Kεντρικό θέμα της εκδήλωσης είναι η παρουσίαση της στρατηγικής «Blue Ocean», στο πλαίσιο της οποίας υποστηρίζεται ότι οι κορυφαίες εταιρείες του μέλλοντος δε θα επιτύχουν εάν συνεχίζουν να «αντιγράφουν» τους ανταγωνιστές τους. Ο Ben M. Bensaou είναι καθηγητής του Τμήματος Technology Management, Asian Business and Comparative Management του INSEAD και έχει εργασθεί ως Αναπληρωτής Καθηγητής στο Harvard Business School. Έχει διατελέσει επί πολλά έτη σύμβουλος σε μεγάλες ασιατικές, ευρωπαϊκές και αμερικανικές εταιρείες.

Έχει αποκτήσει Διδακτορικό σε Management από το Sloan School of Management των ΗΠΑ, Μεταπτυχιακό σε Management Science από το Hitotsubashi University της Ιαπωνίας, Μεταπτυχιακό σε Civil Engineering από το Ecole Nationale des TPE της Λυών και DEA στο Mechanical Engineering από το Institut National Polytechnique de Grenoble της Γαλλίας. Η  έρευνα και η διδασκαλία του, εστιάζουν στην ανάπτυξη της στρατηγικής «Blue Ocean», σε νέες μορφές οργάνωσης με γνώμονα τη δημιουργία καινοτομίας και στη συμβολή των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) σε οργανισμούς για τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας.

Η έρευνά του για τις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών στις αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας απέσπασε διάκριση ως καλύτερη διδακτορική διατριβή στο πεδίο των πληροφοριακών συστημάτων και ήταν φιναλίστ για το Βραβείο Free Press Award ως εξαίρετη έρευνα στην επιχειρηματική πολιτική και στρατηγική. Διετέλεσε μέλος του Editorial Board of Information Systems Research, καθώς και των εντύπων MIS Quarterly και MISQ Executive. Στο πλαίσιο της παρουσίας του Ben M. Bensaou στην εκδήλωση του ΤΗΓΕ της ΕΕΔΕ, το Daily Fax είχε την ευκαιρία για μια σύντομη συνομιλία μαζί του.

Daily Fax: Η στρατηγική της καινοτομίας φαίνεται να είναι ένα βασικό συστατικό της προσέγγισης που έχει κωδικοποιηθεί με τον τίτλο Στρατηγική «Blue Ocean». Αρχικά, είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε το περιεχόμενο αυτής της προσέγγισης.
Ben M. Bensaou:
Η Στρατηγική «Blue Ocean» επικεντρώνεται περισσότερο στην οργανική ανάπτυξη, στην ανάπτυξη μιας οργανωτικής κουλτούρας που ενθαρρύνει όλους όσους βρίσκονται στον οργανισμό να ψάξουν για νέες ιδέες που δημιουργούν αξία για έναν «πελάτη» και για τον Οργανισμό. Με άλλα λόγια, η Στρατηγική «Blue Ocean» ασχολείται με την οικοδόμηση της καινοτομίας στον οργανισμό, με στόχο τη δημιουργία καινοτομιών στην αξία που αντιλαμβάνονται οι πελάτες.

Daily Fax: Πιστεύω πως σε μια περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης, η προσέγγιση της Στρατηγικής «Blue Ocean» είναι ακόμη πιο απαραίτητη και αναγκαία. Υποθέτω θα συμφωνείτε….
Ben M. Bensaou:
Όπως το ορίζω προσωπικά, η Στρατηγική «Blue Ocean» και πιο συγκεκριμένα η Αξία της Καινοτομίας είναι απαραίτητα και αναγκαία κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Σημειώστε το διπλό στόχο μας: Πρώτα από όλα είναι η δημιουργία αξίας για έναν «πελάτη» – εξ ου και μία πρόσθετη πηγή εσόδων ή κερδών -, και κατά δεύτερο λόγο η δημιουργία αξίας για την εταιρεία ή τον οργανισμό. Μπορούμε και πρέπει να καινοτομήσουμε και να μειώσουμε το κόστος της διάρθρωσης του οργανισμού. Η μείωση του κόστους αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της αρχής της αξίας της καινοτομίας.

Daily Fax: Υπάρχουν στελέχη ωστόσο, που πιστεύουν ότι η σημερινή κρίση είναι τόσο σοβαρή και βαθιά που οι στρατηγικές marketing δεν μπορούν να βρουν εφαρμογή και η αγορά κινείται σε αχαρτογράφητα νερά. Συμφωνείτε με την εκτίμηση αυτή;
Ben M. Bensaou:
Η Στρατηγική «Blue Ocean», όπως την περιγράφω, είναι κάτι περισσότερο από μια στρατηγική marketing. Πρόκειται για μια νέα κουλτούρα οργάνωσης της καινοτομίας. Θα υποστήριζα ότι καθώς η αγορά κινείται σε αχαρτογράφητα νερά, χρειαζόμαστε ακόμη περισσότερο από πριν νέους τρόπους σκέψης και νέους τρόπους να κάνουμε πράγματα. Επομένως, είναι μεγάλη η σημασία της ανάπτυξης της ικανότητας της καινοτομίας των ατόμων, των ομάδων και ολόκληρων οργανισμών.

Daily Fax: Ποιοι θα είναι οι βασικοί άξονες της ομιλίας σας και ποιο είναι το βασικό μήνυμα που θα θέλατε να περάσετε στους συμμετέχοντες του συνεδρίου;
Ben M. Bensaou:
Τρία θα είναι τα βασικά μηνύματά μου. Το πρώτο είναι ότι ο καθένας μέσα στον οργανισμό μπορεί να γίνει πιο καινοτόμος. Το δεύτερο είναι ότι μπορείτε να καινοτομήσετε σε ότι κάνετε μέσα στον οργανισμό, όχι μόνο στην τεχνολογία ή τα προϊόντα, αλλά και σε διαδικασίες και λειτουργικούς χώρους. Και το τρίτο, ότι η καινοτομία μπορεί να γίνει συνήθεια.