«To 2018 είδαμε μια μικρότερη πτώση στην διαφημιστική επένδυση σε σχέση με το 2017. Όμως το πρόσημο παραμένει αρνητικό και αυτό δυστυχώς είναι μια μοναδικότητα της ελληνικής ψηφιακής διαφήμισης σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές» αναφέρει μεταξύ άλλων. Σύμφωνα με το report ADEX Hellas 2018, η διαφημιστική δαπάνη στο ψηφιακό περιβάλλον, καθώς και η display διαφήμιση μειώνονται κατά 3%, βάσει των στοιχείων που το ΙΑΒ Ηellas συλλέγει από τα μέλη του.

Στη σχετική ανακοίνωση του ΙΑΒ Hellas, η πτώση αυτή αιτιολογείται και από το γεγονός ότι από την έρευνα αποχώρησαν ΜΜΕ που είτε ανέστειλαν τη λειτουργία τους, είτε βρέθηκαν σε ιδιοκτησιακή ανασυγκρότηση και αποχώρησαν από τη μέτρηση. Για να έχει ωστόσο κανείς όλη την εικόνα, θα πρέπει να γνωρίζει ότι το συγκεκριμένο report δεν εμπεριέχει επενδύσεις που λαμβάνουν χώρα μέσω άλλων πλατφορμών ή διαδικασιών, όπως οι επενδύσεις μέσω Programmatic, Google και social media οι οποίες αθροιζόμενες με το display δίνουν την πλήρη εικόνα της ψηφιακής επένδυσης στην Ελλάδα.

Αμβλύνει όμως όλο αυτό, τη σημασία της μείωσης της online δαπάνης; Κατά τη γνώμη μου, όχι. Η μείωση της δαπάνης στο οnline περιβάλλον αποτελεί κοινό μυστικό, που προβληματίζει ψηφιακούς εκδότες, διαφημιστές και διαφημιζόμενους. Το γιατί συμβαίνει αυτό δεν είναι της παρούσης να λυθεί. Η δήλωση ωστόσο του Προέδρου του ΙΑΒ Hellas, θεωρώ ότι δείχνει όχι μόνο το δρόμο της λύσης, αλλά και την πηγή του προβλήματος: «Πολιτεία και όλα τα μέρη της αγοράς πρέπει να αναλάβουν πρωτοβουλίες». Κάτι που μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να έχει συμβεί επί της ουσίας…