Κάννες, Ιούνιος του 2007. Σε συνέντευξη που δίνει στο Marketing Week, ο πολυβραβευμένος Porky Hefer, μέλος της κριτικής επιτροπής στην κατηγορία Outdoor αποκαλεί τον Tony Granger «θρύλο της Διαφήμισης». Και όπως αποδείχτηκε, δεν υπερέβαλε. Μία μέρα νωρίτερα ο Granger είχε αποσπάσει το Grand Prix για τις υπέροχες καταχωρίσεις του Tide και η Saatchi & Saatchi New York αναδείχτηκε «Agency of the Year».

Λίγους μήνες αργότερα, ο Granger ανέλαβε Global Chief Creative Officer της Young & Rubicam και γρήγορα το άγγιγμα του νοτιοαφρικανού Μίδα επέδρασε θετικά και η ολική αναμόρφωση του προβληματικού δικτύου ήταν πια θέμα χρόνου. Στο φετινό Φεστιβάλ Διαφήμισης των Καννών, η Y&R πρόσθεσε 49 Lions στην τροπαιοθήκη της -επίδοση αυξημένη κατά 158% σε σχέση με πέρυσι- και το γραφείο της Y&R στη Νέα Υόρκη ανακηρύχτηκε δεύτερο κορυφαίο agency της χρονιάς, επιβεβαιώνοντας ότι ο Granger ζει για να δικαιώνει ακόμα και τις μεγαλύτερες των προσδοκιών.

Ταξίδεψε τον προηγούμενο μήνα μέχρι τη Σλοβενία για να προεδρεύσει της επιτροπής στις κατηγορίες Film, Press, Radio και Outdoor. Και, παρά τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που είχε στη διάθεσή του, δέχτηκε με πολλή ευγένεια να απαντήσει στα ερωτήματα του Marketing Week.

Marketing Week: Ήσαστε ένας από τους δημιουργικούς που πρωτοστάτησαν ώστε να δίνουν σημαντικοί πελάτες το «παρών» στα σπουδαία Φεστιβάλ Διαφήμισης. Γιατί; Διότι τους βοηθά να είναι πιο ανοιχτόμυαλοι;

Tony Granger: Το πρώτο βήμα προκειμένου να δημιουργήσεις σπουδαίες δουλειές είναι να ξεκαθαρίσεις στο μυαλό σου τι είναι σπουδαίο. Ε, λοιπόν, τα Φεστιβάλ αποτελούν το ιδανικό μέρος για να το κάνεις αυτό. Τόσο η διαφημιστική όσο και ο πελάτης, συνηθίζουν να επιστρέφουν από τα Φεστιβάλ έχοντας ένα κοινό σημείο αναφοράς… Και αυτό είναι πολύ ωφέλιμο.

Marketing Week: Ποιον θα χαρακτηρίζατε καλό πελάτη;

Tony Granger: Καλός πελάτης είναι αυτός που έχει την αυτοπεποίθηση να πει «ναι».

Marketing Week: Η πιο διάσημη ατάκα του Ray Rubicam είναι η φράση «Resist the Usual». Τι είναι συνηθισμένο στη σημερινή Διαφήμιση;

Tony Granger: Οτιδήποτε κάναμε την προηγούμενη μέρα…

Marketing Week: Καθότι είστε ένας δημιουργικός που θέτει πάντοτε τον πήχη πολύ ψηλά, τι θα προτιμούσατε; Έναν υπάλληλο που είναι διατεθειμένος να ρισκάρει μα ίσως αποτύχει παταγωδώς ή κάποιον που είναι σχετικά πετυχημένος, αλλά δεν εναντιώνεται στο συνηθισμένο;

Tony Granger: Ο φόβος της αποτυχίας μας παραλύει. Αυτό που πίστευα, λοιπόν, πάντοτε είναι ότι πρέπει να «αγκαλιάζουμε» την αποτυχία. Αυτή η στάση είναι λυτρωτική. Για να πετύχεις στον χώρο μας, οφείλεις να είσαι πολύ σκληρόπετσος. Η πραγματική δοκιμασία για το κατά πόσο έχεις τσαγανό είναι το πώς επανακάμπτεις έπειτα από κάθε αποτυχία.

Marketing Week: Ποια είναι η πιο συναρπαστική τάση στην εποχή μας;

Tony Granger: Οι εταιρείες δεν μπορούν πια να κρύψουν τα «άπλυτά» τους. Είναι υποχρεωμένες να πράξουν το σωστό αναφορικά με την αντιμετώπιση του περιβάλλοντος και την παραγωγή και παρασκευή των προϊόντων τους. Οι γυναίκες βρίσκονται πίσω από μέχρι και το 90% των αγοραστικών αποφάσεων και καταναλώνουν πολύ χρόνο online κάνοντας έρευνα για τα brands και τα προϊόντα τους. Καλά θα κάνουν, λοιπόν, τα brands να κερδίσουν τη συμπάθειά τους.


Marketing Week: Ποια θα ήταν η συμβουλή που θα δίνατε σε κάποιον που επιθυμεί να διακριθεί στη Διαφήμιση;

Tony Granger: Να είναι προετοιμασμένος να εργαστεί σκληρότερα από κάθε άλλον στην εταιρεία του. Αν είναι καινούργιος στο χώρο, για πολύ καιρό θα κερδίσει πολύ λίγα. Ας μην ανησυχεί όμως. Ας εστιάσει στη δουλειά και στις ευκαιρίες που θα εμφανιστούν στο δρόμο του και κάποια στιγμή θα έρθουν και τα λεφτά.

Marketing Week: Φημίζεστε για το γεγονός ότι διαθέτετε το άγγιγμα του Μίδα. Και αυτό γιατί σε όποιο agency και αν πήγατε, καταφέρατε να βελτιώσετε κατά πολύ τις επιδόσεις του. Σύμπτωση επαναλαμβανόμενη παύει να είναι σύμπτωση. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας;
 
Tony Granger:
Το πρώτο βήμα είναι να βρεις έναν συνεργάτη που εμπιστεύεσαι. Για μένα, αυτός είναι ο Hamish McLennan – είμαστε σχεδόν αχώριστοι. Και αυτό που κάνουμε στη συνέχεια είναι να δημιουργούμε τις κατάλληλες συνθήκες για να επιτυγχάνουν τα μεγάλα ταλέντα και για να προσελκύουμε όσο το δυνατόν πιο ταλαντούχα άτομα. Είναι απλό στην πραγματικότητα.

Marketing Week: Υπό την ηγεσία σας, το δίκτυο της Y&R έχει καταφέρει να παρουσιάσει σημαντικά αυξημένη δημιουργικότητα. Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας και πότε θα πείτε ότι «ναι, επιτέλους τα κατάφερα»;

Tony Granger: Είναι αλήθεια ότι αυτήν την περίοδο τα πάμε πολύ καλά στα Φεστιβάλ Διαφήμισης όλου του κόσμου. Και αυτό είναι κάτι που δεν το είχε καταφέρει ποτέ στο παρελθόν η Young & Rubicam. Η δουλειά μας εκτείνεται σε όλα τα Μέσα. Αυτό που θα ήθελα είναι κάθε ένα από τα agencies μας να παράγει δουλειές για τις οποίες θα είναι περήφανο και οι οποίες θα κάνουν τους ανταγωνιστές μας να ζηλεύουν. Κάθε agency να είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού στη χώρα τους.

Marketing Week: Είστε ένας από τους πλέον καταξιωμένους δημιουργικούς παγκοσμίως. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος φόβος σας;

Tony Granger: Να μην έχω χρόνο για την οικογένειά μου…

Marketing Week: Πόσο εύκολο είναι για εσάς να διατηρήσετε τον ενθουσιασμό σας για τη Διαφήμιση;

Tony Granger: Πολύ εύκολο γιατί λατρεύω αυτήν τη δουλειά…

Marketing Week: Αν έπρεπε να επιλέξετε μια φράση για να περιγράψετε τον τρόπο σκέψης σας, ποια θα ήταν αυτή;

Tony Granger: «Faint heart never won fair maiden» (ένας λιγόψυχος δεν κέρδισε ποτέ την ωραία δεσποσύνη).

Marketing Week: Η τελευταία φράση της συνέντευξης σας ανήκει. Πώς θα θέλατε να κλείσουμε;

Tony Granger: Είναι η πιο συναρπαστική εποχή για τη βιομηχανία μας εδώ και πολλά χρόνια. Από την εποχή που η Τηλεόραση άλλαξε τη δουλειά μας, η βιομηχανία της Διαφήμισης βρίσκεται ακόμα υπό κατασκευή και εξελίσσεται σε κάτι νέο. Η Διαφήμιση πέθανε. Ζήτω η Διαφήμιση.