Την αβεβαιότητα αυτή έρχεται να ενισχύσει περαιτέρω και η γενικευμένη σύγχυση που υπάρχει για το κανάλι του κινητού και πώς αυτό εντάσσεται σε μια επιτυχημένη στρατηγική επικοινωνίας. Ας δούμε λοιπόν μερικές από αυτές τις παρερμηνείες.
Α. «To mobile δεν έχει σωστά διαφημιστικά format». Πολλοί πιστεύουν ότι το μόνο format εκεί έξω (ελέω και google) είναι το κλασσικό banner ή άλλα σχετικά μικρότερα units. Στην πραγματικότητα, υπάρχει πλούτος δυνατοτήτων και επιλογών, συμπεριλαμβανομένων και των mobile rising starts, μια κατηγορία με εξαιρετικά αποδοτικά format για κινητό, που ξεκινάνε από interstitials και φτάνουν μέχρι HTML5 ads και περιορίζονται μόνο από τη φαντασία του εκάστοτε δημιουργικού.
Β. «To mobile traffic είναι ακόμα σχετικά χαμηλό». Εντελώς εσφαλμένη παραδοχή, αν δούμε τις τάσεις και στην Ελλάδα, όπου σήμερα, τα μεγάλα ειδησεογραφικά sites βιώνουν μια τεράστια αύξηση στην επισκεψιμότητα μέσω του mobile, που τείνει να ξεπεράσει το 40%. Αν προσθέσουμε και τη χρήση mobile εφαρμογών θα δούμε ότι ήδη και στην Ελλάδα η χρήση τους έχει ξεπεράσει αυτή του desktop.
Γ. «Τα mobile ad networks έχουν discrepancy». Λάθος και πάλι, καθώς στις μέρες μας, τα περισσότερα mobile ad networks παρέχουν ad formats που δεν επιτρέπουν τυχαία clicks και είναι εφοδιασμένα με fraud detection αλγορίθμους.
Δ. «To desktop έχει καλύτερο performance». Μια ακόμα πλάνη, καθώς τα στοιχεία δείχνουν ό,τι η κατανάλωση π.χ. στα video στο Facebook γίνεται κατά 65% από κινητά και τα CTR στo mobile είναι τουλάχιστον διπλάσια από το web. Επιπλέον προβλέπεται ότι φέτος το mobile traffic θα ξεπεράσει το 60% για όλα τα sites!
Τώρα, αν σχεδιάζετε την στρατηγική επικοινωνίας σας – πέρα από το προφανές, ότι δηλαδή ο σύγχρονος επαγγελματίας μάρκετινγκ οφείλει να ενημερώνεται καθημερινά για τις τάσεις, τα εργαλεία και τις στρατηγικές -, η συμβουλή μου είναι να βάλετε στο κέντρο του πλάνου σας το mobile. Αυτό κάνουν ήδη οι περισσότερες εταιρείες (και στην Ελλάδα) που είναι leaders στην κατηγορία τους, καθώς γνωρίζουν καλά ότι εκτός από όλα τα παραπάνω, στο mobile η «πιστότητα» του καταναλωτή είναι 3-4 φορές μεγαλύτερη απ’ ότι σε όλα τα άλλα κανάλια. Πρακτικά λοιπόν, εάν ο ανταγωνιστής σας εδραιωθεί στο mobile πρώτος, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να κερδίσετε πίσω τον χρήστη – καταναλωτή.