Το ICEEfest, το μεγαλύτερο ψηφιακό φεστιβάλ της Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης που διοργανώνει κάθε χρόνο στο Βουκουρέστι η ThinkDigital, επιστρέφει φέτος με πάνω από 70 ομιλητές από κορυφαίες διεθνείς εταιρείες. Συγκεκριμένα, το φετινό ICEEfest θα υποδεχτεί ομιλητές από κορυφαίες διεθνείς εταιρείες, όπως Uber, Facebook, Google, Twitter και Shazam, από σημαντικούς παίκτες των media, όπως The New York Times, El Pais, AS, Kurier και Vice και πολυβραβευμένα δημιουργικά agencies από Ευρώπη και ΗΠΑ, όπως η Xaxis. Η θεματολογία θα εστιάσει σε όλα τα θέματα που επηρεάζουν την επιτυχία μίας επιχείρησης σήμερα: στη Δημιουργικότητα, στο Mobile Marketing, στο e-commerce, στο Programmatic Trading, στο Performance Marketing, στην Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα και ότι άλλο σημαντικό για το σύγχρονο Marketing, θέματα επίκαιρα και σημαντικά για τον marketer του σήμερα, με πολλές αναφορές στις ιδιαιτερότητες της περιοχής.
Το Marketing Week συνομίλησε με τρεις ομιλητές, τον Carsten Kritscher, Commercial Director του Vice, την Urszula Niewiadomska, EMEA Sales Engineering Lead της Sizmek και τον Caspar Schlickum, CEO της Xaxis EMEA για τις σημαντικότερες τάσεις του σήμερα και του αύριο στο digital και το πως αυτές θα αποτυπωθούν και θα αναλυθούν στο ICEEfest. Η «ωρίμανση» του Programmatic, η δυναμική στόχευση μεταξύ οθονών και η επόμενη μέρα των data, που φέρνει «σοφή» διαχείριση από τους marketers και έλεγχο από τους καταναλωτές, είναι από τα βασικά θέματα που θα απασχολήσουν φέτος τις εργασίες του συνεδρίου. Η πλήρης λίστα των ομιλητών βρίσκεται στο site του ICEEfest, www.iceefest.com.
_Marketing Week: Καθώς περιμένουμε να δούμε την παρουσίασή σας στο ICEEfest τον Ιούνιο, θα θέλατε να μοιραστείτε μαζί μας μια προεπισκόπηση των θεμάτων που θα παρουσιάσετε στην ομιλία σας;
Carsten Kritscher: Η Vice είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία στον χώρο των media. Πρόκειται για ένα πραγματικά παγκόσμιο multi-media brand που παράγει, διανέμει και αξιοποιεί εμπορικά premium digital video για τους Millennials, σε ένα μεγάλο εύρος από πλατφόρμες. Το Vice έχει το κοινό που όλοι θέλουν και βρίσκεται σε όλες τις οθόνες με τις οποίες αυτό το κοινό αλληλεπιδρά. Τα περισσότερα brands όταν επιχειρούν να μιλήσουν αυθεντικά με τους millennials, είναι σαν να χορεύει ο μπαμπάς σου rave. Το Vice προσφέρει κατά παραγγελία λύσεις περιεχομένου που είναι εκτενείς, πειστικές, εις βάθος και με περιεχόμενο ή με άλλες λέξεις «no-bullshit», για τη γενιά που έχει αναπτύξει τους μεγαλύτερους αισθητήρες «bullshit» όλων των εποχών.
Urszula Niewiadomska: To Programmatic έχει γίνει η νέα νόρμα που υπόσχεται έκταση, αποτελεσματικότητα και μεγάλες δυνατότητες. Παρόλ’ αυτά, έχει απασχολήσει αρκετά τα media, εξαιτίας της «απειλής» του πλαστού traffic, των διαφημίσεων που δεν τις βλέπει κανείς και του φόβου της χαμένης διαφημιστικής δαπάνης. Στην παρουσίασή μου, θα χρησιμοποιήσω τις θεωρίες του διακεκριμένου γερμανού ψυχολόγου Gerd Gigerenzer για να διερευνήσω τον ρόλο που παίζει το ρίσκο στην ανθρώπινη ψυχολογία και το πως οι «ιστορίες τρόμου» συχνά δεν παρουσιάζουν όλα τα στοιχεία και μπορούν να καθοδηγήσουν λανθασμένα τους marketers σε βεβιασμένες αποφάσεις που επηρεάζουν αρνητικά τις καμπάνιες marketing.
Παρόλο που μιλάμε για πραγματικό ρίσκο, η κατάσταση φαίνεται ότι, εν μέρει, καθοδηγείται από την ίδια τη βιομηχανία, η οποία υπερ-εστιάζει στο θέμα και κυκλοφορεί στατιστικές που κινδυνολογούν προκειμένου να το υπογραμμίσουν περισσότερο. Στην παρουσίασή μου, θα παροτρύνω τους marketers να αγκαλιάσουν έναν «risk savvy» τρόπο σκέψης και θα παρουσιάσω πως μπορούν να κατανοήσουν τα απαραίτητα στοιχεία της θεωρίας των πιθανοτήτων και την ανθρώπινη ψυχολογία προκειμένου να πάρουν τη σωστή απόφαση, όταν δεν έχουν τα κατάλληλα στοιχεία. Άλλωστε, αν οι marketers πάψουν να παίρνουν ρίσκο, θα ρισκάρουμε να χάσουμε τα πλεονεκτήματα που φέρνει το programmatic.
Caspar Schlickum: Το Programmatic αναπτύσσεται ταχύτατα. Δύο ή ακόμα και έναν χρόνο πίσω, αφορούσε στην πρόσβαση σε φτηνό inventory. Συνεπώς, ήταν καλό για το performance, αλλά με πολλά ποιοτικά προβλήματα και γενικά περιορισμένη εφαρμογή data. Σήμερα το programmatic αλλάζει και ωριμάζει. Συνειδητοποιούμε πια ότι, εκτός από το φτηνό inventory, έχει να κάνει με την υιοθέτηση μίας προσέγγισης στα μέσα με το κοινό στο επίκεντρο, ξεκινώντας με data points και στη συνέχεια εκτελώντας το media plan μας, με βάση αυτό. Αυτό δημιουργεί νέες, συναρπαστικές ευκαιρίες για τα media και τη δημιουργικότητα. Η ομιλία μου έχει να κάνει με τον νέο, «programmatic 2.0», κόσμο.
_Ποιες είναι οι σημαντικότερες τάσεις σήμερα στο digital, κατά τη γνώμη σας;
Carsten Kritscher: Για εμένα έχει να κάνει με το να γνωρίζεις τι έπεται και να μην ακολουθείς όσα είναι σήμερα κυρίαρχα. Ένα κεντρικό θέμα για τους (digital) marketers θα είναι η νίκη της μάχης για την επίτευξη «πολιτισμικής σχετικότητας». Το να κάνουν το marketing ίδιας αξίας με το προϊόν ή την υπηρεσία που πωλούν θα είναι κλειδί για την επιτυχία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω μίας ολιστικής, «platform agnostic» προσέγγισης. Κάτι που το Vice θα κάνει με το να προγραμματίζει ταυτόχρονα την «αγία τριάδα» της σύγκλισης, το mobile, το online και την τηλεόραση.
Urszula Niewiadomska: Σημαντικές τάσεις στο digital σήμερα είναι τα data και το targeting. Tα data έχουν μπει για τα καλά στον κόσμο της online διαφήμισης. Έχουν τη δική του αξία ως «νόμισμα» και commodity και το δικό τους οικοσύστημα στο «σύννεφο». Οι καταναλωτές αποκτούν τον έλεγχο των «δικών τους data» με τεχνολογίες όπως το disconnect.me, που τους επιτρέπει να ελέγχουν και να σβήνουν το αποτύπωμά τους σήμερα και να το «εξαργυρώνουν» αύριο. Τα brands αποκτούν περισσότερη γνώση και γίνονται πιο προστατευτικά σχετικά με την ιδιοκτησία και την πρόσβαση στα στοιχεία των πελατών τους και των συναλλαγών μαζί τους. Θα πρέπει να περιμένουμε ότι οι marketers θα πάρουν περισσότερο έλεγχο των συστημάτων διαχείρισης των data τους, μέσω συνεργασιών εμπιστοσύνης, και θα χαράξουν σαφή όρια και θα εστιάσουν στη διαχείριση ρίσκου σε ένα περίπλοκο οικοσύστημα.
Η στόχευση μεταξύ οθονών έχει να κάνει με τα κοινά και με τους νέους τρόπους buying. Θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε περισσότερη εξοικείωση με το programmatic και -καθώς οι άνθρωποι θα νιώθουν μεγαλύτερη άνεση μαζί του-, θα μιλούν λιγότερο για αυτό. Αντ’ αυτού, η συζήτηση θα ξεκινήσει να στρέφεται σε μία μεγαλύτερη πρόκληση, το δυναμικό targeting και messaging μεταξύ οθονών. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε μεγαλύτερο ενδιαφέρον όσον αφορά στην αλληλουχία των μηνυμάτων μεταξύ οθονών, καθώς ο καταναλωτής γίνεται όλο και πιο «νομάδας», ενοχλείται περισσότερο από ποτέ από μία κακή εμπειρία και γίνεται όλο και πιο απαιτητικός, όσον αφορά στην ανταλλαγή αξίας μεταξύ του δωρεάν περιεχομένου και της στοχευμένης διαφήμισης.
Caspar Schlickum: Οι προσεγγίσεις στα media και τη δημιουργικότητα με το κοινό στο επίκεντρο που ενεργοποιεί το programmatic, η σημασία του να υλοποιείς αυτό σε πολλαπλές συσκευές και πολλά διαφορετικά κανάλια, και η ως εκ τούτου αλλαγή στον τρόπο που οι publishers, τα media και τα δημιουργικά agencies και οι πελάτες τους, συνεργάζονται. Αυτές είναι οι σημαντικότερες τάσεις σήμερα στο digital. Το ΙCEEfest θα πραγματοποιηθεί στις 11 και 12 Ιουνίου στο Βουκουρέστι. Παράλληλα με τις κεντρικές ομιλίες, θα φιλοξενήσει workshops, case studies και panels, ενώ το πρόγραμμα περιλαμβάνει και πολλές ευκαιρίες για networking και διασκέδαση, με by invitation events από συμμετέχουσες εταιρείες και parties.
Who is who?
Carsten Kritscher
Εντάχθηκε στο δυναμικό της Vice Media το 2008. Ως Εμπορικός Διευθυντής είναι υπεύθυνος για την πώληση και την επίβλεψη των πελατών projects σε ολόκληρο το σύμπαν του Vice. Πριν από το Vice, εργάστηκε στη μουσική βιομηχανία, καθώς επίσης στη βιομηχανία των επενδυτικών εταιρειών.
Urszula Niewiadomska
Είναι επικεφαλής της ομάδας Sales Engineering της Sizmek στην περιφέρεια EMEA, αξιοποιώντας την omnichannel ψηφιακή διαφήμιση. Ξεκίνησε στη Sizmek ως client services manager πριν ενταχθεί στην ομάδα πωλήσεων. Στο παρελθόν, έχει εργαστεί στο media agency Essence, στη Microsoft, και επίσης στους τομείς της πληροφορικής και της τηλεφωνίας σε διάφορους οργανισμούς.
Caspar Schlickum
Είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Xaxis EMEA, υπεύθυνος για τη διοίκηση των λειτουργικών και την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της Xaxis στις 17 χώρες που αποτελούν την περιφέρεια. Διαθέτει εκτενή εμπειρία στα digital media και το «audience insight driven marketing», έχοντας συνεργαστεί με τη Mindshare για τέσσερα χρόνια ως global client lead, και έναν χρόνο με την εταιρεία ερευνών και insights Kantar του WPP. Προηγούμενα, ήταν Commercial Development Director στη Fairfax Digital, έναν από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς οργανισμούς της Αυστραλίας. Είναι μέλος του WPP European Digital Advisory Board.