Τα προβλήματα παραμένουν, οι ανησυχίες και οι ανασφάλειες επίσης, Το μόνο θετικό είναι ότι πληθαίνουν μέρα με την ημέρα οι ενδείξεις ότι η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση υποχωρεί και η ανάκαμψη είναι προ των πυλών. Θα είναι βέβαια βασανιστικά αργή, αλλά θα έρθει. Και εκείνο που πρέπει να μείνει ως κέρδος είναι η γνώση και η εμπειρία των όσων ζήσαμε, απλά για να μην τα ξαναζήσουμε. Οι -κάθε είδους- κρίσεις, πάντα δίνουν την ευκαιρία εκτίμησης των αυτονόητων.

«Η κουλτούρα καινοτομίας είναι μια βαθύτερη έννοια που χαρακτηρίζει λαούς, κρατικούς μηχανισμούς και επιχειρήσεις και είναι θέμα ευρύτερης παιδείας και όχι εκπαίδευσης» δηλώνει σε συνέντευξή του στο Marketing Week ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Διευθύνων Σύμβουλος της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος ανακηρύχθηκε Manager of The Year 2008 στον ομώνυμο -άκρως επιτυχημένο- θεσμό της ΕΕΔΕ. Μιλώντας ο ίδιος για την επιχειρηματική φιλοσοφία του, καθιστά σαφείς τους λόγους που του έδωσαν αυτή τη διάκριση. Με πλέον βασικό, την απόλυτη αρμονία συμβίωσης της επιχειρηματικής φιλοσοφίας με τον καλώς εννοούμενο ανθρωπισμό.

Στο ίδιο τεύχος φιλοξενούμε ένα άκρως ενδιαφέρον ρεπορτάζ για τη σημαντική ομιλία του Leslie de Chernatony, την οποία θα παρουσιάσει στις 8 Ιουλίου στο Executive Seminar on Marketing Management του Marketing Week, με θέμα «Growing brands in a recession». Βασικό συμπέρασμα είναι ότι σε μια περίοδο ύφεσης, οι καταναλωτές εμμένουν στις προσωπικές τους αξίες όταν επιλέγουν ανάμεσα σε ανταγωνιστικές μάρκες. Παρ’ όλα αυτά, επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα τιμής.

Δύο ακόμα σημαντικές αγορές έχουν την τιμητική τους στο ίδιο τεύχος: η αγορά των αναψυκτικών και εκείνη των αλυσίδων καφέ. Εξελίξεις, τάσεις και προοπτικές καταγράφονται σε δύο μεστά, αλλά ουσιαστικά αφιερώματα.

Για το τέλος, αφήσαμε έναν προβληματισμό, που συνοψίζεται στο ερώτημα «ποιος είναι ο ρόλος της δημοσιογραφίας στην εποχή του διαδικτύου». Διαβάστε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις εκπροσώπων διεθνών media, όπως αυτές παρουσιάστηκαν σε πρόσφατη ημερίδα στο Megaron Plus. To μήνυμα πάντως είναι ένα: «Εφησυχασμός τέλος». Κι αυτό, θα έλεγα, είναι το μήνυμα της νέας εποχής που θα ξημερώσει μετά την κρίση. Για όλους μας…