες βράβευσης προβλέπονται;
I.Z.:
Υπάρχουν δώδεκα ευρύτερες κατηγορίες οι οποίες καλύπτουν τα πάντα, από την στρατηγική ανάπτυξης και τις ειδικές μορφές τουρισμού, μέχρι την αρχιτεκτονική, την τεχνολογία και την χρήση των social media. Η πλήρης λίστα των κατηγοριών είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα των Tourism Awards. Υπάρχει ένα μεγάλο εύρος υποκατηγοριών και επιμέρους τομέων, ώστε να μπορούν να επιβραβευτούν -ανάλογα με τη σημασία τους- έργα μεγαλύτερης, αλλά και μικρότερης κλίμακας.

Σε ποιους απευθύνονται τα βραβεία;
Κ.Δ.:
Τα Tourism Awards επιβραβεύουν τις πιο αξιόλογες κινήσεις και πρακτικές όλων των επιχειρήσεων και οργανισμών που δραστηριοποιούνται στον τομέα του Travel, Hospitality & Leisure: ξενοδοχείων, εστιατορίων, ταξιδιωτικών γραφείων, tour operators, αεροπορικών και ακτοπλοϊκών εταιρειών, Περιφερειών, Δήμων κ.λπ. –καθώς και των εταιρειών άλλων κλάδων που έχουν να επιδείξουν αξιόλογο έργο στον χώρο του τουρισμού (αρχιτεκτονικά γραφεία, εταιρείες δημοσίων σχέσεων, ενεργειακών μελετών κ.ά.). 

Ποιες οι προϋποθέσεις συμμετοχής;
K.Δ.:
Η μόνη προϋπόθεση είναι η αριστεία ή η καινοτομία σε κάποια από τις κατηγορίες βράβευσης. Το κόστος υποβολής υποψηφιότητας είναι πολύ προσιτό ώστε να έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής όλες οι εταιρείες, ανεξαρτήτως μεγέθους. Υπάρχουν επίσης πακέτα για την υποβολή πολλαπλών συμμετοχών από την ίδια εταιρεία.

Ποια η σύνθεση της κριτικής επιτροπής;
K.Δ.:
Στην κριτική επιτροπή των Tourism Awards συμμετέχουν αναγνωρισμένες προσωπικότητες όπως η Μάγια Τσόκλη ή ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, διακεκριμένοι καθηγητές ελληνικών και ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και σχολών όπως οι Δρ. Δημήτρης Μπούχαλης – Καθηγητής του Πανεπιστημίου Bournemouth, Τheodore S. Benetatos – Πανεπιστημιακό Κέντρο ΙΜΙ Ελβετίας, Dr. Dimitrios Diamantis – Les Roches International School of Hotel Management Ελβετίας, Μαρία Λεκάκου – Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Eπίσης συμμετέχουν εκπρόσωποι σχετικών οργανισμών και φορέων όπως οι Μαρία Μάρακα – Γενική Διευθύντρια Ανάπτυξης ΕΟΤ Κωνσταντίνος Στεφανακίδης – ΟΤΕΚ Αναβύσσου, Δρ. Παναγιώτης Χατζηπάνος – American Society of Civil Engineers, Βιργινία Καραούζα – ΜΒΑ Μanagement Τουρισμού, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Κώστας Μάντζιος – Ελληνικό Ινστιτούτο Πιστοποίησης Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Επαγγελματιών, Μαρία Ιατρού – Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Μίλτος Καρούμπας – Chef’s Club. Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής είναι ο γνωστός για το έργο του στον τουρισμό, Νίκος Σκουλάς.

Ποια τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης;
I.Z.:
Η επιτροπή επιζητά έργα και πρακτικές που χαρακτηρίζονται από αριστεία, καινοτομία, ποιότητα, απόδοση στην επένδυση και στρατηγική σημασία.

Τι έχει να κερδίσει μια εταιρεία ή ένας φορέας μέσα από τη συμμετοχή του στα βραβεία;
I.Z.:
Υπάρχουν πολλές εταιρείες και φορείς που διακρίνονται για την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών. Τα Tourism Awards αποτελούν ένα μέσο κατοχύρωσης της υπεροχής τους αλλά και επικοινωνίας της αριστείας τους στον τουριστικό κλάδο και στους καταναλωτές. Η βράβευση μιας εταιρείας σε έναν τομέα στρατηγικής σημασίας, ενδυναμώνει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα στην αγορά. Στόχος είναι το λογότυπο των Tourism Awards να λειτουργεί ως διαπίστευση ποιότητας και αριστείας.

Για τις κατηγορίες βράβευσης και για πληροφορίες υποβολής συμμετοχών, επισκεφτείτε το www.tourismawards.gr.