Φράση που ειπώθηκε πριν 3 χρόνια από τον Lor Gold, Πρόεδρο της Κριτικής Επιτροπής στα Promo Awards του διεθνούς διαφημιστικού φεστιβάλ των Καννών.

Στο φετινό φεστιβάλ των Καννών -το οποίο ξεκίνησε χθες Κυριακή 21 Ιουνίου και θα ολοκληρωθεί στις 27 του ίδιου μήνα- οι ελληνικές συμμετοχές ήταν 22. Στο σχετικό ρεπορτάζ που ετοιμάσαμε, μιλήσαμε με εκπροσώπους εταιρειών επικοινωνίας που θα είναι παρόντες στη μεγάλη γιορτή της παγκόσμιας διαφήμισης. Κοινή συνισταμένη όλων η πεποίθησή τους ότι η ελληνική διαφήμιση δεν αδικεί τον εαυτό της, είναι υψηλού επιπέδου, αλλά πληρώνει το γεγονός ότι υπάρχει έλλειψη τόλμης από τους διαφημιζόμενους, οι οποίοι δεν αποδέχονται ιδέες που είναι πραγματικά «out of the box». Συν το ότι οι ελληνικές συμμετοχές είναι λίγες σε σχέση με άλλες χώρες. Διαβάστε τι μας είπαν και πάρτε μια γεύση για το τι θα πρέπει να αναμένουμε φέτος από το φεστιβάλ των Καννών.

Στο ίδιο τεύχος μπορείτε να διαβάσετε ένα -λίγο διαφορετικό από τα συνηθισμένα- αφιέρωμα στον κλάδο της συσκευασίας τροφίμων και στο brand packaging. Δείτε γιατί η συσκευασία στα τρόφιμα θεωρείται «σιωπηλός πωλητής» και διαβάστε ορισμένα ενδιαφέροντα cases. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον τόσο το κομμάτι που αναφέρεται στο ρόλο της φιάλης ως μήνυμα, υπό το χαρακτηριστικό τίτλο «Σχήμα κατατεθέν», όσο και το ρεπορτάζ για το branding κρασιών.

Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη για τη συνέχεια. Ο Γρηγόρης Πραστάκος, Πρύτανης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αναφέρεται στις σημαντικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τις ελληνικές επιχειρήσεις στις αγορές των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. «Σε περιόδους κρίσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά, «οι κίνδυνοι διπλασιάζονται, αλλά οι ευκαιρίες… τετραπλασιάζονται».

Και μετά ερχόμαστε στο θέμα της παιδείας στα ΜΜΕ. Η παιδεία δημιουργείται από τα πρώτα χρόνια ζωής του ανθρώπου, καθώς ο τελευταίος γίνεται από πολύ νωρίς κοινωνός των σωστών αρχών και αξιών. Στο πλαίσιο αυτό κινείται το ευρηματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης μικρών παιδιών, Media Smart. Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό πρόγραμμα που παρέχει δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό σε παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με στόχο να τα διδάξει την κριτική προσέγγιση του περιεχομένου των media, εξελίσσοντας τα παιδιά σε σκεπτόμενους καταναλωτές στο μέλλον. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2002 στη Μ. Βρετανία και στην Ελλάδα κάνει πρεμιέρα με ένα εκπαιδευτικό τεύχος που αφορά στη διαφήμιση και κυκλοφορεί με τον τίτλο «Δες τη διαφήμιση… έξυπνα». Το εν λόγω τεύχος προσαρμόστηκε στα ελληνικά δεδομένα από το ΙΟΜ και την ΕΔΕΕ. Iδιαίτερα κατατοπιστικό το σχετικό ρεπορτάζ.