Αν επιχειρούσαμε έναν μικρό απολογισμό των φετινών βραβείων Cannes Lions, αυτό που προκύπτει από τα έργα που διακρίθηκαν με Grand Prix, είναι ότι πρωταγωνιστής ήταν οι cause-related καμπάνιες, αποδεικνύοντας ότι μπορούν κάλλιστα να συνδυαστούν με δημιουργικότητα και, κατ’ επέκταση, αποτελεσματικότητα. Φέτος, συνολικά 32 καμπάνιες απέσπασαν Grand Prix και αν δεν τις έχετε δει ακόμη, παρακαλώ σπεύστε. Ας αναφέρουμε ενδεικτικά κάποιες από αυτές.

Τέσσερα Grand Prix απέσπασε η εξαιρετική καμπάνια «Womb Stories» της AMV BBDO για τις Essity και Bodyform/Libresse, η οποία σπάει τα ταμπού και εξερευνά την πραγματική έκταση των όσων βιώνει μια γυναίκα κατά τη διάρκεια της περιόδου, μιας αποβολής ή μιας εγκυμοσύνης.

Η καμπάνια «True name» της McCann New York για τη Mastercard ενθαρρύνει τους transgender και non-binary κατόχους καρτών να επιλέξουν εκείνοι το όνομα που θα αναγράφεται στις κάρτες τους, ενώ το «I am» της VMLY&R Brazil για τα Starbucks προβάλλει ότι ένα Starbucks στο Σάο Πάολο μετατράπηκε σε ληξιαρχικό γραφείο εν όψει του Pride 2020, όπου τα μέλη της trans κοινότητας είχαν τη δυνατότητα να αλλάξουν το όνομά τους σε επίσημα έγγραφα.

Με Grand Prix διακρίθηκε και η καμπάνια «Crazy Dreams» της Wieden & Kennedy Portland για τη Nike με τον Colin Kaepernick και το «Courage Is beautiful» του Dove από τις Ogilvy Toronto και Ogilvy London. Το project «Looop» των H&M και AKQA επικεντρώνεται στην ανακύκλωση ενδυμάτων, ενώ το «2030 calculator» των Doconomy και Farm Stockholm βοηθά brands και προμηθευτές να κατανοήσουν το ανθρακικό αποτύπωμα των προϊόντων που παράγουν.

Σύμφωνα με τον Neil Dawson, μέλος της κριτικής επιτροπής και Chief Global Strategy Officer της Wunderman Thompson, οι 3 τάσεις που αναδείχθηκαν από τους φετινούς νικητές ήταν η κυριαρχία της short-term activation-focused δημιουργικότητας, η δύναμη του emotional storytelling και ο επιχειρηματικός αντίκτυπος του να «παίρνεις θέση».

Κλείνοντας, δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω και την ελληνική διάκριση στις φετινές Κάννες. To ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους «The Real Robokids», το οποίο δημιούργησε η Ogilvy για την Cosmote προκειμένου να αναδείξει τους ήρωες της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, κατάφερε να αποσπάσει ένα Αργυρό Λιοντάρι, στην κατηγορία «Non-fiction Film: Over 30 minutes» των Entertainment Lions. Την παραγωγή της ταινίας επιμελήθηκε η Foss Productions, με την προώθηση του ντοκιμαντέρ να φέρει την επιμέλεια της Mindshare.