Τα μεγάλα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Facebook είναι η ακριβή στόχευση κοινών που προσφέρει, ο τεράστιος αριθμός χρηστών που το επισκέπτονται καθημερινά, η δυνατότητα αξιόπιστων μετρήσεων αποτελεσματικότητας που πλέον δίνει, το έντονο engagement που δημιουργεί μεταξύ των brands, των χρηστών, αλλά και των άλλων μέσων.

Αυτά ήταν ορισμένα μόνο από τα όσα ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας “AllThingsFacebook2012”, που διοργάνωσε το Marketing Week την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου σε συνεργασία με την Thinkdigital, Authorized Reseller του Facebook στην Νότιο – Ανατολική Ευρώπη. Το συνέδριο διοργανώθηκε στο ΟΤΕAcademy και το παρακολούθησαν εκατοντάδες ανώτερα και ανώτατα στελέχη του ευρύτερου κλάδου της επικοινωνίας, που ξεπέρασαν κάθε προσδοκία προσέλευσης, αφού η αίθουσα ήταν κατάμεστη μέχρι και το τέλος του συνεδρίου αργά το απόγευμα.

Το “AllThingsFacebook” έδωσε σαφείς απαντήσεις σε σειρά σημαντικών ζητημάτων που αφορούν στο Facebook Marketing, από την επικοινωνία με τους fans, τη διαχείριση της σελίδας και την αύξηση του engagement, μέχρι τη μέτρηση του ROI και την αποτελεσματική ένταξη του Facebook στο ευρύτερο marketing mix. Στο πλαίσιο του συνεδρίου παρουσιάστηκαν case studies, insights, τάσεις και συμβουλές επιτυχίας από εκπροσώπους του Facebook και καταξιωμένους ειδήμονες από το εξωτερικό, αλλά και την εγχώρια αγορά.

Oι ομιλητές
Από τις κορυφαίες στιγμές του συνεδρίου ήταν οι ομιλίες των ξένων ειδικών, όπως του Sebastian Szmigielski, Account Manager του Facebook για τις αγορές της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης, του Gianluca Ena, Manager CEEMEA Global Marketing Solutions του Facebook, του Matt Peters, ιδρυτή και Creative Director του Pandemic Labs, της Olivia Rzepczynski, EAME Digital Consultant στην Ogilvy & Mather, του Dragos Stanca, Managing Partner της Thinkdigital Romania και του Christoph Bornschein CEO του TLGG. Μάλιστα, οι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να απευθύνουν και ερωτήσεις στους παραπάνω και να συζητήσουν διεξοδικά καίρια ζητήματα του Facebook Marketing.

Πολύ ενδιαφέρουσες ήταν και οι παρουσιάσεις των Ελλήνων, όπως της Άννας Καρακατσάνη, Managing Partner της Onnup, του Πάνου Κοντόπουλου, Μanaging Director της Wedia, των Πάνου Ρήγα και Γιώργου Γκριτζάλα της Aia Relate, του Δημήτρη Σαββάκου, Creative Director της OgilvyOne Worldwide Athens, του Στέφανου Τσολακίδη, Business Development Manager της Qlikview Hellas, των Στάθη Χαϊκάλη, Ιδρυτή της Communication Effect και του Ονίκ Παλαντζιάν, Γενικού Διευθυντή της Europa Profil Αλουμίνιο ΑΒΕ.

Τέλος, από τις πλέον «δυνατές» στιγμές του συνεδρίου ήταν η ενότητα των Best Practices Showcase, με τις παρουσιάσεις διάρκειας 6,5 λεπτών έκαστη, των Γιώργου Αναγνωστόπουλου (Socialab), Απόστολου Ανδριανάκου (ΕΛΕΔ), Βανέσσας Βακιρτζή (Digitall), Κέρι Λυμπέρη (Τribal DDB), Eric Parks (The Newtons) και Γιώργου Φραγκάκη (ForestView). To συνέδριο άνοιξε με ομιλία του ο Άλεξ Καραγιώργης, Country Manager της Thinkdigital. Το AllThingsFacebook2012 είχε την επίσημη υποστήριξη του Facebook και χορηγός του ήταν η Inspire.

Οι απόψεις
«We are all publishers» ανέφερε η Άννα Καρακατσάνη στην ομιλία της κι αυτό είναι το βασικό στοιχείο από όπου ξεκινάει κάθε συζήτηση γύρω από το Facebook Marketing. H επικεφαλής της Onnup μίλησε για την ανάγκη σωστής στόχευσης στο FB, ενώ είπε ότι πρώτα από όλα δημιουργούμε το περιβάλλον από το οποίο θα μιλήσει το brand και στη συνέχεια το τοποθετούμε στο FB. «Το FB δεν είναι δωρεάν, πρέπει να πληρώσουμε για να έρθει κάποιος να δει το brand μας. Ξεκινάμε εμείς πρώτα τη συζήτηση στη σελίδα του brand στο FB, δίνουμε τα ερεθίσματα και μετά κάνουμε πίσω, δίνοντας το λόγο στους χρήστες. Πρέπει να αφήνουμε τους χρήστες να επικοινωνήσουν με το brand και μεταξύ τους, ενώ είναι σημαντικό το brand να είναι έτοιμο για απαντήσεις».

Ο Πάνος Κοντόπουλος από την πλευρά του, αναφέρθηκε στο Inbound Marketing, «το οποίο δεν φωνάζει, παράγει περιεχόμενο για το brand και μετά δίνει το λόγο στους χρήστες», όπως είπε. «Ξεκινάμε με βάση τις δικές μας επιχειρηματικές ανάγκες και τις ενσωματώνουμε στρατηγικά στο site μας» τόνισε, αναφέροντας παράλληλα την ανάγκη συνεχών μετρήσεων. Ο Sebastian Szmigielski από την πλευρά του, αφού ανέφερε ορισμένα ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το FB τόνισε ότι το 60% των χρηστών του ανήκουν στο κοινό 18-44, ενώ αυτοί κατά μέσο όρο βρίσκονται 6 ώρες την ημέρα συνδεδεμένοι με αυτό. «Η επανάσταση εξελίσσεται και θα πραγματοποιηθεί μέσα από τα κινητά τηλέφωνα.

Απαιτείται ακριβής στόχευση κοινών, με βάση δημογραφικά χαρακτηριστικά. Το διακύβευμα είναι η καλλιέργεια πίστης στο brand, η αναγνώρισή του από τον χρήστη και στη συνέχεια η πώλησή του σε αυτόν» ανέφερε, τονίζοντας παράλληλα ότι σήμερα το FB προσφέρει όλα τα απαραίτητα εργαλεία αξιόπιστης μέτρησης του ROI, «τα οποία ενιχύουν την δυναμική του ως μέσο». Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η interactive παρουσίαση των Πάνου Ρήγα και Γιώργου Γκριτζάλα, oι οποίοι αφού μίλησαν για τις μεγάλες αλλαγές που εξελίσσονται στο FB και στις δυνατότητες των διεθνών brands να στοχεύουν στην Ελλάδα μέσα από αυτό, ενέπλεξαν το κοινό του συνεδρίου σε έναν online διαγωνισμό, ο οποίος είχε πολύ μεγάλη επιτυχία.

Παίρνοντας τον λόγο στη συνέχεια ο Matt Peters, τόνισε ότι στο FB «επικρατεί σήμερα ένα χάος, με χιλιάδες ερεθίσματα, που είναι δύσκολο να συγκρατήσει ο χρήστης». «Τα brands έχουν την μεγάλη πρόκληση να ξεχωρίσουν μέσα σε αυτό το χάος, με το να κάνουν κινήσεις πιο έξυπνες από τους ανταγωνιστές τους. Στο FB τα brands δεν ανταγωνίζονται τα άλλα brands, αλλά τους φίλους των χρηστών και τα posts τους. Πρέπει να γνωρίζεις ακριβώς πως να χρησιμοποιείς το FB, αλλά και το πως συμπεριφέρονται οι χρήστες σε αυτό» ανέφερε, παρουσιάζοντας παράλληλα το Watch Tower, ένα εργαλείο που δίνει απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα. «Χρειάζεται high engagement content, που να προσφέρει γνωσιακούς πόρους και υψηλή συναισθηματική αξία, που να εξασφαλίζουν ένα minimum προσοχής από το χρήστη. Μελετήστε προσεκτικά τη σελίδα σας, ενώ να σκέφτεστε πάντα και τον mobile user» κατέληξε.

Από την πλευρά της, η Olivia Rzepczynski μίλησε για συστήματα λογικής, παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα διεθνή cases, από brands που επένδυσαν σε αυτή. «Από τη δημιουργικότητα περνάμε σήμερα στο περιεχόμενο. Να σκέφτεστε καθημερινά ως εκδότες, να έχετε έμπνευση και να μην αγνοείτε τη δύναμη του περιεχομένου, αλλά και το σωστό format που πρέπει αυτό να έχει. Να θέτετε δείκτες απόδοσης και να μην παραμελείτε τις μετρήσεις» κατέληξε. Ο Δημήτρης Σαββάκος μίλησε για το engagement στα social media και τους 3 κανόνες που πρέπει να το διέπουν: Add Value, Be Exclusive στους fans, engage again & again.

Information Workers
O Στέφανος Τσολακίδης αναφέρθηκε στους «information workers» και σε ενδιαφέροντα στοιχεία για τη δύναμη του FB στο business. «Η μεγάλη πρόκληση είναι να αξιολογήσουμε τα δισεκατομμύρια αδόμητα δεδομένα που υπάρχουν σε αυτό και να τα αξιοποιήσουμε στρατηγικά ώστε να δημιουργήσουμε brand loyalty». Στο πλαίσιο της ομιλίας του δε, παρουσίασε το μοναδικό εργαλείο QlikView που διαθέτει η εταιρεία του, «το οποίο αποτελεί ένα νέο τρόπο αναζήτησης και αξιολόγησης της πληροφορίας, με δυνατότητες που δεν διαθέτουν άλλα εργαλεία».

Παίρνοντας το λόγο ο Στάθης Χαϊκάλης και ο Ονίκ Παλαντζιάν παρουσίασαν το Up Greek Tourism, μια ιδέα προώθησης του ελληνικού τουρισμού που στηρίζεται στον εθελοντισμό και γιγαντώθηκε επειδή αξιοποίησε με εξαιρετικά ευρηματικό τρόπο το FB και τις εφαρμογές του. Ο Dragos Stanca δε, μίλησε για branded content στα social media και κυρίως στο FB, επισημαίνοντας ότι ολοένα και λιγότεροι άνθρωποι πιστεύουν πλέον στην παραδοσιακή διαφήμιση. «Οι fans είναι οι καλύτεροι πελάτες για τα brands μας, αφού το 92% των χρηστών εκτιμούν κυρίως τη γνώμη αυτών για ένα προϊόν και όχι την παραδοσιακή διαφήμιση. Το 85% των χρηστών του FB είναι παραγωγοί περιεχομένου».

Από την πλευρά του δε, ο Christoph Bornschein παρουσίασε την επόμενη γενιά των social media, εστιάζοντας την ομιλία του σε δουλειά που έχει κάνει η εταιρεία του για τη Lufthansa, όπου αξιοποίησε και τη δύναμη των ίδιων των υπαλλήλων της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας. «Μπορούμε να βελτιώσουμε την κοινωνική δύναμη των brands μέσα από το FB» τόνισε. «Πρέπει να γνωρίζουμε πόσο ενεργοί είναι οι χρήστες μας, δεν αρκεί να γνωρίζουμε μόνο τον αριθμό τους. Η κοινωνική αλληλεπίδραση και η καταναλωτική συμπεριφορά πρέπει να αναπτυχθούν από κοινού. Το FB βοηθάει στη βελτιστοποίηση προσέγγισης του CRM. Πρέπει να χρησιμοποιούμε τα δεδομένα του FB και στις διαφημίσεις του brand μας. Τα social media είναι ο άσος στο μανίκι της digital στρατηγικής μας» κατέληξε.

Τέλος, ο Gianluca Ena μίλησε για τη δύναμη της δημιουργικότητας στο ROI, αναφέροντας ενδιαφέροντα παραδείγματα, όπου ο συνδυασμός τηλεοπτικής διαφήμισης με το FB αύξησε τις πωλήσεις προϊόντος κατά 9%. «Πρέπει να προσφέρουμε καλό περιεχόμενο στους κατάλληλους ανθρώπους, αφού τα click δεν σημαίνουν και πωλήσεις. Επιβάλλεται να ενθαρρύνουμε το διάλογο ανάμεσα στις μάρκες και στους χρήστες, με δημιουργικούς και ευχάριστους τρόπους». Ο ίδιος παρουσίασε 3 βασικά στοιχεία για την προσέγγιση χρηστών μέσα από το FB, που αφορούν στην οργανική μορφή, στην πληρωμένη μορφή και στην viral. Η τελευταία είναι και η πλέον προτιμώμενη, «αφού αυτή εμπλέκει στη δράση και τους χρήστες, όσο καμία από τις άλλες δύο μορφές».