Το Project Agora μπήκε φέτος στη λίστα των Financial Times με τις 1.000 ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρίες στην Ευρώπη. Μιλήσαμε με τον Managing Director, Νίκο Κομνηνό, για να συζητήσουμε για αυτή τη διάκριση, αλλά και τι σημαίνει για το παρόν και το μέλλον της εταιρίας.

Ε. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τη λίστα – ποια θέση πήρε το Project Agora στην κατάταξη;

Νίκος Κομνηνός

Νίκος Κομνηνός: Καταλάβαμε την 325η θέση στην πανευρωπαϊκή κατάταξη και την 11η θέση στον τομέα της Διαφήμισης, που ήταν τεράστια τιμή για εμάς.

Το σημαντικό με την κατάταξη αυτή είναι ότι γίνεται με βάση το δείκτη ανάπτυξης των επιχειρήσεων τα τελευταία 4 χρόνια —όχι για μια χρονιά μόνο. Ως εκ τούτου, αποτελεί αναγνώριση της συνεχούς προσπάθειάς μας για βιώσιμη ανάπτυξη και θετικό αντίκτυπο στον κλάδο μας.

Ε. Ας μιλήσουμε λίγο γι’ αυτό. Τι ακριβώς κάνει το Project Agora;

N.K.: Το Project Agora είναι μια εταιρία Media Technology. Όραμά μας είναι να συμβάλουμε ώστε το ανοιχτό Διαδίκτυο να μείνει πράγματι ανοιχτό (Keep the Open Web Open). Συνεργαζόμαστε με χιλιάδες τοπικά online Μέσα Ενημέρωσης που αντιμετωπίζουν σκληρό ανταγωνισμό προκειμένου να εξασφαλίσουν τα διαφημιστικά έσοδα που δικαιούνται, όντας αντιμέτωπα με παγκόσμιους γίγαντες όπως η Google, το Facebook και η Amazon. Σε αυτούς τους συνεργάτες προσφέρουμε ένα ευρύ φάσμα λύσεων, ώστε να μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα. Στόχος μας είναι να συμβάλουμε σε έναν υγιή και δίκαιο κύκλο που να φέρνει στα τοπικά Μέσα επιπλέον πόρους, προκειμένου να μπορούν να επενδύσουν ακόμα περισσότερο σε ποιοτικό περιεχόμενο και υπηρεσίες, ώστε να διατηρήσουν και να αναπτύξουν τη βάση των χρηστών τους.

Σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από τα fake news και διάφορες φούσκες στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, τα τοπικά Μέσα καλούνται να διαδραματίσουν ένα ρόλο καταλυτικό. Στο Project Agora προσπαθούμε να συνδράμουμε τα τοπικά Μέσα στην αποστολή τους αυτή, ώστε να μπορούν να παραμείνουν ελεύθερα και ανεξάρτητα.

Ε. Ευγενές όραμα πράγματι – μπορείτε να μου πείτε λίγο περισσότερα για το πώς το πετυχαίνετε αυτό;

N.K.: Αυτή τη στιγμή συνεργαζόμαστε στενά με πάνω από 2.700 τοπικά sites και 9.000 διαφημιζόμενους σε Eυρώπη, Mέση Ανατολή, Αφρική και Λατινική Αμερική.

Για τους ψηφιακούς εκδότες, προσφέρουμε διαφημιστική τεχνολογία που τους βοηθά να μεγιστοποιούν το έσοδο από κάθε επισκέπτη του site τους. Η τεχνολογία μας περιλαμβάνει λύσεις για αύξηση του ανταγωνισμού για τη θέση εμφάνισης κάθε διαφήμισης, για δημιουργία νέων διαφημιστικών θέσεων και για αύξηση της επισκεψιμότητας. Αυτό το επιτυγχάνουμε με τεχνολογία που αναπτύσσουμε οι ίδιοι, αλλά και με συνεργασίες με σημαντικούς παγκόσμιους παίκτες, όπως η Taboola και η Xandr.

Οι διαφημιζόμενοι επωφελούνται από αυτό τρέχοντας καμπάνιες εντός του δικτύου sites του Project Agora, με δημιουργικά, διαδραστικά διαφημιστικά formats και “guaranteed results” μοντέλα χρέωσης. Επιπλέον, επειδή συνεργαζόμαστε με τους πιο premium εκδότες, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, μπορούμε και προσφέρουμε στους διαφημιζόμενους πρόσβαση σε απόλυτα brand-safe, ποιοτικό και υψηλής αξίας inventory.

Ε. Ενδιαφέρον. Είναι αυτό το μοντέλο που οδήγησε στη ραγδαία ανάπτυξή σας;

N.K.: Σίγουρα σημαίνει ότι η ανάπτυξή μας ενισχύεται από δύο άξονες. Όσο πιο premium είναι οι εκδότες με τους οποίους συνεργαζόμαστε, τόσο μεγαλύτερη αξία μπορούμε και προσφέρουμε στους διαφημιζόμενους – και το αντίστροφο!

Για να δώσουμε λίγο μια αίσθηση μεγεθών, η λίστα των Financial Times βασίζεται στο Δείκτη Μέτρησης Απόδοσης, Compound Annual Growth Rate (CAGR) των επιχειρήσεων μεταξύ 2017-2020. Ο CAGR μας για την περίοδο αυτή ήταν 80,26%, ενώ το Absolute Growth Rate για την ίδια περίοδο ήταν πάνω από 485%!

Ένας από τους παράγοντες που διαφοροποιεί το Project Agora είναι ότι συνδυάζουμε την τεχνολογία με μια ισχυρή ομάδα. Την ίδια περίοδο, το ανθρώπινο δυναμικό μας αυξήθηκε από 25 άτομα σε 104. Αυτή τη στιγμή είμαστε πάνω από 130 και μέχρι τέλος της χρονιάς θα έχουμε φτάσει τα περίπου 175 άτομα. Εκτός από τους engineers μας φυσικά, έχουμε επίσης μεγάλη ομάδα αφιερωμένη σε Publisher Success, Technical Support, Campaign Operations και τοπικές ομάδες business development, ώστε να μπορούμε να ανταποκρινόμαστε επιτυχώς στις ανάγκες των συνεργατών μας σε αυτόν τον συνεχώς μεταβαλλόμενο κλάδο. Είμαστε επίσης ιδιαίτερα υπερήφανοι για την ομάδα του Yield Optimization, η οποία συμπληρώνει την τεχνολογία μας και τους υπερσύγχρονους αλγορίθμους μας, φέρνοντας στις λύσεις μας και το στοιχείο της ανθρώπινης νοημοσύνης που το θεωρούμε απαραίτητο.

Κάθε νέο άτομο που έρχεται στην ομάδα προσθέτει και κάτι καινούριο. Και δεν σταματάμε ποτέ – αυτή τη στιγμή έχουμε ανοιχτές σχεδόν 20 θέσεις.

Ε. Πού έχει το Project Agora παρουσία αυτή τη στιγμή και τι έρχεται στο μέλλον;

N.K.: Έχουμε φυσική παρουσία σε Αθήνα, Πάτρα, Λευκωσία, Βουκουρέστι, Βουδαπέστη, Πράγα, Ντουμπάι, Ριάντ, Κάιρο, Μπογκοτά και Σάο Πάολο. Αυτό μας εξασφαλίζει σημαντική κάλυψη σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, ενώ αυτή τη στιγμή επενδύουμε εντατικά στη Λατινική Αμερική.

Επενδύουμε επίσης και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, προκειμένου να συνεχίσουμε να παρέχουμε τις πιο καινοτόμες λύσεις στους ψηφιακούς εκδότες και τους διαφημιζόμενους. Είναι πραγματικά μια συναρπαστική περίοδος τόσο για τον κλάδο μας, όσο και για το Project Agora συγκεκριμένα!