Στην απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων προχώρησε το Τwitter, με ανακοίνωση του CEO, Jack Dorsey, στην πλατφόρμα.

Η απόφαση έρχεται εν μέσω εντεινόμενης κριτικής εναντίον του Facebook, το οποίο επιτρέπει καμπάνιες που κατηγορούνται για ψευδή πληροφόρηση. «Οι πολιτικές διαφημίσεις στο διαδίκτυο φέρνουν νέες προκλήσεις στον δημόσιο λόγο: βελτιστοποίηση μηνυμάτων μέσω machine-learning, micro-targeting, ανεπιβεβαίωτες παραπλανητικές πληροφορίες και ψευδείς ειδήσεις. Και όλα αυτά, σε αυξανόμενη ταχύτητα, περιπλοκότητα και κλίμακα», σχολίασε ο Dorsey στο Twitter.

Τα προβλήματα με τις πολιτικές διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρατηρούνται πριν ακόμα από τις αμερικανικές εκλογές του 2016, στις οποίες Facebook, Twitter και YouTube, μεταξύ άλλων, δέχθηκαν παρεμβάσεις με στόχο τον επηρεασμό του δημοσίου λόγου στις ΗΠΑ. Έκτοτε, οι πλατφόρμες ανανέωσαν τις πολιτικές τους και εισήγαγαν αυστηρότερους ελέγχους.

Πρόσφατα, το Facebook δέχθηκε πυρά καθώς επέτρεψε διαφημίσεις από την καμπάνια του προέδρου Donald Trump, οι οποίες, σύμφωνα με τους επικριτές της, διαδίδουν ψέματα για τους Δημοκρατικούς. Η υποψήφια με τους Δημοκρατικούς και Γερουσιαστής Elizabeth Warren αγόρασε διαφημίσεις που εσκεμμένα περιέχουν ψευδείς πληροφορίες για τον M. Zuckerberg, προκειμένου να του στείλει ένα μήνυμα.

Με τη σειρά του, ο CEO του Facebook υποστήριξε ότι έχει συζητηθεί εσωτερικά το ενδεχόμενο κατάργησης της πολιτικής διαφήμισης, αποφασίστηκε ωστόσο ότι αποτελεί σημαντικό κομμάτι του δημοσίου διαλόγου και ότι μπορεί να δώσει βήμα σε υποψήφιους-outsiders.
(Πηγή: AdAge)